|
Prąd w zapalniczce przez cały czas - jak to zmienić? |
Autor |
Wiadomość |
WeekendFaggot
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Przemek
Wiek: 28 Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 1 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 9 Kwi 2017, 22:57 Prąd w zapalniczce przez cały czas - jak to zmienić?
|
|
|
Witam.
Czy jest możliwość łatwego ustawienia, żeby prąd w zapalniczce był dopiero po uruchomieniu silnika? Używam zapalniczki do transmitera FM i kamery samochodowej. Po włączeniu na pozycję zapłonu kamera, transmiter włączają się, a w momencie odpalenia silnika ulegają zawieszeniu.
Problemu nie byłoby, gdyby dopływ prądu byłby dopiero po odpaleniu silnika. Słyszałem też coś o dwóch pozycjach bezpiecznika od zapalniczki. Czy ktoś jest w stanie pomóc?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
katedroloz
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Dołączył: 06 Lis 2016 Posty: 48 Skąd: Szczytna
|
Wysłany: 10 Kwi 2017, 23:39
|
|
|
Np. taki układ włącznika progowego. Dość rozbudowany, można prościej, ale tak jest pewniej.
Przejdę do omawiania układu. Dioda D3 to transil częściowo zabezpiecza układ przed wysokim napięciem dodatnim powstałym np. przez cewkę zapłonowa lub inne elementy indukcyjne w aucie podczas ich uruchamiania. D1 Zabezpiecza przed odwrotna polaryzacją, a dokładniej chodzi tu o ujemne szpilki napięcia powstałe tak jak wcześniej opisano.
C1, C2, C3, C4, C5, C6 to kondensatory filtrujące zasilanie docierające do poszczególnych elementów. C6 może troszkę opóźniać reakcje układu- jak za długo to zastosować mniejszy lub w ogóle, zmniejsza on tez podatnosc na zakłocenia układu, i tak jest bardzo małej pojemności. LM7812 to stabilizator dodatniego napięcia 12V, dostarcza on pewnego napięcia do układu włącznika i niweluje sporo zakłóceń. R1 ogranicza prąd układu napięcia odniesienia. Tl431 to regulowane napięcie odniesienia wraz z rezystorami R2 i R3, które tworzą dzielnik napięciowy dla wejścia napięcia odniesienia tego układu, dostarcza on napięcia ok. 5V, dodatkowo jego zaletą jest wysoka stabilność temperaturowa. R4, R11 i R9 To dzielnik napięcia panującego w instalacji samochodowej został on dostosowany tak aby można było wyregulować reakcję układu, zakres reakcji przyjąłem to ok. 10V do 15V R11 jest elementem regulacyjnym to umożliwiającym. IC1A to jedna z dwóch części wzmacniacza operacyjnego LM358 która porównuje napięcie odniesienia ok. 5V z napięciem panującym w instalacji samochodowej poprzez dzielnik R4, R11, R9. IC1B jest niewykorzystanym drugim wzmacniaczem scalaka LM358, należy podłączyć go tak jak w schemacie, aby nie powodował on zakłóceń w pracy pierwszej części. R5 opcjonalny rezystor ograniczający prad bazy T1. T1 to tranzystor sterujący cewką przekaźnika. D2, C8, R12 to elementy gasika szpilek cewki przekaźnika. R8 i C7 to gasik oscylacji na stykach przekaźnika, wydłuża to jego żywotność. GND = ujemna klema aku/masa zasilania w aucie.
Możemy też się dogadać i poskładać uklad razem do kupy oraz zmontować. Widze ze masz do mnie jakies 70km.
Edit. wdarł się mały błąd, należy zamienić wejscia op ampa + z - i jest ok. Narazie nie moge wrzucic poprawionej wersji, serwis erroruje. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|