Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.3 - Wymiana chłodnicy
Autor Wiadomość
knopix 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 25
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 2
Skąd: Udórz
Wysłany: 10 Mar 2017, 20:24   1.3 - Wymiana chłodnicy

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem posiadaczem Forda Fiesty z 2000 roku o silniku benzynowym 1.3 litra Endura. Wiec ostatnio zauważyłem lekkie wycieki z mojej oryginalnej chłodnicy, niewielkie aczkolwiek postanowiłem ją dla świętego spokoju wymienić. Także po kolei, najpierw spuściłem płyn z układu, potem odłączanie węży wyjęcie wiatraka i starej chłodnicy, potem adekwatnie nowa chłodnica i wiatrak na swoje miejsca, zalanie nowym płynem chłodzącym, i odpowietrzanie poprzez lekko uchylony korek i uciekające przez niego powietrze (układ jak wyczytałem sam miał się odpowietrzyć). I zaczęły się problemy, silnik się zagrzał, wszystko w normie termostat się otworzył chłodnica zaczęła grzać tylko zabrakło pracy wentylatora , silnik się grzał i grzał na tablicy nie było ostrzeżenia o temperaturze więc chodził na postoju dalej, aż w pewnym momencie poziom gwałtownie się zaczął podnosić i płyn lekko się zagotował, od razu silnik wyłączony (z obawy o uszczelkę ) i to tyle, dodam że ani wentylator ani kontrolka temperatury na tablicy się nie zapaliła. Dla świętego spokoju sprawdziłem najpierw wentylator na krótko z akumulatorem, zadziałał bez problemu, na drugi dzień dokupiłem czujnik temperatury i wymieniłem go (to ten umiejscowiony niedaleko cewki, tak mi się wydaje i tak wyczytałem) przed wkręceniem nowego sprawdziłem tak samo na krótko wtyczkę dwóch pinów i dała sygnał na tablicę, więc podejrzanym był czujnik który wymieniłem. Więc druga próba druga zagrzania na postoju, i znów ta sama sytuacja bomblowanie i gotowanie płynu, oba przypadki zagrzania trwały nie dłużej niż 3 minuty, wszystko natychmiast było gaszone przy pierwszej reakcji gotowania płynu.
I teraz mam pytanie do was , jaka mogła być przyczyna takiego przypadku? źle odpowietrzony silnik, mógłby spowodować brak reakcji wiatraka i czujki temperatury płynu, czy może uszczelka pod głowicą wysiadła w takcie tego krótkiego przegrzania? ale dlaczego czujniki nie dały żadnego znaku.
Dodam że samochód nie kopci na biało po tym wszystkim, w płynie chłodniczym nie widać plam oleju, a olej na bagnecie też jest w normie bez żadnych domieszek, auta nie odpalam bo po prostu boję się zrobić mu jeszcze coś gorszego, wolę go aż tak bardzo nie przegrzewać i zastanawiam się co mogę jeszcze zrobić? czy może są jakieś odpowietrzniki w tym silniku których po prostu nie użyłem i to daje taki efekt.

Podsumowując po wymianie płynu i chłodnicy płyn się zagotował, czujnik temperatury płynu chłodniczego nie zadziałał i wentylator też nie.

Za wszelkie rady ogromnie będę wdzięczny, nie chcę sam też wiele robić ażeby nie narobić jeszcze więcej szkód.Serdecznie wszystkich pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Mar 2017, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 15 Mar 2017, 15:50   

i jak rozwiązałeś problem?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3381
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Mar 2017, 00:33   

mając słabej jakości płyn chłodniczy nigdy nie uświadczysz pracy wentylatora przy otwartym korku. Zawsze wpierw sie zagotuje
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 16 Mar 2017, 15:51   

tylko, że czujniki bywają dwa, jeden na blat drugi do kompa
 
 
knopix 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 25
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 2
Skąd: Udórz
Wysłany: 2 Kwi 2017, 11:38   

Witam tak problem rozwiązany :) silnik odpowietrzyliśmy, a wentylator z racji tego że chłodnica pojemniejsza niż poprzednia wentylator załączył się po 40 minutach na postoju :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 0 8 Lut 2014, 21:05
peugeot40619tdi
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 53 17 Wrz 2013, 16:21
Rasta
Brak nowych postów Wymiana chłodnicy.
tomtom13 Mechanika ogólna 4 15 Sie 2014, 13:59
Puff
Brak nowych postów wymiana chłodnicy
czy będzie pasowała z A/C do auta bez A/C
hubi0 Mechanika ogólna 7 15 Mar 2015, 12:47
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.