Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
2 Cze 2014, 19:16
[Mk2->Mk1] Skrzynia 5biegów z diesla poszukiwana + dane
Autor Wiadomość
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Lis 2012, 01:37   [Mk2->Mk1] Skrzynia 5biegów z diesla poszukiwana + dane

A więc chodzi o montaż piątki od diesla mk2 do Mk1 z "sentec" 2.0 . Gdzieś znalazłem różne sprzeczne dane dot. przełożeń , więc gdyby ktoś mógł potwierdzić jakąś serwisówką to byłoby wyśmienicie ...

Łyżwe mam od 1.1 - wydaje się , że piątka się zmieści bez cięcia podłużnicy - a czy tak będzie to się zobaczy ;-)) )
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Lis 2012, 17:40   

danych skrzyni nie znam

a skrzynie wsadzisz wycinająć wewn płat podłużnicy ten od strony komory silnika
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Lis 2012, 19:02   

Na łyżwie od kenta napewno trzeba ciąć podłużnicę -- na łyżwie z 1.0/ 1.1 skrzynia jest bliżej środka komory silnika -- z tego co widziałem to przy silniku 1.1 da się założyć skrzynię 5 bez cięcia czegokolwiek.
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Lis 2012, 19:08   

Przeglądałem wczoraj serwisówkę Haynes i niestety nie opisują w niej diesla. Natomiast jeśli to nie jakiś błąd drukarski to jest wersja skrzyni do 1.1 z całkowitym przełożeniem 3,58 *takie jak w XR2Mk1 z tą różnicą, że jest jeszcze piąty bieg - lub dokładnie takie jak we wczesnej Xr2Mk2

Jeździłem Fiestą 1,6 kent z krótką skrzynią z 1.1 i nie jest to zbyt mądre jeśli chce sie jechać szybciej niz 100 kmh ;-)) )
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Lis 2012, 19:30   

Mike - mam skrzynię 5 z mk2/xr2 ale w proszku. Jak nic nie znajdziesz całego, to jest Twoja.

Co do wsadzania skrzyni z CVH, to trzeba ciąć/zbijać lewą podłużnicę i przerabiać/kupic w U.K. drążki reakcyjne. ( mówimy o łyżwie od 1.1 )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Lis 2012, 21:18   

ja miałem fajną skrzynie kiedyś 4 biegowa na odcince w ziutku 105km pokazała wg gps 198.5 :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Lis 2012, 22:26   

Kiedyś rozpędziłem swoją Fiestę do 5600 na czwórce -- tyle idzie na prostej (na pozostałych biegach kręci się do 6500) -- zgodnie z wyliczeniami , rozmiaru opon i przełożeń w skrzyni jest to 180 kmh. Z górki udało się 6100 - 200 kmh.

Czwórka jest długa .... ale co z tego skoro powyżej 90 już jest hałas i okolice 3000 obr/min. Musi byc 5 biegów i skrzynia musi być długa ....
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lis 2012, 22:45   

ale czemu ty uparcie szukasz skrzyni od mk2 skoro to jeśli dobrze zrozumiałem i przeczytałem też wpis o cytrynie na twarzo-książce to chcesz to spiąć z zeteckiem.........wtedy szukaj skrzyni pod zeteca, ktoś mi mówił jaką skrzynię włożyć po tym jak sprzedałem śliwkę ........to chyba było od 1.8 TD ?
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Lis 2012, 23:28   

Dlatego , że Mondeo waży 1270 kg a Fiesta Mk1 750 kg .... dlatego skrzynia z Mondeo czy Escorta będzie za krótka a ja potrzebuje długiej .... Dlatego szukam skrzyni z diesla bo diesel jak wiadomo więcej jak 4200 się nie kręci , Nm ma dużo na dole więc biegi musi mieć długie.


To samo Granada 2.8 -> dyfer 3,64 przy 1300 kg wagi Capri 2.8 -> dyfer 3.09 przy 1100 kg wagi.

Capri 1.3 dyfer 4.11 , lżejszy Escort dyfer 3,89 , Granada 2.0 = 3,89 ; Capri 2.0 dyfer 3.45 .... im cięższe auto ma ten sam silnik do uciągnięcia tym dyfer będzie krótszy (wyższe przełożenie). To proste .... a przy okazji pomierzyłem z GPS i 3000 obr wypada przy 107 kmh, 4000 obr wypada przy 140 kmh na oryginalnej skrzyni z Mondka a to nadal troche za krótko .... wolałbym 3000 obr miec gdzies przy 120 kmh...



Zadna skrzynia z Zeteca sie nie nada bo wszystkie były krótkie i do samochodów które ważyły grubo ponad tonę ...
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 20 Lis 2012, 01:02   

Fiesta 1.0 5spd mk2----------------- 3.58 2.04 1.35 0.95 0.76 4.29 (4spd 4.06 )
Cytat:
Fiesta 1.1 5spd mk2----------------- 3.58 2.04 1.35 0.95 0.76 3.84 (4spd 3.58 )



Fiesta 1.3 + 1.4 5spd mk2 --------- 3.58 2.04 1.35 0.95 0.76 3.84
Cytat:
Fiesta 1.6 diesel 84-89 -------------- 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.33


Fiesta XR2 mk2 ----------------------- 3.58 2.04 1.35 0.95 0.76 3.84
Cytat:
Fiesta XR2 mk2 (early?)-------------- 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.58


Fiesta RS Turbo* ---------------------- 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.82
Fiesta RS1800 mk3-------------------- 2.86 1.91 1.41 1.10 0.87 3.82
Fiesta 1.8 diesel 89-95 gearset B--- 3.58 1.93 1.28 0.95 0.76 3.82
Fiesta XR2i CVH mk3 ------------------ 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 4.069



Escort RS turbo S1 ------------------- 3.15 1.91 1.27 0.95 0.76 4.27
Escort RS turbo S2* -------------------3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.82
Escort RS1600i mk3 ------------------ 3.15 1.91 1.27 0.95 0.83 3.84
Escort XR3 5spd ---------------------- 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.84
Escort XR3i 5spd --------------------- 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 4.27

Mondeo Mk1

gear/ early 2.0/ rest
1st/ 3.231:1/ 3.417:1
2nd/ 2.136:1/ 2.136:1
3rd/ 1.483:1/ 1.448:1
4th/ 1.114:1/ 1.028:1
5th/ 0.854:1/ 0.767:1

final drive ratios

1.6, 4.06:1
1.8, 3.84:1
all 2.0, 3.84:1
2.5v6, 3.82:1


http://www.fiestaguides.c...pic.php?p=28866
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 20 Lis 2012, 12:52   

Rozpiszę jeszcze użyteczne informacje , które powinny paść tutaj a nie w wątku Kupie/Sprzedam części ... a więc :


Przy 7000 obr/min

mk2 diesel
Bieg Przełożenie Vmax
1 3,15 71,88
2 1,91 118,55
3 1,28 176,89
4 0,95 238,34
5 0,76 297,93
Przełożenie główne: 3,33

A więc 297 / 7 = 42 kmh przy 1000 obr na piątce 84 kmh przy 2000 obr na piątce i 127 kmh przy 3000 obr na piątce - z mocniejszym silnikiem (136KM zamiast 54 :twisted: ) spokojnie to uciągnie pod wszelkie góry .... Jak dla mnie ideał ....


Wiecej jak 150 zamiaru nie mam jechać bo wiem jak Fiesta się zachowuje przy wyższych prędkościach -- chodzi tylko o ekonomiczną i przyjemną dla ucha jazdę autostradami z prędkością około 120 kmh ...
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 29 Sty 2017, 11:27   

Po 3 latach śmigania Fiestą na skrzyni od Escort Mk3/4 diesel z Zetec 2.0 teraz 1.8 115KM mogę potwierdzić, że to był dobry wybór do tak lekkiego auta.

Skrzynia ma przełożenie główne 3:58, biegi 1 i 2 są nieco krótkie, praktycznie można ruszać z dwójki. Piątka jest w sam raz -- Fiesta leci spokojnie 140-160 (z GPS) bez większego hałasu, choć mogłoby być jeszcze dłuższe. vmax około 190 i silnik nie ma siły wkręcić się więcej, 2.0 było odrobine szybsze na tej samej skrzyni więc to kwestia niedoboru mocy. Niestety nie dorobiłem sie jeszcze obrotomierza więc nie wiem do ilu się dokręca na piątce :)

Gdyby ktoś miał czwórkę lub piątkę z Fiesty Mk2 1.6D z przełożeniem 3,33 to bardzo chętnie zakupie i potestuje.

Więcej info na fb:

https://www.facebook.com/...310532/?fref=ts

Filmik ze ścigania

https://www.youtube.com/watch?v=ghLvcpa1UdI

Lakier tymczasowy, ale w sumie nie wiem czy tak nie zostanie....
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Dane stowarzyszenia i konta bankowego
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Lut 2008, 15:28
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.