Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
4 Maj 2012, 21:34
[MK5] Mój wierny osiołek
Autor Wiadomość
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 25 Sty 2017, 12:07   

Puff, jaki tam ze mnie ekspert. ;) W dizlu też żeby zmniejszyć EGT dolewają paliwa, i przykręcają kurek z powietrzem. Kosztem odrobiny czarnego dymka z tyłu.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Sty 2017, 00:28   

Okej. Doedukowałem się nieco w temacie wolnossących benzyn. Pewien stosunek AFR daje maksymalne EGT. Podlewając to paliwem, da się zredukować temperaturę. Tak samo mocno obcinając dawki paliwa, ale trzeba go dużo mniej dodać niż trzeba odjąć. Do tego, z racji że NA nie najlepiej znosi bardzo ubogie mieszanki, zostaje tak naprawdę dolać, wg źródeł, ok. 10%, aby rozsądnie zbić temperatury. Trochę nielogiczne się to wydaje, ale wszystko poparte fizyką. Sytuacja już nie dotyczy silników doładowanych, bo tam występuje sprzężenie zwrotne.

Jaszczur napisał/a:
W dizlu też żeby zmniejszyć EGT dolewają paliwa, i przykręcają kurek z powietrzem.

Jak ktoś steruje obydwiema wartościami, to da się i tak. W sumie po głowie mi chodziła sytuacja, w której wtryski leją, ile się da i, bez wizyty u tunera, zostaje już tylko sterowanie dmuchawą.


EDIT - 29.01.2018

Jako że wielu ludzi wie, że mój silnik przypominał trochę ZUS - niby działał, ale niekoniecznie, to podjęta została, dawno temu, decyzja o swapie. Ciągnęło się to jak smród po gaciach, ale w końcu pewne kroki zostały podjęte.

Mała fotorelacja:

Kupno białego mk5, w którym padła pompa wtryskowa (a przynajmniej na to wyglądało).

Transport tegoż do pieczary Jaszczura i demontaż dawcy:


(tak, ta zakazana morda to moja)

Pobojowisko:



Następnie wykonanie brakujących elementów, bo przecież to jest Ford, do tego w dieslu i tutaj nic nie może pasować. I takim sposobem trzeba było przygotować flansze pod kolektor i downpipe:


Po dorzuceniu paru rurek pierwotnie wyszło takie coś:


Ale z racji, że pasowało jak świni siodło, to finalnie wyszło takie coś:

Brzydkie to jak kupa, ale jak będzie działać, to generalnie będzie można to olać.

Porównanie rozmiarów dmuchaw:


Oraz starego wydechu z nowym:


Testowanie jednego z czujników:




Wczoraj powtórka z rozrywki u biorcy:



Poza rozebraniem silnika biorcy zostaje poskładanie silnika dawcy na trochu lepszych/innych częściach, zrobienie sprzęgła, wymianie gum i innego szajsu na bieżąco, którego w planach wcześniej nie było, ogarnięcie elektryki na profi, włożenie motoru na miejsce, podpięcie wszystkiego, dołożenie IC, zrobienie orurowania pod tenże, dołożenie chłodnicy oleju i węży do podstawki, dołożenie kompletu czujników pod zegary... i pewnie wielu rzeczy, o których jeszcze nie wiem, to zostanie upierdliwa kosmetyka typu wyrzucenie/wysuszenie/wymiana wykładziny czy zmiana boczków. Może aku poleci do bagażnika, czas pokaże. Sporo rzeźby w gównie zostało, nie ma co ukrywać, ale małymi krokami do przodu i na późną wiosnę... trzymajcie kciuki :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Sty 2018, 21:29   

o fakkkkkkkk :9:
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Sty 2018, 22:31   

Dużo nierdzewki widzę, kolektor wyglada był robiony na równe odległosci, ale coś nie pykło?

W jaszczurzej jamie coraz więcej prodżektów powstaje,a on się nawet nie chwali, co tam zjeżdża.

Na Bednarach cię kojarzę to miałeś wielki pukiel loków :-P
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 29 Sty 2018, 22:46   

luk-90 napisał/a:
a on się nawet nie chwali, co tam zjeżdża.


To jak z tą krową co głośno ryczy ale mleka mało daje, tyle że odwrotnie :hahaha:

Dizel squad się zbroi :rotfl:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29 Sty 2018, 23:01   

W końcu się coś ruszyło w temacie :devil:
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Sty 2018, 08:15   

luk-90 napisał/a:
Dużo nierdzewki widzę, kolektor wyglada był robiony na równe odległosci, ale coś nie pykło?

Z kolektorem to akurat były przeboje w cholerę, był robiony przez kogoś i nie chciało mi się go już odsyłać trzeci raz z dopiskiem "no coście tu panowie odpier**lili, to chyba inaczej powinno wyglądać". Od ideału jest daleko, dało by się zrobić dużo lepiej, ale już srał pies. I tak od grodzi jest z centymetr, może dwa w najciaśniejszym miejscu, więc trochę bida. Równych rurek też by się nie dało zrobić, bo robiąc wylot z kolektora na turbo centralnie, downpipe musiałby mieć kształt okrężnicy (czyli, mówiąc obrazowo, do dupy).

Co do nierdzewki jako-takiej, to większość połączeń turbo/kolektor-IC w planach jest do zrobienia na rurach, silikony tylko tam, gdzie będą potrzebne.

luk-90 napisał/a:
Na Bednarach cię kojarzę to miałeś wielki pukiel loków :-P

Kiedy to było :D Może wróci, kto wie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 30 Sty 2018, 12:01   

Jesteś świr :) Kibicuje i czekam na kolejne newsy!
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Sty 2018, 12:35   

bobson napisał/a:
Jesteś świr :)

Po cichu liczę, że to ostatnia prosta, bo tyle kasy ile utopiłem tutaj, to bym dołożył trochę i 2-3 letniego ST-ka kupił :rotfl:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:11   

Puff napisał/a:
bobson napisał/a:
Jesteś świr :)

Po cichu liczę, że to ostatnia prosta, bo tyle kasy ile utopiłem tutaj, to bym dołożył trochę i 2-3 letniego ST-ka kupił :rotfl:


Jeśli Cię to pocieszy to napisze tylko, że nie jesteś jedyny w kwestii kasy ;)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
Ostatnio zmieniony przez bobson 30 Sty 2018, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:12   

Wszystkie grubsze projekty mają ten problem, zwłaszcza jak się przeciera szlaki, albo idzie na przekór utartym schematom.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:32   

bobson napisał/a:
Jeśli Cię to pocieszy to napisze tylko, że nie jesteś jedyny w kwestii kasy ;)

To może nie tak, że jakoś nad tym rozpaczam, bo to jak zacząć płakać, kiedy już z cysterny mleka wylało się z 90% zawartości. Trochę poniewczasie. Raczej zauważam fakt i tak głośno myślę, że miło by było wreszcie, po tylu latach, pocieszyć się tym autem trochę dłużej niż kilka miesięcy, bo znowu coś je*ło i trzeba wyłożyć 1-2 (a przy obecnych modach ze 4? 5?) wartości auta, żeby pojeździło kilka miesięcy... ;)

Plus taki, że to świeży start (patrząc na motor i to, że będę go składał ze specem w tym temacie, więc mowy o żadnej lewiźnie absolutnie nie ma), a jedyne kłopoty jakie w sumie niszczyły jakiekolwiek perspektywy na zabawę to wywalana UPG na przemian z uszczelką wydechu i pękającym kolektorem. Wydech jest nowy, turbo też, kolektor też, a blok z głowicą też. Jedyne ryzyko jest takie, że jak trafi na rolki, to albo nie uda się tego zestroić (bo duże turbo), albo będzie działać i rozwali coś innego (skrzynię, półosie, generalnie coś za silnikiem). Jeśli sprawdzą się jakieś przewidywania, to moment na wale będzie 2x większy niż skrzynia, wg producenta, jest w stanie w ogóle wytrzymać. Czas pokaże.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:35   

marudy!

Sto lat Puff, forumowy marudo :ok:
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:42   

vegetagt, jakby nie patrzeć to Ty ostatnio najwięcej marudziłeś że projekty umierają, że nic się nie dzieje, że to, żetamto... :D
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:43   

Hej jaki wykres jest przewidziany po nowych modach 😄
_________________

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:44   

Jaszczur, no marudziłem i ubolewałem, że coraz mniej osób rzeźbi w kupie :P
Ale skoro
Jaszczur napisał/a:
To jak z tą krową co głośno ryczy ale mleka mało daje, tyle że odwrotnie

to co się dziwić, że odniosłem takie wrażenie ;)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:46   

Jakbyś się przeniósł na Ślunsk/Zagłębie, to byśmy niejedną kupę razem ukręcili :rotfl:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Sty 2018, 13:52   

vegetagt napisał/a:
Sto lat Puff, forumowy marudo :ok:

Dzięki :-P :ok:

modell1 napisał/a:
Hej jaki wykres jest przewidziany po nowych modach 😄

Tego to ani Najświętsza Panienka nie wie. Rachunki podzieliłbym na:
-ostrożne - 130KM+ / 300Nm
-optymistyczne - 150KM+ / 350Nm
-hurraoptymistyczne - 170KM / 400+Nm

Wiadomo, że w pewnych warunkach ktoś wycisnął 178KM/420+Nm z pompy VP30, niestety detali nie znam, tym bardziej wykresu nie mam. Tak więc, na razie, powtórzę - nikt nie wie co z tego wyjdzie. Czas pokaże. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Sty 2018, 18:59   

ja to podziwiam i kibicuję, ale jestem ciekaw sposobów przeniesienia tego na asfalt :yes:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Sty 2018, 19:52   

250Nm było bez problemu do ogarnięcia z przeniesieniem tego, jeśli będzie nawet 100Nm więcej, to dalej nie będzie jakiegoś ogromnego problemu, bo seryjnie było niecałe 150. Przy serii kołami zamielić nie umiało, przy 250 już mogło, a jeśli przyjdzie 350, to wtedy będzie taka możliwość, ale nie jest powiedziane, że będzie szarpać trakcję przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Mój Niezawodniak
Gość Nasze auta 18 26 Paź 2009, 16:08
piotrek1289
Brak nowych postów Mój sprzęcik w mk3
wolek1100 Car Audio i CB 6 26 Wrz 2007, 22:11
wolek1100
Brak nowych postów [MK3] Mój Medżik
czyli Fiesta w wersji Magic :D
Romeo Nasze auta 22 30 Cze 2013, 21:42
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.