|
Przesunięty przez: trzeci 4 Maj 2012, 22:34 |
[MK5] Mój wierny osiołek |
Autor |
Wiadomość |
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 13 Paź 2016, 21:44 [MK5] Mój wierny osiołek
|
|
|
Mogę Ci zmienić temat na 'Mój pamiętniczek'? :}
Puff napisał/a: | Żadne przeróbki za 5zł nie wchodziły w grę (wypieprzanie sprężyn pomocniczych, wlewanie hipola zamiast oleju do amorów, itd.). Zostały wymienione zawory, |
widzisz, jednak dobrze polecałem zakład |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
Qlimaxss
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 31 Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 153 Skąd: Aleksandrów Łó
|
Wysłany: 13 Paź 2016, 23:59 [MK5] Mój wierny osiołek
|
|
|
Puffgdzie dorwałeś Apeka do Fiestuni?/ |
_________________ Była Mk3 94 r "Chianti "
Jest Mk5 01 "Elance " |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Paź 2016, 07:09 [MK5] Mój wierny osiołek
|
|
|
DemptD napisał/a: | Mogę Ci zmienić temat na 'Mój pamiętniczek'? :} |
Wylyź
DemptD napisał/a: | widzisz, jednak dobrze polecałem zakład |
True, my nigga, true. Facet fachura.
Qlimaxss napisał/a: | Puffgdzie dorwałeś Apeka do Fiestuni?/ |
Niestety Fiesta to nie Golf, więc nie na "jebaju" ani "alledrogo", tylko w lokalnym tuningsklepie (przyleciało bezpośrednio od producenta).
// EDIT 27.10.2016
W międzyczasie, zanim co innego będę psuł, mały mod elektryki z rodzaju "pierdoła, ale cieszy".
Regulowana czasówka tylnej wycieraczki. Poradnik jak to zrobić u siebie, dostępny na forum:
viewtopic.php?f=142&t=76359
// EDIT 05.11.2016
Przy okazji zabaw z bagażnikiem postanowiłem przeprowadzić trochę zmian w dodatkowej elektryce, którą sam kładłem, bo nie do końca wszystko działało tak, jak powinno. Wpadł dodatkowy przekaźnik, wiadro kabli, a całość po to, żeby wszystko włączało się wtedy, kiedy powinno.
Wleciało podświetlane gniazdo zapalniczki (pierdoła, ale czasem bywa przydatna), mocniejsze podświetlenie panelu ogrzewania i lepsza kamera.
Panel po zmroku wygląda obecnie plus/minus tak (guziki klimy/obiegu się nie świecą, tak to po prostu wygląda przy dużym ISO na komórce):
// EDIT 19.11.2016
Żarówki H4 Osram Cool Blue Hyper wymienione na żarówki LED-owe H4 Luxeon ZES.
Póki co wrzucam porównanie żarówka / led (światła krótkie / długie):
Po tych fotach niewiele widać, poza tym że kolor żarówek "á la xenon", mimo że wygląda na biały, ma niewiele wspólnego z prawdziwą barwą białą (wg producenta 6000K). Na słowo uwierzcie, że różnica to niebo a ziemia. Nigdy się jakoś bardzo nie męczyłem jazdą w nocy, ale teraz, mając porównanie, mógłbym powiedzieć, że wcześniej to była katorga, a teraz byłaby to czysta przyjemność.
Zdjęcia jak to się prezentuje gdy auto stanie naprzeciw ściany, wrzucę niebawem, najpierw muszę się upewnić czy wiązka jest dobrze ustawiona na najbliższej SKP. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 19 Lis 2016, 19:11 [MK5] Mój wierny osiołek
|
|
|
zaczynaj wpisy od "Mój drogi pamiętniczku, dzisiaj zrobiłem przy aucie..."
z ledami niby spoko, ale zależy teraz jak to to będzie świecić i się spisywać w ruchu - nie mówię o jazdy w nocy przez las, ale w ruchu gdzie coś z przeciwka jedzie, bo jak wypala kierowcom oczy to wiesz.. |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Lis 2016, 19:14 [MK5] Mój wierny osiołek
|
|
|
DemptD napisał/a: | bo jak wypala kierowcom oczy to wiesz.. |
Nie, nie, nic z tych rzeczy. To nie żadne "hińskie" hid-y po 100zł. Sam nie trawię jak mi po oczach walą takim szajsem, więc nie wyobrażam sobie takiego coś u siebie montować. Jak się upewnię, że lampy są dobrze ustawione, machnę foty przy ścianie. Wg recenzji zrobionych na innych stronach, wiązka jest praktycznie taka, jak w H4 i nie trzeba obawiać się gniewu innych, albo że się spowoduje takim czymś wypadek.
// EDIT 20.11.2016
Światła jeszcze nie są ustawione, ale była okazja, to zrobiłem porównanie - klasyczna żarówka o barwie "ksenonowej" (wg producenta 5000K) kontra LED 6000K.
Kolejno: 2x LED, LED + H4 oraz LED + H4 krótko naświetlane (porównanie jasności i barwy)
Światła mijania / "krótkie" (H4 + LED / LED + LED)
Światła drogowe / "długie" (H4 + LED / LED + LED)
Zrzutka z kamery. Starałem się dopasować kadry i miejsce, żeby było w miarę z tego samego punktu, ale choć nie jest idealnie, to widać że różnica między oświetleniem H4 a LED* to przepaść.
*zaznaczam, że mowa o porządnym oświetleniu LED, szajs nawet za 200zł z Alledrogo (dostępny za 150zł u Chińczyka) jest marnej jakości; to najczęściej zestawy na diodach CREE z radiatorami wyposażonymi w wentylatory, które padają szybciej niż Calais pod naporem nielegalnych imigrantów, do tego takie tanie zamienniki zamiast świecić jak żarówka H4 (wiązka w kształcie "łyżwy", czy jak to tam zwą) dają plamę (tak dosłownie, jak w przenośni), więc oślepianie ludzi jadących z naprzeciwka to pewnik
na dzień dzisiejszy to wydatek 380zł + KW, ale naprawdę warto |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Lis 2016, 22:50 [MK5] Mój wierny osiołek
|
|
|
wow. Ostatnio zestaw za 500zł miał nieustawialną linie światłocienia Chociaż tu tez deko poświata jest |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Lis 2016, 22:53 [MK5] Mój wierny osiołek
|
|
|
Ten kit ma obracalny korpus, więc gdyby się okazało, że "łyżwa" ma zły kąt, da się go dopasować (acz podobno w większości przypadków ma się stosować zasadę "jak działa, to nie ruszaj").
Całość bazuje na Philipsie, który jest pod swoją marką sprzedawany za ok. 800-850zł, tutaj brak znaczka = pół ceny.
// EDIT 2016.11.21
Można powiedzieć, że auto przeszło przegląd świateł na SKP śpiewająco. Zero zastrzeżeń, nic. Kształt wiązki jak w H4, wysokość nie wymagała korekty.
Wychodziłoby, że można śmiało to zakładać do lamp H4 (są i inne warianty, ale wypowiadam się o tym, co sam widziałem i sprawdziłem) i nikt się do tego nie przyczepi. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Sty 2017, 01:12
|
|
|
Przyszła nowa zabawka
|
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 20 Sty 2017, 14:27
|
|
|
Tak teraz się przyjrzałem, i widzę że przy stronie gorącej będzie potrzebna spora rzeźba. Albo kompletnie customowy kolektor wydechowy. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Sty 2017, 14:48
|
|
|
Więc będzie
Jaszczur napisał/a: | kompletnie customowy kolektor wydechowy. |
|
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 20 Sty 2017, 18:52
|
|
|
Tylko wiesz - ja już zaczynam kminić jak to by wyglądało od strony montażu, i zastanawiam się czy tam będzie wystarczająco dużo miejsca od strony grodzi w MK5 żeby wyprodukować taki zawijas, który chwyci wlot spalin strony gorącej... A nie bardzo jest jak obrócić stronę gorącą turbiny, bo jest to zintegrowane z gruszką i cięgnem wastegate. No, ale jakby co, to głowica stoi, można brać do przymiarek. No i jak pomacam to od razu będę w stanie powiedzieć więcej. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Sty 2017, 20:47
|
|
|
Damy radę. Spawacz wespnie się na wyżyny swoich migo/tigomatowych zdolności i będzie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Sty 2017, 18:32
|
|
|
A zapytam z ciekawosci, pomiar egt tez sie uwzglednia/ przydaje w dieslu? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 22 Sty 2017, 18:46
|
|
|
luk-90 napisał/a: | A zapytam z ciekawosci, pomiar egt tez sie uwzglednia/ przydaje w dieslu? |
Oczywiście. Przypominam że diesel jest również silnikiem spalinowym. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Sty 2017, 19:06
|
|
|
Uwzględnia... jak dopalasz srogo, to fajnie jest mieć odczyt.
Czy jest absolutnie konieczny... nie. Na pewno nie tak bardzo jak wskaźnik doładowania z turbo.
Wysokie EGT to generalnie lepszy spool, ale zbyt wysokie mogą uszkodzić silnik, turbo, kolektor, wydech, katalizator, itd., itp. (no i szybują ku niebu wartości mierzone sondą do spalin, ale myślę, że akurat tym ludzie się najmniej przejmują...).
Po EGT poznasz też +/- jaką masz mieszankę. Zbyt bogata będzie generowała wysokie/kosmiczne wartości. Paradoksalnie... zwiększając ciśnienie na turbo, jesteś w stanie zmniejszyć EGT. Oczywiście przy założeniu, że nie jesteś w złej części wykresu mapy kompresji, i z obliczeń nie wychodzi, że podniesienie ciśnienia = spadek ilości powietrza wtłaczanego w silnik (bo i tak bywa). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Sty 2017, 19:59
|
|
|
Ciekawe, w benzynie wysokie egt często oznacza zbyt ubogą mieszankę, a kiedy temp silnika przekracza załóżmy 100C to zwiększenie AFR pomaga obniżyć temp silnika, a przy za wysokim egt to tłoki lubią spływać |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Sty 2017, 00:36
|
|
|
Coś mi tu delikatnie nie pasuje... Mówisz, że wysokie EGT to uboga mieszanka... ale jak? Powietrze ma ten wydech nagrzewać? Nadmiar paliwa chyba...
Tym bardziej, że mówisz, że jak silnik się grzeje, to zwiększasz AFR, czyli obniżasz ilość paliwa / zwiększasz ilość powietrza (lub obydwie rzeczy naraz).
Co do tłoków - Jaszczur w sumie jest tu ekspertem, to mógłby dorzucić swoje fachowe 3 grosze, natomiast ja osobiście uważam, że musiałbyś mieć EGT rzędu 950-1000 (i więcej) przez dłuższy czas, żeby się poważnie obawiać... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Sty 2017, 06:30
|
|
|
tfu, chodziło o podlanie paliwem, heh ciężki dzień w pracy |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 25 Sty 2017, 06:31
|
|
|
luk-90, ma rację, zbyt uboga mieszanka to duże egt. I nie mowa tutaj o tak ubogiej mieszance źr jest samo powietrze. Czasami dla zbycia EGT niektórzy specjalnie leja dużo paliwa względem powietrza... |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|