Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Pomocy w sprawie elektryki silnika
Autor Wiadomość
pio_kle 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 35
Skąd: Polska Cerekiew
Wysłany: 19 Lip 2016, 22:04   Pomocy w sprawie elektryki silnika

Witam
Szukam pomocy, jestem w trakcie składania instalacji elektrycznej silnika i problem w tym ze nie wiem co do czego ( cewka, gaznik, kopułka, rozrusznik, jakis przekaznik, itd. )
Może jakiś schemat ?
Po 4 latach renowacji chciałbym odpalic fieścinke

Pozdrawiam
_________________

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5646
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Lip 2016, 00:08   Pomocy w sprawie elektryki silnika

Do gaźnika idzie 1 przewód z kątowym konektorkiem o kolorze z tego co pamiętam żółto czarnym. Taki sam kolor idzie do cewki tylko ma okrągłe złącze i to wpinasz po + cewki. Od aparatu idzie konektor okrągły kolor czarny. Przy cewce nie namieszasz bo są różne średnice bolców.
Kolejność układu zapłonowego 1-2-4-3 (kolejność podana z kierunkiem obrotu palca)
Do rozrusznika idą w sumie 3 przewody.
1 czerwony gruby od akumulatora po złączę M8 w automacie (+12V z akumulatora)
2 konektor 6,3 mm sygnał rozruchu ze stacyjki
3 okrągły podbicie napięcia na cewce podczas rozruchu.
Do odpalenia potrzebny ci jest jeszcze szary przewód oporowy który znajduje się w prawym narożniku przed amortyzatorem. Wpięty jest w dwa złącza wychodzące z wiązki gniazda małe bolce.
Czujnik ciśnienia oleju z tego co pamiętam przewód o kolorze czarnym z zielonym paskiem. Okrągła wtyczka samiczka.
Czujnik cofania okrągła gumowa wtyczka z 2 konektorami okrągłymi.
Dwa konektory płaskie przy prawym kielichu idą na czujnik w wentylatorze.
Konektor biały z czerwonym paskiem to temperatura silnika na zegary (żółty czujnik pod obudową termostatu)
Złącze podwójne w wiązce obok alternatora,samiec i samiczka to przewód wentylatora chłodnicy.
Kostka 2 czerwone przewody 6mm2 i jeden cienki niebieski to kostka alternatora. Niebieski jest od kontrolki, grube czerwone idą w wiązkę i na wysokości akumulatora z 2 robią się jednym przewodem. W tym miejscu jest też wgrzany przewód +12V z akumulatora, nie wolno go zmieniać na dużo grubszy, bo pełni on rolę bezpiecznika.
To koniec wiązki pod maską, tyle z pamięci. Jak coś mogę ci sprawdzić na samochodzie konkretne kolory bo mam szczątki mk1 79 nadal na placu ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Szukam pomocy w sprawie MK1
pio_kle Mechanika ogólna 2 8 Sty 2016, 02:43
vegetagt
Brak nowych postów [MK3] awaria elektryki po przegrzaniu silnika
po przegrzaniu silnika zakończonym wystrzałem chłodnicy brak ładowania i włączony wentylator chł.
Forteca94 Elektryka 1 4 Mar 2013, 18:57
cind12
Brak nowych postów [MK 5] Zła praca silnika POMOCY ;-(
MaTeO_KK Mechanika 4 17 Lip 2008, 13:10
MaTeO_KK
Brak nowych postów [MK3] problem po zmianie silnika. Pomocy!
devill1991 LPG 0 11 Gru 2010, 18:22
devill1991
Brak nowych postów [MK4] obroty silnika fiesta 1.3. Pilnie potrzebuje pomocy
lukasz16d Mechanika 0 9 Lis 2009, 23:02
lukasz16d


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.