Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek
Autor Wiadomość
rafalszmig 

Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 10
Wysłany: 5 Maj 2016, 17:08   Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek

Witam.
Jako, że na majówkę było trochę zimno nocami, grzałem trochę na odpalonym silniku. :brawo:
Podczas powrotu, gdy było już gorąco na dworze postanowiłem włączyć klimę żeby umilić wszystkim podróż... tyaaa :głowąwmur:

Teraz do meritum.

Wiem, że problem ze skrajnie zimnym lub gorącym nawiewem jest dość powszechny w Fiestach i dzięki temu odkopałem dość sporo informacji.

U mnie powietrze jest skrajnie gorące, co wskazuje na to, że elektrozawór jest ciągle otwarty.
Obejrzałem go, wszystkie węże i przestrzeń dookoła. Brak oznak korozji i brak przecieków.

Sprawdziłem kostkę doprowadzającą prąd do elektrozaworu. Najpierw test z żarówką, brak światła. Potem w ruch poszedł miernik. Napięcie jakie podaje to około 1.8V, a kręcenie regulacją temperatury niczego nie zmienia. Więc może to ten słynny tranzystor w panelu kabinowym?

Podłączyłem pod elektrozawór osobne źródło zasilania w postaci akumulatora żelowego o mocy 12V, niestety brak efektu. Odpaliłem auto na jakiś czas i z nawiewu dalej piekło (przy obciążeniu 12V powinien się zamknąć). Po tym zabiegu jedynie cewka elektrozaworu zrobiła się bardzo gorąca (polaryzacja dobra, sprawdzałem miernikiem).

Czy z powyższego rzeczywiście wynika, że oba elementy trafił szlag? :pop:
Czy macie jeszcze jakieś sugestie co do tego jak sprawdzić te elementy?

Czy mogę tymczasowo zacisnąć węże przed filtrem kabinowym? Może ktoś ma na to jakiś patent?

Pamiętaj, odpowiadając na ten post nie tylko ratujesz Fiestę, ale ratujesz też człowieka przed śmiercią tego lata :D

Pozdrawiam
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 6 Maj 2016, 22:39   Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek

Kup elektrozawór i wymień tranzystor na panelu i będzie OK :mik:
Jak co zawór mam używany :ok:
_________________

 
 
 
rafalszmig 

Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 10
Wysłany: 7 Maj 2016, 11:01   Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek

Wysłałem PW

Tymczasem chciałem ponowić pytanie:

Cytat:
Czy mogę tymczasowo zacisnąć węże przed filtrem kabinowym? Może ktoś ma na to jakiś patent?


Może trytytki? Nie stanie się nic złego? W końcu będzie to symulować zaciśnięty elektrozawór :joint: ale, jako że to pierwsze autko i mam je od niedawna, jeszcze dużo nie grzebałem i trochę boję się efektów takiego zabiegu.

Jestem człowiek techniczny, ale przy aucie nikt mi jeszcze nie dał grzebać.

EDIT:
Może to przecież przerwać cyrkulację płynu, więc może powinienem połączyć węże in/out przed zaworem ze sobą?
Albo np połączyć jednym wężem wejście i wyjście za zaworem:

 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 7 Maj 2016, 20:08   Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek

Możesz tak zrobić ale będzie piekło w aucie
_________________

 
 
 
rafalszmig 

Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 10
Wysłany: 7 Maj 2016, 23:13   Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek

Mógł byś rozwinąć myśl? Z tego co czytałem o tych zaworach, to dokładnie taka jest cyrkulacja przy zamkniętym przepływie.
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 7 Maj 2016, 23:48   Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek

Zrób obejście przed zaworem i będzie ok. Nawet z rurki np miedzianej przekrój pasuję :)
_________________

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Maj 2016, 20:26   Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek

Nie możesz zaciskać, bo to mały obieg jest. Zacznie Ci ciśnienie rosnąć i mogłoby węże rozwalić/poprzecinać, a tego nie chcesz.
Zawór zdemontuj, odkręć cewkę z boku i zobacz w jakim stanie jest sama cewka i rdzeń. Czasami wystarczy wyczyszczenie i po poskładaniu taki zawór działa jeszcze jakiś czas. Warunek konieczny to nieuszkodzona gumka na styku obudowy głównej i obudowy cewki (jak rozbierzesz, skumasz o co chodzi).

A na drugi raz pisać w temacie do tego przeznaczonym - po to on jest. Później złączę tematy. :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
stiven1985 

Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 19
Wysłany: 30 Maj 2016, 12:13   Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek

moze przy okazji i ja skorzystam, mam te same objawy stawiam na elektrozawor lub z tego co czytalem na tranzystor, ale niestety nie widzialem tego tranzystora. Czy ktos ma foto jak on wyglada ewentualnie jak jak sie do niego dobrac, bo nie chcialbm nic popsuc. Czy nie bedzie problemow z dostaniem nowego tranzystora?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Maj 2016, 14:36   Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek

Zdemontuj panel nawiewów (ten gdzie masz regulację temperatury, prędkości, etc.). Będzie na płytce drukowanej z tyłu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
rafalszmig 

Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 10
Wysłany: 10 Cze 2016, 01:41   Piekło z nawiewu - nietypowy przypadek

Witam!
Problem został rozwiązany. Wymieniłem elektrozawór na używany - oryginalny Ford za 50 zł z wysyłką. Stary po podłączeniu "na sztywno" do zasilania dawał niewielkie oznaki życia lub wcale, zależnie od humoru. Nie przyniosło to żadnego efektu. Wymiana elektrozaworu jest prosta i można spokojnie wykonać ją samodzielnie.

Wymieniony został także tranzystor na zamiennik. Koszt 10 zł z wysyłką + 20 zł za lutowanie u elektronika. Miejsca do lutowania jest mało, a tranzystor łatwo przegrzać i dlatego właśnie zdecydowałem się na pomoc profesjonalisty.

Wszystko jest już sprawne i mogę się cieszyć klimą tego tego lata :) :zwyciężca:

Łączny koszt naprawy to 80 zł i 5 godzin czasu.

Pozdrawiam i życzę powodzenia wszystkim zmagającym się z tym problemem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Nietypowy problem z zaplonem w 1.0
IrkaceK Mechanika silnika 23 25 Cze 2008, 17:03
Gość
Brak nowych postów [Mk4] Taki oto przypadek
klusek Mechanika 3 15 Paź 2008, 10:26
Gość
Brak nowych postów [mk6] alternator - baaardzo nietypowy
rusio Elektryka 8 8 Gru 2009, 21:51
Pawełos666
Brak nowych postów [MK3] Nietypowy problem z elektryką
koza9494 Elektryka 8 5 Wrz 2013, 18:46
koza9494
Brak nowych postów Przerejestrowanie pojazdu - dziwny przypadek
Czy nie będzie problemów...
Miły Ubezpieczenia i rejestracja aut 16 19 Lut 2011, 21:40
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.