Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę
Autor Wiadomość
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21 Cze 2015, 22:16   

Na początku co prawda paździerz troszkę zlekceważył Osiołka, ale potem już kładł do pieca ;-)
Wszytko jest jak było, tylko mocy jakby mniej.
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 28 Cze 2015, 21:54   

Wykręć śrubę na boosterze i skontruj nakrętką. Dalej w pompie odkręć plastikową zaślepkę - jest z przodu pompy stojąc przed autem nad boosterem. Tam zobaczysz rolkę, dalej kluczem obracaj wał korbowy aż w tej rolce zobaczysz wkręconą śrubę na imbus - bodajże 6. To śruba od dawki głównej - zgodnie z ruchem wskazówek zegara zwiększ dawkę paliwa przynajmniej o pół obrotu. Dalej skręcasz zaślepkę, odpowietrzasz pompę i test. Dodajesz paliwa = dodajesz powietrza. Turbina była zdrowa i 1.3 jej nie powinno zaszkodzić od razu przy umiejętnej eksploatacji. Dobrze podlejesz dawkę główną i dawkę na boosterze(wykręcając śrubę zwiększasz "podlanie" chwilowe w momencie wduszania pedału gazu)to setka KM dwieście NM pęknie. Chcesz więcej to wywal wężyk aktuatora na turbinie, i zwiększaj dalej dalej dawkę a wtryski załóż z mercedesa w123 2.4. Turbina w optymalnych warunkach dawkowania paliwa rozkręci się do 1.6 - 1.7bara. Jak padnie - zmienisz na coś większego
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Cze 2015, 22:55   

Rkalitka napisał/a:
Turbina w optymalnych warunkach dawkowania paliwa rozkręci się do 1.6 - 1.7bara.

Jeśli on tam ma dmuchawkę z Focusa lub podobną, to pompowanie >1,2-1,3 już nie ma większego sensu, bo będzie do silnika wtłaczał masę o temperaturze bliskiej punktowi wrzenia wody.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 29 Cze 2015, 20:44   

Puff napisał/a:
to pompowanie >1,2-1,3 już nie ma większego sensu, bo będzie do silnika wtłaczał masę o temperaturze bliskiej punktowi wrzenia wody.


Teoretycznie można to odrobinę skompensować przy odpowiednio wydajnym FMIC. Niemniej pewnych rzeczy przeskoczyć się nie da. Od pewnego momentu więcej powietrza z tej turbiny nie gra już żadnej pozytywnej roli, a wręcz przeciwnie - powoduje spadek osiągów.

Rkalitka napisał/a:
Chcesz więcej to wywal wężyk aktuatora na turbinie,


Nie "wywal", a odłącz od aktuatora, a sam wężyk zaślep - a jeszcze lepiej zainstaluj MBC ze wskaźnikiem doładowania, żeby lepiej kontrolować sytuację.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Wrz 2015, 12:30   Re: [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i p

Osiołek przesiedział u lekarza miesiąc w oczekiwaniu na reklamowany booster, który okazał się wadliwy. Teraz z kolei pompa zaczęła głośno chodzić- rechotać i czuję z tego powodu dyskomfort psychiczny. Żeby było mało stara pompa na wolnossącym silniku okazała się być Lucasem. Ogólnie, to jest mi przykro, że Osiołek mimo władowania dużej gotówki nadal jest nieczułym i niewdzięcznym skurczybykiem i wymaga ode mnie więcej, więcej, więcej kasy.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 17 Wrz 2015, 00:09   Re: [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i p

QbaNS napisał/a:
Teraz z kolei pompa zaczęła głośno chodzić- rechotać


Jesteś pewien że to pompa? Przy odpalonym silniku ciężko jest usłyszeć tą pompę, i łatwo pomylić źródło hałasu z jakimiś rolkami czy chociażby alternatorem. Lucas chodzi bardzo cicho, gdyby zaczął rechotać, to moim zdaniem wskazywało by na to że jest zatarty, i to auto po prostu by nie odpalało.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15 Paź 2015, 11:47   Re: [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i p

Miałeś rację- winny okazał się alternator, kolejnym problemem jest booster- znowu rozerwało membrany. Co może być przyczyną?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 15 Paź 2015, 15:01   Re: [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i p

Teoretycznie zbyt duże doładowanie (w co wątpię), w praktyce pewnie słaba jakość zestawu naprawczego boostera...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Paź 2015, 08:15   [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę

A da się jakoś obejść ten booster- żeby go zlikwidować bez znacznego wzrostu spalania i utraty mocy? Żeby auto jeździło? Jaki ewentualnie polecacie inny zestaw naprawczy poza tym który zamontowałem? Link do niego parę postów wyżej- pisze z telefonu i mi ciężko wkleić.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 17 Paź 2015, 12:34   [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę

Generalnie booster nie jest do niczego potrzebny w kwestii mocy. On tylko ogranicza dawkę gdy nie ma doładowania z turbo, i ogranicza w ten sposób dymienie. W lukasie nie wiem jak zlikwidować boostera, nie mam doświadczenia z tymi pompami, ale nie powinno to być skomplikowane.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 1 Kwi 2016, 09:36   [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę

Nowy sezon, nowe wyzwania. Osiołek dostał w spadku po Fieście MK7 aluski 15 z oponkami- przód wygląda miodzio, tył zaś obcierał i czekam na dystanse na tył. Ponadto wymienione zostały- panel sterowania wraz z cięgnem i zawór- w końcu działa ogrzewanie. Zawieszenie- drążki z końcówkami, przeguby i łożyska. Do zrobienia została pompa, która zaczęła lać- w przyszłym tygodniu uderzam do pompiarza.

Mam do Was pytanie- chciał bym zglebować Osiołka- z przodu sprężyny, wiadomo, a czy ktoś ma doświadczenie jak obniżyć zawias z tyłu- belka, jednocześnie go wzmacniając, aby podczas obciążenia nie siadał za bardzo? Chciał bym go posadzić tak -25, -30 mm. Problem ze springami wygląda tak, że sprzedają komplety do fiesty po 4 szt.
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 1 Kwi 2016, 20:16   [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę

daj se spokój Kuba z glebą, szczególnie tyłu, to za delikatne jest na takie zabawy.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 6 Kwi 2016, 16:09   [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę

Autko na obecny sezon tak prezentuje się na nowych kapciach:
https://zapodaj.net/d5bb3732eb942.jpg.html 0 nie mogę wrzucić normalnie, nie wiedzieć czemu
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Kwi 2016, 20:15   [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę

QbaNS, http://fiestaklubpolska.p... ... 22#p776222 !!!! :)
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12 Kwi 2016, 21:44   [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę

Raczej nie dam rady, tym bardziej, że po uszczelnieniu pompy parę rzeczy idzie do poprawki i autko nie jest gotowe aby je pokazywać ;-). Do tego dochodzą studia, żona przy nadziei itp. Ale kto wie. Dzięki za zaproszenie ;-)
 
 
QbaNS 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Kwi 2016, 11:40   [MK4] Ford Courier zwany Osiołkiem po SWAPie- wykres i parę

Ma ktoś na zbyciu morettki wraz z grillem pasujące do Osiołka?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 11 Wrz 2020, 21:45
JoeMix
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Ford 2007 RDS piny we wzmacniaczu
Mafios Car Audio i CB 4 25 Lip 2011, 19:40
burdzyk2
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 21:55
trzeci


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.