Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

BRC Pierwsze przełączanie na LPG
Autor Wiadomość
Grzesinski 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Sty 2016, 16:21   BRC Pierwsze przełączanie na LPG

Witam.

Mam pytanie do specjalistów od LPG.
Instalacja BRC Sequent 24

Od jakiegoś czasu (dokładnie odkąd ochłodziło się na dworze) pojawiły się zakłócenia w przechodzeniu na LPG.

Z chwilą automatycznego przełączenia sygnalizowane jest zbyt niskie ciśnienie i przełączenie nie następuje.
Co ciekawe wystarczy ręcznie przerzucić na benzynę i wrócić na LPG żeby się wszystko uspokoiło.
Dzieje się to głównie gdy auto postoi trochę na dworze.
Jeden, jedyny raz po lekkim przestygnięciu silnika chwilę po ruszeniu przełączyło prawidłowo a minutę później wyrzuciło przy przyspieszaniu.

Filtry wymienione na jesieni, podniesiona do 40'C temperatura przełączania, wydłużony czas napełniania Common Rail
Termostat wydaje się pracować poprawnie.
Jakby trochę lepiej, wyraźnie dłuższa droga przed przełączeniem ale problem nie wyeliminowany.

Planuje jeszcze raz sprawdzić filtry, może były kiepskiej jakości ale innych pomysłów brak.
Po za powyższymi żadnych zastrzeżeń do jazdy LPG nie ma.

Jakieś sugestie?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Sty 2016, 20:26   BRC Pierwsze przełączanie na LPG

trzeba sprawdzić jakie jest ciśnienie w momencie przełączania i po, jak wywala od niego błąd, może reduktor zdycha lub jest zapowietrzony
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Grzesinski 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Sty 2016, 12:53   BRC Pierwsze przełączanie na LPG

Witam.

O ile pamiętam, w MK6 układ chłodzenia odpowietrza się samoczynnie więc reduktor raczej też.

Przeprowadziłem kilka testów, może coś się wyjaśni.
Próby zrobione były na postoju i nie wystąpiły żadne problemy z przełączaniem.
Jednakże pomiędzy próbami zrobiłem krótką przejażdżkę i znowu zrzuciło na bezynę (nie rejestrowałem tego)
Jak zawsze dwukrotne naciśnięcie przycisku przełącznika bezproblemowo przywróciło zasilanie gazowe.

Reduktor BRC Genius 1500
Pomiar ciśnienia w listwie, czujnik temperatury wody w reduktorze.
Nie ma na stałe podłączonego czujnika MAP.
Skąd jest temperatura gazu nie mam pojęcia, pewnie szacowana. Czy ten parametr ma jakieś znaczenie nie wiem.

Scenariusz przełączania na LPG (brak ograniczeń)
MAP <2000mbar
RPM 0-8000
Trail = 3s

Scenariusz powrotu na Benzynę
Delta PM <600
Max DCijn 100%
Tgaz -10'C (jak to się ma do dalszych odczytów nie wiem)
Czas oczekiwania 0,4s
Max RPM 8000
MAP >2500



Po wyjechaniu z garażu.

1) Rozruch na Benzynie
State supply = 0

P1 = 2600
MAP = 999
Deta = 1589

Twoda= 10'C
Tgaz= -21'C (jak widać przesunięte 0 30'C)

2) Automatyczne przełączenie na LPG (ustawiony próg 40'C)
Przełączyło bez zakłóceń.
State supply = 2

P1 = 2589 (za wysokie)
MAP = 545
Deta = 2044 (za wysokie)

Twoda= 10,7'C (dziwne, silnik pracował ładne kilka minut)
Tgaz= -20'C (jak widać przesunięte 0 30'C)
RPM = 1374 (silnik nie rozgrzany)


3) Odłączenie butli z gazem, automatyczne przełączenie na Benz
Przełączyło bez zakłóceń.
State supply = 192

P1 = 1253 (za niskie)
MAP = 295
Deta = 958 (za niskie)

Twoda= 39,8'C
Tgaz= 7,6 (przesunięte 0 30'C)
RPM = 916



Próba druga po kilku godzinach postoju (mrozu niestety nie było)

1) Rozruch na Benzynie
State supply = 0

P1 = 2057 (tu dla odmiany za nisko)
MAP = 999
Deta = 1058 (jw).

Twoda= 10'C
Tgaz= -21'C (jak poprzednio przesunięte 0 30'C)

2) Automatyczne przełączenie na LPG (ustawiony próg 40'C)
Przełączyło bez zakłóceń.
State supply = 2

P1 = 2052 (mniej więcej dobrze)
MAP = 673
Deta = 1379 (jw)

Twoda= 12,8'C (dziwne niska)
Tgaz= -18'C (przesunięte 0 30'C)
RPM = 1379 (silnik nie rozgrzany)


3) Po pewnym czasie praca na LPG
State supply = 2

P1 = 2140
MAP = 316
Deta = 1824

Twoda= 38,7'C
Tgaz= 6,5'C
RPM = 906 (silnik prawie rozgrzany)

4) wyłaczenie LPG przełącznikiem
P1 = 1275
MAP = 290
Deta = 985

Twoda= 41'C
Tgaz= 8,6'C
RPM = 985 (silnik prawie rozgrzany)
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Lut 2016, 21:20   BRC Pierwsze przełączanie na LPG

ja bym stawiał na reduktor, możliwe, że jest niedrożny i przez to jest niedogrzany, a tym samym nie daje rady z "produkcją" gazu, ale to moje takie gdybanie...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Grzesinski 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lut 2016, 13:43   BRC Pierwsze przełączanie na LPG

Też to rozważałem.
Możliwości są dwie - szaleje czujnik ciśnienia / temperatury lub faktycznie przysiada ciśnienie.
Filtry wstawiłem już oryginalne niestety bez poprawy. Pozostaje reduktor lub elektrozawory.
Problem pojawiał się od nowości i sprawę załatwiło podniesienie temperatury przełączania do 38'C
Niestety teraz 40'C to za mało.
Reduktor ma 60tys km więc potencjalnie może wymagać ingerencji. Bardziej stawiałbym na zabrudzenie i niedrożność po stronie lpg chociaż patrząc na stan filtrów przy okresowej wymianie to też niespecjalnie prawdopodobne.
Zastanawia mnie to, że chwilowe przełączenie LPG-B-LPG rozwiązuje problem na czas jazdy.
Ma ktoś jakiekolwiek doświadczenia?

ps. na innym forum znalazłem wątek użytkownika, który wymienił prawie wszystko a identyczny problem nie został rozwiązany. Brr
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Lut 2016, 14:26   BRC Pierwsze przełączanie na LPG

co mają filtry do drożności płynu chłodniczego, który ogrzewa reduktor? a jak jest zimno to i gaz jest zimny i ciśnienie nędzne, to się przełącza na pb

mój ma przelatane prawdopodobnie 170kkm i działa, więc przebieg to nie reguła
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Grzesinski 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Lut 2016, 11:31   BRC Pierwsze przełączanie na LPG

Spadek ciśnienia może mieć wiele przyczyn.
Polecam forum elektroda, wczoraj kopałem i parownik jest tylko jedną z nich, wcale nie najczęstszą (co oczywiście go nie wyklucza).
U mnie nie ma też typowych objawów niewydolności parownika.

A co do przełączania to przełącza zawsze, tylko zdarza się że zrzuca na noPb po chwili. Czyli jeśli już to nie brak ciśnienia (wymaganego do załączenia) tylko ew. jego spadek po otwarciu wtrysków.

Z rozwiązanych zbliżonych problemów ich przyczyną były:
- uszkodzony czujnik ciśnienia starego typu (częste ale mnie nie dotyczy)
- nieszczelny wężyk czujnika ciśnienia (sprawdzę i zweryfikuję rzeczywiste ciśnienie listwy i szczelność)
- problemy czujnikiem temperatury lub jego połączeniami, podłączeniami masy sterownika itp (do sprawdzenia)
Zalecano też ustawienie Delty na 500, ale to ew. bardziej zamaskuje problem niż go usunie.

Filtry jak najbardziej biorą udział w transporcie gazu w obu fazach i mogą stawiać opór, odczuwalny zwłaszcza przy nierozgrzanym do końca silniku.
Zwróciłem na nie uwagę, bo problemy wystąpiły miesiąc po ich wymianie i obawiałem się że wsadziłem jakieś straszne G.
Ogólnie jest to pierwsza rzecz, która zalecano sprawdzić przy tego typu objawach.

Na ten moment mam co sprawdzać, na końcu zobaczę parownik. Z nim będzie więcej zabawy. Nie wiem czy konieczne jest spuszczenie płynu chłodzącego (niewątpliwie reduktor jest zamontowany nisko i będzie się lało). No i żeby się do niego dobrać będzie trochę zabawy, dostęp nieszczególny.

W każdym razie dzięki za wsparcie.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Lut 2016, 21:32   BRC Pierwsze przełączanie na LPG

w ogóle sprawdzałeś po wymianie filtrów czy masz szczelny cały układ?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Grzesinski 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Lut 2016, 14:58   BRC Pierwsze przełączanie na LPG

:)
Wcześniej jeszcze wymieniłem uszczelki filtrów.
Ale sprawdzane było tylko w okolicy gdzie działałem. Wężyk czujnika nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów [MK6] Sekwencja BRC do 1,25
FortunateSon LPG 12 30 Sie 2011, 13:45
FortunateSon
Brak nowych postów BLOS w instalacji BRC
Gość LPG 5 28 Lut 2007, 00:33
Qba1983
Brak nowych postów [MK3] Cewka i filtr BRC
Wili23 LPG 7 23 Maj 2010, 21:32
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.