Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dmuchawa, elektrozawor, faq, klimatyzacja, mk4, mk5, nagrzewnica, nawiew, ogrzewanie, wentylacja

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 22:03
OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5
Autor Wiadomość
haryb

Wersja: C
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Sie 2015
Posty: 4
Wysłany: 1 Wrz 2015, 08:16   Re: OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Dzięki za wyjaśnienia, dzisiaj poszukam jakiś rurek, tak by obejść zawór i upewnić się że z nagrzewnicą jest wszystko ok.
Ale chociaż wyjaśniłeś mi dlaczego ten jeden wąż jest zimny.

Pozdro
Hary
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Wrz 2015, 08:20   Re: OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

To miłej zabawy, zdaj później raport jak poszło :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
arekw 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 137
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 1 Wrz 2015, 17:14   Re: OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

kiedy mi "padł" elektrozawór znajomy mechanik doradził żebym rozkręcił i wyczyścił. Po rozmontowaniu cuda okazało się że zalegał tam taki jakby kisiel z płynu chłodniczego,już dwa lata działa bez zarzutu.
 
 
haryb

Wersja: C
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Sie 2015
Posty: 4
Wysłany: 1 Wrz 2015, 19:36   Re: OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Zrobione:)
Podłączyłęm bez elektrozaworu - i w środku odrazu sauna.
Także rozkręciłem elektrozawór, okazało się że jeszcze oryginalny Fordowski, i faktycznie w środku pełno było takich kawałków jakby starego wyschniętego tawotu. Zmierzyłem jeszcze parametry cewki i są prawidłowe, przeczyściłem, posmarowałem delikatnie smarem stałym ten trzpień i złożyłem do kupy.
I o dziwo zaczął działać, nie wiem na jak długo ale na razie śmiga.

Dzięki za pomoc

Hary.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Wrz 2015, 01:26   Re: OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Jak smar miał 17 lat, to miał prawo się tak zdegradować, że przypominał w konsystencji bardziej asfalt niż towot :)
Grunt, że działa. Niech służy, oby jak najdłużej. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Asterix 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 37
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Ostróda
Wysłany: 17 Paź 2015, 17:06   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Witam, kontynuuje wątek kłopotu z ogrzewaniem w mojej fieście mk5 2000, który rozpocząłem w kwietniu 2015 r. (Proszę się cofnąć kartę wstecz jeśli jesteś zainteresowany moim kłopotem). Uznałem, że skoro idzie zima, należy w końcu zrobić ogrzewanie by dzieci nie marzły. Udało się, więc opiszę jak to zrobiłem. Jak już pisałem w kwietniu, zawór i panel sterowania miałem sprawny. Kłopot polegał na zapchaniu chłodniczki oleju.
Na lewy przedni króciec zaworu nagrzewnicy nachodzi rurka, która kończy swój bieg na chłodnicy(nagrzewnicy?) oleju. z drugiej strony chłodnicy oleju jest króciec, na który nałożona jest rurka prowadząca do trójnika zlokalizowanego po prawej stronie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Na tym odcinku była niedrożność układu. Pomimo sprawnego elektrozaworu i panelu, w samochodzie panowała zima.
Po zdjęciu z z lewego przedniego króćca elektrozaworu wężyka, włożyłem do środka elektrozaworu jeden koniec wężyka do spuszczania wina z baniaka, a drugi koniec włożyłem do zbiorniczka wyrównawczego. Po odpaleniu silnika, płyn chłodniczy krążył swobodnie zastępczym wężykiem w kierunku zbiornika wyrównawczego, a w samochodzie zrobiło się ciepło i przyjemnie. Działało też pokrętło ustawienia temperatury.
Bez wątpienia zapchana była chłodniczka oleju.
Spuściłem cały płyn chłodniczy do wiadra. Rozłączyłem wszystkie przewody wchodzące do zbiorniczka wyrównawczego. Wyjąłem zbiornik wyrównawczy. Z chłodniczki oleju zdjąłem przewód łączący ją z elektrozaworem. Podczas dmuchania w rurkę łączącą chłodniczkę z trójnikiem wyczuwalny był opór. Do tej rurki wystarczyło wsadzić końcówkę pompki od materacy :krzesłemgo: i poprosić pomocnika by dał z siebie wszystko. Po kilku sekundach z chłodniczki zaczął wylatywać płyn wraz z kamieniem podobnym do tego z czajnika. Później napełniałem chłodniczkę wodą (czystą z kranu) i dalej dmuchaliśmy pompką. Już oporu nie było. Operację powtórzyłem parokrotnie. Wszystkie rozmontowane wężyki i zbiornik wyrównawczy przepłukałem dla zasady. Zmontowałem układ, zalałem płynem i odpowietrzyłem. Od razu było widać ruch w zbiorniczku wyrównawczym, z wszystkie przewody wchodzące do eletrozaworu zrobiły się ciepłe. W samochodzie mam teraz pełny zakres temperatur, klima też działa.
Tak więc, omijanie chłodniczki oleju w układzie ogrzewania nie jest potrzebne w przypadku jej zapchania.
Materiały: płyn chłodniczy do uzupełnienia
Narzędzia: śrubokręt, kombinerki albo szczypce, pompka do materacy lub kompresor
Obsługa: dwie osoby (jedna musi dmuchać)
Czas pracy: 1,5 h
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Paź 2015, 17:19   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Dobrze wiedzieć, że w Twoim przypadku podziałało. Jedyny minus tego jest taki, że musiałbyś mieć zestaw do takich zabaw w aucie. Mnie się to zdarzyło na trasie i raczej ciężko by było to ogarnąć w jakiś sensowny sposób (zresztą kto wozi ze sobą pompkę do materaca w środku zimy, kiedy to głównie się ogrzewania używa? :D ). Mam tylko nadzieję, że nie wrócisz za jakiś czas z informacją, że jakiś wąż w układzie strzelił (ja miałem wątpliwą przyjemność czegoś takiego doświadczyć) z powodu (kolejnego) zapchania się owego elementu i zostałeś bez płynu w trasie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Asterix 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 37
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Ostróda
Wysłany: 17 Paź 2015, 17:37   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Z perspektywy czasu widzę, że ta chłodniczka oleju od zawsze była zapchana (2 lata jeżdżę moją fiestką). Tak dobrze działającego ogrzewania nigdy tu nie miałem. Na nieprzewidziane przypadki nie da się jednak przygotować, ale wożenie pompki do materacy to nie jest głupi pomysł jak widać w fordzie... Tak jak kocyka w maju/czerwcu. (if you know what i mean)
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Gru 2015, 08:12   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Drodzy Forumowicze, podpowiedzcie proszę co moźe być przyczyną problemu.

Nawiew grzeje podczas jazdy, gdy stanę na światłach to się schładza. Odpiąłem zasilanie od zaworu i nic nie pomaga. Prócz tego zauważyłem, że lewe nawiewy dmuchają chłodniejszym powietrzem.

Co jest pewne:
- elektrozawór sprawny
- potencjometr sprawny
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Gru 2015, 11:27   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Jak stoisz, to będzie wiało chłodniejsze, bo pompa wody chodzi na wolnych obrotach i nie przetłacza przez nagrzewnicę tyle cieczy, żeby skompensować odbiór ciepła przez wentylator. Jak stoisz, a masz za zimno (choć z nawiewu w sprawnej instalacji, po zagrzaniu się silnika, powinien lecieć w zasadzie żar), to dodaj nieco gazu - podbij na 1500 obrotów i od razu zauważysz, że wieje dużo cieplejsze powietrze.

Co do różnych temperatur między kratkami - bardzo dziwne, bo tam nie ma rozdziału ani ogrzewania dwustrefowego :D
Możesz mieć przytkany czymś lub rozpięty przewód od nawiewu. Trzeba organoleptycznie to sprawdzić.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Gru 2015, 20:48   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Puff napisał/a:
ak stoisz, to będzie wiało chłodniejsze, bo pompa wody chodzi na wolnych obrotach i nie przetłacza przez nagrzewnicę tyle cieczy, żeby skompensować odbiór ciepła przez wentylator.

Pufff bzdury piszesz, jak pompa jest sprawna i nagrzewnica drożna to nie ma bata, żeby nie było sauny.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Gru 2015, 20:53   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Stety/niestety nie. Będzie lecieć ciepłe, ale nie będzie parzyć. Mam sprawny układ, a po tuningu moje padło generuje tyle gorąca, że grzeje się szybciej niż benzyna i właśnie tak to u mnie działa. Jak chcę dogrzać lubą zanim wskazówka stanie mi w pionie na zegarach, to lekko (1200rpm?) dodaję gazu. Wszystko na oryginalnym zaworze, więc nie ma mowy o jakimś wpływie zamienników na ogrzewanie. :)

Jasne, może być tak, że zawór mu się bloknął w pozycji półotwartej, ale opis jest dość lakoniczny.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Gru 2015, 11:42   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

ja pamiętam, że śliwka robiła saune nawet na postoju

Puff napisał/a:
może być tak, że zawór mu się bloknął w pozycji półotwartej

albo pracuje tylko do połowy, może uszczelka trzpienia sparciała lub jest pełno syfu
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Gru 2015, 11:47   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Marcin napisał/a:
albo pracuje tylko do połowy, może uszczelka trzpienia sparciała lub jest pełno syfu

Jeśli szlag by trafił uszczelkę trzpienia, to by mu zarzygało cewkę płynem, ergo zawór zacząłby się pomału chrzanić (zacinając się przy tym z powodu przeżarcia materiału cylinderka) albo wylewałoby płyn bokiem. Nie ma fizycznie możliwości pracy "od/do połowy". Tam minimalny opór przekłada się na zerowy ruch cylinderka/trzpienia wewnątrz cewki. Tak czy owak, opis jest tak lakoniczny, że ciężko z niego dużo wywnioskować. Potrzeba detali. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Kwi 2016, 14:09   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Problem został rozwiązany, podobno wymagana była regeneracja/naprawa pompy ogrzewania. Zużyła się, w końcu to już 16 latek :ford:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Kwi 2016, 14:25   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

kpot napisał/a:
regeneracja/naprawa pompy ogrzewania

Yyyy... pompy wody?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kpot 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Cze 2016, 13:34   OGRZEWANIE I NAWIEW W MK4 I MK5

Puff napisał/a:

Yyyy... pompy wody?


Chyba tak, tak powiedział mi ojciec, bo on załatwiał sprawy z mechanikiem a teraz już nie pamięta...
 
 
Doberman 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 58
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 27 Kwi 2018, 14:58   

Pokrętło na niebieskim, napięcie na kostce 12.4 na zgaszonym, 14.4 na pracującym silniku, elektrozawór nowy po przemierzeniu 16.8 ohma. A w środku? Sauna :) co przyczyną może być? :)
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Kwi 2018, 16:46   

Chociażby zatarty tłoczek wewnątrz cewki. Wyciągnij zawór, odkręć 4 śrubki, zrób inspekcję.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Doberman 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 58
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 28 Kwi 2018, 13:18   

Zawór nowy, wczoraj kupiłem oryginalny w fordzie, później było bez zmian. Przemierzyłem napięcia i napisałem tutaj bo nie wiem co mogłoby być jeszcze. Ale chyba muszę w jakiś sposób to obejść bo czeka mnie jutro droga do Zakopanego, a złośliwość rzeczy martwych jest taka że akurat teraz coś padło :)
Ostatnio zmieniony przez Doberman 28 Kwi 2018, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.