|
Dławienie sie ciepłego silnika |
Autor |
Wiadomość |
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 2 Gru 2015, 09:36 Dławienie sie ciepłego silnika
|
|
|
Witajcie, przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż od pewnego czasu, chcąc szybko dodać gazu silnik strasznie sie dławi. Nie dzieje sie to zawsze, ale zawsze w najmniej odpowiednim momencie, najczęściej jak trzeba szybko ruszyć na skrzyżowaniu itp. Pedał gazu wciskam do końca a auto rusza jakbym powoli puszczał sprzęgło. Nie reaguje na gaz. Powolutku się rozpędza. Zawsze jest to poprzedzone spadkiem obrotów do minimum po czym muszę dodać lekko gazu żeby nie zgasł. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na ciepłym silniku.
Kolega powiedział, że przyczyną może być zalewanie silnika - dostaje za dużo paliwa.
Moje auto:
Silnik 1.3
Model: Fiesta MK3
Rocznik: 1995
Pozdrawiam
Łukasz |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2 Gru 2015, 18:44 Dławienie sie ciepłego silnika
|
|
|
jakie błędy wypluwa? |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 3 Gru 2015, 03:37 Dławienie sie ciepłego silnika
|
|
|
Witam, miałem to samo tylko z fieścinie 1.4 na gaźniku 89r. tyle ze u mnie to działo się zazwyczaj w deszczu ^^ i okazało się ze winą była źle przykręcona masa i gdzieś robiło zwarcie. Proponuje luknąc czy jest okej |
|
|
|
|
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 3 Gru 2015, 07:56 Dławienie sie ciepłego silnika
|
|
|
DemptD, niewiem, jak to sprawdzić?
DanielŻ, masa jest wszedzie ok. przynajmniej te które sprawdzałem tj. Akumulator, alternator. Którą jeszcze musze sprawdzić? |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
|
Ganda
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 3 Gru 2015, 09:03 Dławienie sie ciepłego silnika
|
|
|
Cytat: |
Fiesta mk3 1.1i, 1.3i (czy 1.4 z jednopunktowym wtryskiem paliwa to nie wiem) wyposażona jest w elektroniczne urządzenie sterujące EEC IV, posiadające funkcję autodiagnostyki, która pozwala na łatwe wykrycie niesprawności systemu wtryskowo-zapłonowego.
Test diagnostyczny każdy może przeprowadzić sam, zaoszczędzając tym samym 50-100 zł za podłączenie do komputera w serwisie.
Do przeprowadzenia testu konieczny jest tester diagnostyczny.
Wykonanie testera
Tester diagnostyczny - brzmi skomplikowanie? Tak naprawdę jako tester używamy bardzo prostego urządzonka. Najbardziej popularny jest prosty układzik z diodą LED i rezystorem. Ja jednak polecam prostsze i wygodniejsze rozwiązanie.
Kupujemy w sklepie elektronicznym buzzer piezoelektryczny (tzw. piszczyk) na 12V
Buzzer piezoelektryczny
i... w zasadzie mamy tester Proste, prawda? Wystarczy jeszcze tylko przedłużyć krótkie przewody od buzzera oraz polecam pocynować końcówki przewodów, aby łatwiej się je podłączało.
Podstawową zaletą testera wykonanego z buzzera jest to, że po jego podłączeniu możemy sobie spokojnie usiąść w samochodzie, rozpocząć test i spokojnie zapisywać kody błędów słuchając i zliczając "piknięcia" - nie trzeba patrzeć na diodę.
Podłączenie testera
Złącze diagnostyczne znajduje się na wiązce przewodów w komorze silnika, na lewym błotniku, obok akumulatora - patrz zdjęcie poniżej:
Znajdują się tam dwie wtyczki, oryginalnie zasłonięte czerwonymi zaślepkami. Wtyczka diagnostyczna to ta, do której dochodzą przewody o takich kolorach jak na rysunku poniżej.
Podłączenie testera pokazane jest na powyższym rysunku. Plus (zwykle czerwony przewód) buzzera podłączamy do "+" akumulatora. Drugi przewód buzzera-testera wpinamy do wejścia 1 we wtyczce diagnostycznej, natomiast wejścia 2 i 3 zwieramy. Prawidłowo podłączony tester powinien zacząć piszczeć (jest to jedyny minus testera opartego na buzzerku - do momentu rozpoczęcia testu piszczy, co jest dość uciążliwe dla ucha).
Diagnostyka auta
W rozpatrywanych silnikach kody błędów są dwucyfrowe. ECCIV generuje krótkie (ok. 1s) sygnały co ok. 1s. Liczba takich sygnałów odpowiada pierwszej cyfrze kodu (czyli np. trzy piknięcia to liczba 3). Następnie następuje ok. 4-sekundowa przerwa i generowane są kolejne ok. 1-sekundowe sygnały - ich liczba odpowiada drugiej cyfrze kodu (czyli np. osiem piknięć to liczba 8, a więc kod błędu 38). W taki sam sposób odczytujemy kolejne kody błędów. Należy zwrócić uwagę, czy przerwa po wygenerowaniu pierwszej cyfry kodu nie jest dłuższa niż 4 sekundy - jeśli tak, oznacza to, że druga cyfra kodu to 0.
UWAGA: Procedurę diagnostyczną przeprowadza się na silniku rozgrzanym do normalnej temperatury pracy a wszystkie odbiorniki prądu muszą być wyłączone.
TEST NA NIEPRACUJĄCYM SILNIKU
Podłączyć tester.
Włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika). Rozpoczyna się test.
Po chwili słychać bardzo krótkie piknięcie testera(ułamek sekundy), którego nie bierzemy pod uwagę a następnie generowane są kody błędów, które zapisujemy. Jeżeli wystąpił jakiś błąd to jego kod zostanie powtórzony dwa razy. Jeżeli nie ma błędów zostanie dwukrotnie wygenerowany kod 11.
Generowany jest kod 20 - kod separacji.
Następnie generowane są kody błędów zapisanych podczas 40 ostatnich cykli pracy silnika. Należy koniecznie je zanotować, ponieważ po ich wygenerowaniu kody są usuwane z pamięci ECCIV, także przy powtórzeniu testu nie zostaną już wykazane. W przypadku braku błędów pojawi się dwukrotnie kod 11.
Generowany jest kod 10 - koniec testu. Wyłączyć zapłon i odłączyć tester.
TEST NA PRACUJĄCYM SILNIKU
Podłączyć tester.
Włączyć zapłon. Po około 2-3 sekundach uruchomić silnik. Nie dotykać pedału gazu.
Wygenerowany zostaje kod 50.
Następnie mogą pojawić się kodów błędów. Jeśli to nastąpi, należy zakończyć test i usunąć niesprawności.
Rozpoczyna się test. To, że test trwa, można zauważyć po obrotach silnika - najpierw będą wysokie a po chwili spadną do bardzo niskich.
Wygenerowanie kodu 10 (sprowadza się to do jednego piknięcia) - gwałtownie nacisnąć pedał gazu na 2-3 sekundy (aż obroty wzrosną do bardzo wysokich).
Wygenerowane zostaną kody błędów.
Jeśli pojawi się kod 44 oznacza to, że zmiana obrotów była niewystarczająca (za wolno, za późno lub za krótko wciśnięty pedał gazu) - należy powtórzyć test.
W przypadku braku błędów pojawi się podwójnie kod 11.
Wygenerowany zostanie kod 60. Możemy zakończyć test (po kodzie 60 teoretycznie powinno się sprawdzić i wyregulować zapłon, a po ok.10 minutach pojawia się kod 70)
Kody błędów
KOD ZNACZENIE
10 kod sterowania: w teście na niepracującym silniku - koniec testu; w teście na pracującym silniku - nacisnąć gwałtownie pedał gazu
11 brak błędów
13 czujnik temperatury cieczy chłodzącej
14 czujnik temperatury zasysanego powietrza
15 czujnik położenia przepustnicy
17 czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
18 zbyt niskie napięcie akumulatora
19 pamięć elektronicznego urządzenia sterującego
20 kod separacji
23 czujnik temperatury cieczy chłodzącej
24 czujnik temperatury zasysanego powietrza
25 czujnik położenia przepustnicy
27 czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
28 sonda lambda
31 niesprawność pamięci modułu
33 czujnik temperatury cieczy chłodzącej
34 czujnik temperatury zasysanego powietrza
35 czujnik położenia przepustnicy
37 czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
38 sonda lambda
42 czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
43 czujnik położenia przepustnicy
44 nie naciśnięto (za późno, za wolno lub za krótko) pedału przyspieszenia
45 czujnik prędkości pojazdu
46 zbyt duża prędkość obrotowa biegu jałowego podczas kontroli
47 zbyt mała prędkość obrotowa biegu jałowego podczas kontroli
48 stycznik regulacji biegu jałowego
50 urządzenie sterujące EEC IV typu europejskiego
57 zbyt wczesne naciśnięcie pedału przyspieszenia
60 kod przeglądu - sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować zapłon
70 kod koniec przeglądu - koniec okresu regulacji
|
Źródło: fiesta.abla.piwko.pl |
_________________
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto |
|
|
|
|
Fordzik88
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 3 Gru 2015, 10:56 Dławienie sie ciepłego silnika
|
|
|
Dzięki |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
|
mazi1
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 3 Skąd: krosno
|
Wysłany: 29 Mar 2017, 08:20 problem z silnikiem przy temp. powietrza >15stopni
|
|
|
witam
odkopuje temat bo chyba mam podobne objawy.
silnik 1.1, w zimę jeździ dobrze, momentalnie reaguje na gaz, nie dławi sie, ma moc. przychodzą pierwsze ciepłe dni, temp 15 st.C. i ruszając wciskam gaz, a silnik dławi się, po 2 sek. dopiero zaczyna wkręcać się na obroty, na wolnych obrotach faluje i ogólnie ma mniejszą moc.
problem jest zaraz po odpaleniu jak i po nagrzaniu silnika
nakierujcie gdzie szukać przyczyn |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|