Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Gaśnięcie silnika pod obciążeniem
Autor Wiadomość
ariachi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Lis 2015, 22:04   Gaśnięcie silnika pod obciążeniem

Witam,
jestem posiadaczem fiesty z pojedynczym wtryskiem paliwa i LPG. Od jakiegoś czasu miałem problem z jazdą na benzynie. Dodawałem gazu a auto jakby było hamowane, mimo wciśnięcia pedału do oporu. Po rozgrzaniu silnika i przełączeniu na LPG ten problem znika. Zauważyłem też przy dodawaniu gazu występowanie dziwnego syczenia spod maski... nie zauważałem tego wcześniej. Obecnie auto jak już odpali to przy większym obciążeniu silnik gaśnie (benzyna, temperatura otoczenia ok 3stC). Można kręcić rozrusznikiem aż do wyładowania akumlatora i nie zapali. Po dłuższym czasie losowo odpali. Dziś rano np w ogóle nie odpalił.
Podłączyłem się pod złącze diagnostyczne diodą - oto co odczytałem przy wyłączonym silniku po włączeniu stacyjki:
11 - brak błędów
11 - brak błędów
20 - kod separacji
27 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
35 - czujnik położenia przepustnicy
27 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
35 - czujnik położenia przepustnicy
10 - koniec testu
Wymieniłem wczoraj filtr paliwa. Świece i filtr powietrza nie były dawno wymieniane - no ale skoro na gazie nie było problemów to może to nie to. Proszę o radę.
Pozdrawiam
a.
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 29 Lis 2015, 16:39   Gaśnięcie silnika pod obciążeniem

do podmiany CPP i Map sensor
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
ariachi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Lis 2015, 17:37   Gaśnięcie silnika pod obciążeniem

Dzięki za odpowiedź. Dziś przeczyściłem świece i auto odpaliło. A to syczenie podczas dodawania gazu? Może to być nieszczelność w jakimś wężyku doprowadzającym podciśnienie? Auto Ewidentnie jest słabsze niż zwykle... Odłączyłem map sensor i jechałem bez. Nie było różnicy. Na długiej prostej góra 80-85km/h na 4 biegu.
Pozdrawiam
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 29 Lis 2015, 19:18   Gaśnięcie silnika pod obciążeniem

jak odłączyłeś map i nie było różnicy to już wiesz co sprawdzić w pierwszej kolejności
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
ariachi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Lis 2015, 20:01   Gaśnięcie silnika pod obciążeniem

Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem, że mam zająć się czujnikiem położenia przepustnicy. Wydawało mi się, że ten potencjometr przy silniczku krokowym odpowiada za regulację "wolnych orbotów". Jaki to ma związek z brakiem mocy przy pedale gazu wciśniętym do oporu?
Pozdrawiam
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 29 Lis 2015, 21:03   Gaśnięcie silnika pod obciążeniem

musisz zacząć od mapa, cpp jak nazwa wskazuje czujnik położenia przepustnicy i jak będzie uszkodzony to komp będzie dostawać błędne dane
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
ariachi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Seba
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Lis 2015, 21:19   Gaśnięcie silnika pod obciążeniem

Dziękuję. Wolałbym sam sprawdzić poprawność działania tych elementów zanim zacznę wymieniać. Można prosić o jakieś wskazówki ? Chyba, że na forum znajdę prawidłowe informacje. Zrobiłem jeszcze test przy pracującym silniku zgodnie z opisem http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/ otrzymałem kod 48 - stycznik regulacji biegu jałowego. Później zrobiłem powtórnie bez włączania silnika - tym razem miałem tylko 37 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym. Nie wiem czy to też czasem nie miało związku z moją jazdą bez map.
Pozdrawiam
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 29 Lis 2015, 22:33   Gaśnięcie silnika pod obciążeniem

no raczej miało, bo błędy się kasują po iluśtam uruchomieniach silnika i każdorazowym ich odczytaniu, zrób reset kompa i adaptację i pojeździj z 2-3 dni i wtedy sprawdź błędy
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Brak ładowania aku pod obciążeniem
Gość Elektryka 12 30 Gru 2005, 07:39
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] pod obciążeniem kieruje się inaczej
bidżej Mechanika 3 15 Cze 2009, 18:34
JoeMix
Brak nowych postów [Ogólny] analogowy tester akum. pod obciążeniem
scorpion69 Przed zakupem 1 6 Sty 2014, 21:44
Marcinowaty
Brak nowych postów [MK3] Samochód się trzęsie pod obciążeniem.
Maki Mechanika 12 17 Sty 2010, 23:45
Gość
Brak nowych postów [MK6] Drgania przy wyższych prędkościach i pod obciążeniem
Lapa77 Mechanika 8 6 Sie 2011, 20:12
Lapa77


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.