Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Sterowanie wentylatora chłodnicy mk3,5 1.6 16V
Autor Wiadomość
Pablosss 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Lubin
Wysłany: 1 Cze 2015, 18:21   Sterowanie wentylatora chłodnicy mk3,5 1.6 16V

Cześć :)

Krótkie pytanie: Który czujnik/Jak wysterowane jest załączenie wentylatora w Fiestolocie silnik 1.6 16V ?

Mam problem bo w starej wiązce przewód był zwyczajnie ucięty w pobliżu chłodnicy. Myślałem, że sterowanie odbywa się z czujnika wkręconego w chłodnicę lub na wężu, ale takowego nie ma (co do chłodnicy to mam zamiennik z valeo i tu tez pytanie czy w originale w chłodnicy jest czujnik jakiś ). Myślałem nad podłączeniem przewodu sterującego do czujnika znajdującego się na górze plastikowej obudowy termostatu ale nie wiem czy ma odpowiednią charakterystykę.
Jeszcze małe info. Przewód sterujący mam wychodzący ze skrzynki bezpieczników z mk4 wprost z pinu do sterowania przekaźnikiem wentylatora (wiązka wnętrza jest z mk4 1.3 ghia , wiązka silnika z mk3,5 1.6 16V futura).

Ktoś coś wie? Będę wdzięczy za pomoc :rotfl:
_________________
*** Cokie - Futura 1.6 16V ***
Ostatnio zmieniony przez Pablosss 5 Cze 2015, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Cze 2015, 19:27   

A mk4 nie mialo juz sterowania wiatrakiem z kompa? Fiesty i escorty mialy termowlacznik na wezu termostat- chlodnica albo wlasnie w chlodnicy.
 
 
Pablosss 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Lubin
Wysłany: 1 Cze 2015, 19:31   

vegetagt dokładnie, mk4 ma sterowanie z kompa, ale mam przewód wypięty z kostki kompa i myśle gdzie go podpiąć. Jesli nie znajde rozwiazania z podpieciem pod czujnik jakiś to poprostu przycisk, zasilanie i ręcznie, w razie potrzeby będe odpalal wiatrak. Lepiej tak niż wogóle ;)
_________________
*** Cokie - Futura 1.6 16V ***
Profil Facebook
 
 
Pablosss 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Lubin
Wysłany: 5 Cze 2015, 20:53   

Ktoś coś wie jednak?

Czy podpięcie przewodu sterującego załączeniem przekaźnika wentylatora chłodnicy pod góry albo dolny czujnik temperatury po prawej stronie silnika umieszczone w plastikowej obudowie spelni swoja funkcje?
_________________
*** Cokie - Futura 1.6 16V ***
Profil Facebook
 
 
Krzychu 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzychu
Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 87
Skąd: Polska
Wysłany: 5 Cze 2015, 23:54   

nie sądzę. czujniki przy termostacie są analogowe, a czujnik od wentylatora działa na zasadzie styku.

jak nie masz możliwości wkręcenia odpowiedniego czujnika, to najlepiej zrób przycisk.
_________________
Kancelaria Radcy Prawnego:
http://kancelariamaslowska.pl/
Dla klubowiczów zniżka :)
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 6 Cze 2015, 06:05   

Może zrób na wężu z escorta z włącznikiem, i będzie po problemie.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Cze 2015, 11:35   

Pablosss, nikt nic nie wie, bo patrz posty poniżej swojego ;)
A masz jak zweryfikować temperature i nie ugotować silnika? Bo teoretycznie, to wszystkie czujniki temperatury miały taki sam zakres oporności, więc jest duża szansa, ze komp od mk4 tez miał czujnik o takiej charakterystyce i będzie banglać.
Ale ja też bym zrobił tak jak wszyscy. Sam oddzieliłem wiązke wiatraka i czujników od reszty, dzieki czemu chłodzenie działa nawet jak wyłacze zapłon :P


Także http://allegro.pl/waz-chl...5033934447.html i jedziesz :D
 
 
Pablosss 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Lubin
Wysłany: 6 Cze 2015, 21:58   

Dziękuję Panowie za pomoc :ok:
_________________
*** Cokie - Futura 1.6 16V ***
Profil Facebook
 
 
Pablosss 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Lubin
Wysłany: 6 Lis 2015, 13:17   Sterowanie wentylatora chłodnicy mk3,5 1.6 16V

Do zamknięcia/wygaszenia/wywalenia :ok:
_________________
*** Cokie - Futura 1.6 16V ***
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.