|
Niedogrzany silnik |
Autor |
Wiadomość |
Michal88
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 4
|
Wysłany: 28 Paź 2015, 20:57 Niedogrzany silnik
|
|
|
Witam ponownie,
kolejny problem z moją Fiestą jest taki, że przy temperaturze ok +- 4 stopnie temperatura silnika dochodzi do ok 70 stopni i nie więcej...
gdzie szukać przyczyny? termostat? czy raczej czujnik temperatury?
Ktoś miał już podobny problem lub może podpowiedzieć coś w temacie? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Paź 2015, 01:39 Niedogrzany silnik
|
|
|
W pierwszej kolejności wymień termostat, to on często jest główną przyczyną takiego stanu rzeczy. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Art
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 05 Paź 2012 Posty: 25 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 29 Paź 2015, 10:12 Niedogrzany silnik
|
|
|
W peugeocie 2.0HDI i vivaro 2.5DCI mam/miałem taki problem i póki się nie da po garach, to wskazówka za chiny niepodległe nie dźwignie się do temp. roboczej, jaką widuje się latem. Nawet zacząłem przysłaniać wloty powietrza, bo odbijało się to dość mocno na spalaniu (dogrzewacze cieczy mocno obciążają alternator) - wymiana termostatu itd nic nie dała. W fieścinie póki co jest ok, temperatura dość szybko wskakuje na właściwe pole. Ja bym zaczął od wymiany termostatu, który wieczny nie jest. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Paź 2015, 10:34 Niedogrzany silnik
|
|
|
Silniki nowego typu (wszystkie na CR) mają jeszcze wyższą sprawność energetyczną, więc nie tak łatwo je nagrzać do tych 90 stopni. Natomiast co do 2.0HDI to mogę się wypowiedzieć spokojnie - w rodzinie mam taki (Pug 607) i nawet w środku zimy wskazówka stoi w pionie po przejechaniu paru km. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Michal88
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 4
|
Wysłany: 29 Paź 2015, 11:03 Niedogrzany silnik
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi... martwi mnie to ze już przy temperaturze 2/3 stopnie na plusie dzieją się takie rzeczy, a co będzie przy -10...
wymienię termostat i poinformuje o efektach, |
|
|
|
|
Art
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 05 Paź 2012 Posty: 25 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 29 Paź 2015, 11:33 Niedogrzany silnik
|
|
|
Puff napisał/a: | Silniki nowego typu (wszystkie na CR) mają jeszcze wyższą sprawność energetyczną, więc nie tak łatwo je nagrzać do tych 90 stopni. Natomiast co do 2.0HDI to mogę się wypowiedzieć spokojnie - w rodzinie mam taki (Pug 607) i nawet w środku zimy wskazówka stoi w pionie po przejechaniu paru km. |
607 ma bardzo sprawne dogrzewanie i zapewne nagrzewnicę elektryczną na kabinę. Podobnie miał szwagier w xsara picasso z tym silnikiem - nie dość, że po chwili w kabinie cieplutko, to do tego zero problemów z dogrzaniem silnika. A w blaszaku poskąpili wyposażenia i człowiek jechał poubierany. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|