Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: PumaRST
8 Cze 2008, 23:28
[MK3] Ford Fiesta xr2i => RST
Autor Wiadomość
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 16 Cze 2014, 04:32   

Czeladź, to powiat Będziński...
_________________
HyHy:)
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 28 Wrz 2015, 21:16   Re: [MK3] Ford Fiesta xr2i => RST

Długo się zastanawiałem (w zasadzie to od 7.35 rano) jak nazwać tego posta, ale... po kolei...
Zatem jakiś czas temu (pewnie ze trzy lata temu) postanowiłem rozstać się z i tak już niekompletnym RST i wrócić do serii 2i...
Tak więc, po ogarnięciu, wiązki, przełożeniu wydechu, chłonicy, dolotu czy węży wziąłem się za poważniejszą robotę.
I tak ogarnąłem w między czasie nowe zawieszenie -tj. są sprężyny z 2i i nowy komplet amortyzatorów Delphi dedykowanych 2i,
Ponadto wpadła dobra maglownica...
Układ hamulcowy wzbogacił się o nowe tarcze z klockami (oczywiście żaden no name), przewody elastyczne i nową pompę hamulcową...
Udało się ogarnąć jakieś mniejsze problemy mechaniczne jeszcze po drodze, ale wisnią na torcie miał być on, czyli
motor z 2i wraz ze skrzynią.
Stare dobre CVH oczywiście nie mogło pochodzić z Fiesty - trafiłem na silnik z Escorta, po przebiegu ok 90tkm. Silnik po gruntownym przeglądzie, czyli wymianie wszelkich uszczelnień i uszczelek, pomiarach wałka, wymianie rozrządu etc.okazał się być strzałem w 10. Mało pisząc mam ze dwa takie CVH w piwnicy i ten pierwotnie przewidziany do montażu po inspekcji okazał się być szrotem (wałka na czwartym cylindrze nie było, a reszta w stanie agonalnym), a tu krzywki na wałku były w stanie idealnym... Oczywiście silnik napoiłem sprawdzonym Valvo MaxLife 10W40...
Do kompletu wpadła skrzynia BC.
Tak poskałdane auto, zaprowadziłem dzisiaj, celem wychwycenia rzeczy przeze mnie nie wychwyconych do diagnosty...
I jakież było moje zaskoczenie, gdy się okazało że wszystko było na tak, znaczy się mam pierwszy od 2009 roku przegląd :)
Zatem... Zwycięstwo!
_________________
HyHy:)
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Paź 2015, 06:02   Re: [MK3] Ford Fiesta xr2i => RST

Gratuluję :) teraz pytanie co dalej zrobisz z tym autem
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 8 Paź 2015, 00:14   Re: [MK3] Ford Fiesta xr2i => RST

a mogła być w Chorzowie.. ale dobrze żeś poskłodoł na starych tajlach :-)
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 13 Paź 2015, 21:08   Re: [MK3] Ford Fiesta xr2i => RST

No to tak.
Po długim okresie przywracania auta do życia w końcu, tj. 10.10.2015 zakończyłem prace przy aucie. W piątek poszło na kosmetyczną wizytę u mojego mechanika, tj. odpowietrzone mechanicznie zostały hamulce, wlany świeży olej do skrzyni, została zrobiona zbieżność kół przednich oraz poprawione zostało podwieszenie wydechu - niestety jedna z dwóch chorób "wieku dziecęcego" polegała na przepaleniu nowej osłony przegubu wewnętrznego... Nie mniej jednak, auto z przebiegiem 8km wziałem na 30km przejażdżkę. Cóż - w życiu nie jeździłem 2i na seryjnej zawiesze, a ta, na nowych tajlach okazała się zaskakująco twarda. Hamulce po wymianie pompy, wlaniu płynu i porządnym odpowietrzeniu hamowały lepiej niż zadowalająco - przede wszystkim równo. Minus to nieco nerwowe prowadzenie na 195/45 R15 ale może i brak wnętrza i lata odzwyczajenia swoje w tym odczuciu dołożyły :) Dałem jej w palnik nieco - silnik bez problemów rozpędził mnie do okolic 175km/h, więcej niestety nie było jak jechać.
W sobotę ja opanowałem jakieś detale, tj. dostała z domowych zapasów kable ElectroSparka, zostały ustawione elektrody w świecach zapłonowych, poskładana została deska (tj. wszedł nowy przycisk halogenów przednich), oraz ogarnąłem jeszcze parę detali.
Na zakończenie autko zostało posprzątane, umyte, wyglinkowane i nawoskowane.
Tak się oto prezentowała:

Motorownia po wszystkich zabiegach pręzetowała się następująco:

Co i tak jest postępem w stosunku do tego jak prezętowała się zazwyczaj ;)

Wnętrze pozostało natomiast bez dywanów, czy tylnej kanapy (przed naprawą podłogi nie było sensu go zakładać):

Wraz z nadejsciem niedzieli stawałem się coraz bardziej nerwowy - po 9 latach w mych rekach, czarna, mała Mambka jak ją zwałem poznała swego nowego własciciela. Czekał na nie od kwietnia - mam nadzieje że auto odwdzięczy się dobrym sprawowaniem, a sam właściciel pokaże się na forum ze swym nabytkiem.
Tyle z mojej strony.
_________________
HyHy:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.