Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.4 DURATEC Zetec - falujące obroty, brak mocy, itd
Autor Wiadomość
adamvariant 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: 7 Lip 2015, 17:46   1.4 DURATEC Zetec - falujące obroty, brak mocy, itd

Witam serdecznie, albo źle szukałem, albo nie ma konkretnej odpowiedzi nawiązujacej do moich problemów z Fordzikiem żonki.
a mianowicie:
serce fordzika to 1.4 DURATEC,Zetec 80KM.
objawy:
Wysokie spalanie około 9-10 l/100
nierówne obroty na wolnych, szarpanie na wyzszym biegu pod górkę
brak mocy ( mamstarszą astrę F która posiada 75 KM i naprawdę pozostawia Fordzika daleko z tyłu)

z obserwacji:
słychać stuk puk przy silniku jakby przy pokrywie zaworowej
równe syczenie z czerwonej wtyczki z prawej strony na listwie paliwowej
kontrolka check engine zapalająca sie po skasowaniu co około 3 miesiące ( zbadane ELM...) wykazało zapchany katalizator

i teraz pytanko, czy to wszystko wskazuje na katalizator? faktycznie zapchany?czy może sonda, lub krokowy lub zawory ewentualnie ktoś bardziej doświadczony z fordem może ma jakieś sugestie?
dodam,że chciałem wyczyścic krokowy ale w tym modelu jest niewymontowywalny, wiec wymontowałem całą przepustnice i wyczyściłem, troszeczkę pomogło ale minimalnie na 2 miesiące a teraz znów coś sie stało bo po odpaleniu obroty są mniej wiecej na 500obr/min. i chyba nie falują tylko że ciężko ruszyć żeby nie zgasł trzeba gazu dać sporo.

p.s. kolejna sprawa to klima wspomne tutaj o tym , a jak nie to założe osobny temat ( tylko po co) mianowicie bo włączeniu przycisku AC obroty sie nie zmieniają, nie słychać żadnych dodatkowych dzwięków pod pokrywą silnika, ale za to powietrze chłodne też nie leci. i teraz pytanie czy jeśli uciekł by czynnik chłodzący to kompresor i tak próbowałby ruszyć czy siedział by cicho?
Ostatnio zmieniony przez adamvariant 9 Lip 2015, 16:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 7 Lip 2015, 22:24   MK6 1.4 DURATEC Zetec, falujące obroty, brak mocy itd

adamvariant napisał/a:
serce fordzika to 1.4 DURATEC,Zetec 90KM.
Z danych technicznych dla MK6 1,4 Duratec wynika, że ten silnik ma 82KM, 90KM miały 1,6 TDCI...
Odnośnie klimy, najwyraźniej sprężarka się nie załącza...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
adamvariant 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: 7 Lip 2015, 22:31   MK6 1.4 DURATEC Zetec, falujące obroty, brak mocy itd

Parzych po cichu liczyłem na ciebie. kurcze nie jestem 100% pewny ale zdawało mi się że 90 ale to nieistotne, :) moze byc i 82 :) jesli moglbym prosic i masz jakies pomysly co sprawdzic co zrobic itp. jak sprawdzic kompresor klimy?
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 7 Lip 2015, 22:51   MK6 1.4 DURATEC Zetec, falujące obroty, brak mocy itd

adamvariant napisał/a:
Parzych po cichu liczyłem na ciebie

Niestety nie jestem w stanie pomóc, sam nie mam klimy, to i rozwiązania problemów z nią nie znam... :ups:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
adamvariant 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: 8 Lip 2015, 19:54   MK6 1.4 DURATEC Zetec, falujące obroty, brak mocy itd

no padło całkiem, może teraz ktoś coś wyduma
objawy:
samochód pali normalnie, chodzi na wolne około 900 obr/min zauważyłem że w miare równo pracuje, ale jak tylko dotknie się pedału gazu ( nawet tak nie znacznie że ledwo sie obroty podniosą) i pusci to obroty spadają do 500 obr/min i albo ponizej i zgaśnie, albo ustabilizują się po chwili i pracuje na 900 dalej. o co tu chodzi???
 
 
adamvariant 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10 Lip 2015, 22:00   1.4 DURATEC Zetec - falujące obroty, brak mocy, itd

nikt nic nie wie?? nikt nie mial podobnego problemu?? zawsze wiedziałem że jestem wyjątkowy,ale że aż tak?:D:D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.