Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Wymiana oryginalnego radia - poradnik(FOTO)
Autor Wiadomość
stig44 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Bytów
Wysłany: 28 Sie 2014, 21:28   [MK6] Wymiana oryginalnego radia - poradnik(FOTO)

Jako, że ostatnio zmieniałem niezbyt dobre fordowskie radio na "firmowe", to przy okazji postanowiłem zrobić trochę zdjęć i napisać poradnik :) . Mam nadzieję, że się przyda i rozwieje wątpliwości.

Co potrzebujemy?

- śrubokręt krzyżakowy(najlepiej dość długi)
- 2x śrubokręt płaski(może być jeden)
- ramka montażowa na radio(1DIN lub 2DIN w zależności od radia)
- adaptery, przejściówki - w zależności od potrzeb(u mnie były to adaptery kostki Ford - Iso oraz kabla antenowego Iso - Din

- trochę wolnego czasu ;)


A więc zaczynamy!

Tak wygląda nasze fabryczne radio:


Bierzemy się za rozkręcanie kokpitu. Na początku wyciągamy schowek wykręcając śrubki zaznaczone na zdjęciu:

Po zdjęciu schowka ukazują nam się dwie śrubki:

Kolejne dwie znajdują się pod pokrętłami od wentylatora:

Następnie przechodzimy na stronę kierowcy i odkręcamy plastik pod kierownicą:

Po jego zdjęciu mamy kolejne dwie śrubki:

Kolejnym krokiem jest wyjęcie panelu z przyciskami. Podważamy go śrubokrętem i wyciągamy. Odłączamy od niego kostkę i wykręcamy dwie śrubki.

Następnie dajemy nura w miejscu pasażera i odłączamy cięgno pokrętła od temperatury.

Teraz musimy wyciągnąć zaczep tego cięgna. Potrzebujemy do tego dwóch śrubokrętów, najlepiej płaskich, którymi podważamy małe zaczepy z tyłu, jak na zdjęciu(zdjecie niestety do góry nogami):

Teraz możemy wyciągnąć nasz kokpit. Zaczynamy od delikatnego wyciągnięcia go z zaczepów w lewym górnym rogu oraz u góry na środku. Reszta schodzi bez większego problemu.

Odłączamy dwie kostki od nawiewu i wyciągamy cały plastik razem z linką, którą wcześniej odłączaliśmy.

Wykręcamy teraz radio. Dwie śruby u góry oraz dwie z dołu. Tak to mniej więcej wygląda po wyciągnięciu:

W tej chwili możemy już podpiąć wszystkie adaptery itp. oraz zamontować ramkę. W moim przypadku potrzebowałem ramki 1DIN, adaptera z kostki ford na iso oraz adaptera kabla antenowego z iso na din.

Możemy sprawdzić czy radio działa, zrobić pierwsze przymiarki itd.
Następnie zanosimy cały odkręcony plastik do garażu i bierzemy w łapę brzeszczot :) .
Ucinamy poprzeczki i tutaj posłużę się cytatem kolegi z forum :) :
AccessX napisał/a:
Dokładnie tak. Utnij to brzeszczotem. Jeżeli masz taki grubszy brzeszczot (tzn ząbki) to zostaw troche marginesu po bokach i potem klockiem z papierem ściernym (W budowlanym za 2 zł kupisz), elegancko kant wygładzisz i będzie prawie niezauważalne że to cięte jest.

Polecam :ok:

Robimy przymiarkę oraz w miarę potrzeb doszlifowujemy. Gdy już jest ok, to zabieramy się za skręcenie tego ustrojstwa :) .
Podłączamy kostki, a linkę wkładamy tam skąd ją wyciągnęliśmy(niestety nie dałem rady tego uchwycić na zdjęciu). Jest tam taka przestrzeń, raczej nie da się tego pomylić :) .
Teraz trochę trudniejsza sprawa bo musimy włożyć "to coś" od prawego pokrętła. Najpierw trzeba pomóc sobie palcem i nacelować tym w otwór:

Następnie bierzemy dośc długi śrubokręt i wkładamy go w miejscu gdzie zaczepiona była linka, tak jak na zdjęciu:

Dzięki temu możemy pomóc sobie śrubokrętem przy spasowaniu tego wszystkiego. Jest to dość trudne bo ten "plasticzek" nie chce wejść w swoje miejsce i trzeba się dość napocić.(od siebie proponuje użyć dość siły przy tym ;) )

Resztę skręcamy tak jak rozkręcaliśmy i w zasadzie to wszystko.
U mnie radyjko prezentuje się tak:




Radio to gra 100 razy lepiej od fabrycznego nie wspominając o mnogości opcji itp. wiec warto zainwestować ;)
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem oraz że poradnik był przydatny. Pozdrawiam wszystkich fiestowiczów ;)

Zgromadzony materiał można kopiować z zachowaniem prawa autora.
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Sie 2014, 21:54   

Podsumując. Świetne że zrobiłeś taką fotorelację. Może się parę nowych osób oswoi z Twoim tematem i zabraknie na Forum pytań o wymianę radia (które można w dziesiątkach już liczyć). Zdjęcia w bardzo dobrej rozdzielczości i dobrze opisane. Najważniejsze że jesteś zadowolony z efektu. Co do tematu to myślę że można by go spokojnie pod tutorial/poradnik podpiąć.
 
 
Jondi 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Sie 2014, 23:38   

Pytanie które się może komuś przyda podczas zmiany radia jak nie chce niczego ciąć :) Czy ten plastik od nawiewów bez poprzeczek z wersji po FL pasuje do wersji przed FL?
 
 
Tobol 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 344
Skąd: Racibórz
Wysłany: 30 Sie 2014, 07:16   

Jondi tobie chodzi czy konsola poliftowa wejdzie do przedliftowej ?





Nie podejdzie ;) z konsoli poliftowej podpasujesz jedynie kratki nawiewne.
 
 
Jondi 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Sie 2014, 10:03   

ok czyli ewentualnie można szukać przed FL ale ze zrobionym już otworem 2 din :)
 
 
stig44 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Bytów
Wysłany: 30 Sie 2014, 13:50   

Tak, dokładnie. Można kupić cały ten plastik bez poprzeczek :)
 
 
grzesiu1982 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 21
Skąd: IRL
Wysłany: 27 Gru 2014, 16:25   

Dzięki za poradnik....właśnie przymierzam sie do wymiany radia i montażu Subwoofera.
Pytanie moje: czy pilot do radia który jest przy kierownicy, da się jakoś skonfigurować z radiem JVC?
Druga sprawa: czy musze wymienić ten cały srebrny panel na taki gdzie wchodzi radio z półką "double din"?
p.s. nie chciałbym obcinac go brzeszczotem......
 
 
stig44 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Bytów
Wysłany: 29 Gru 2014, 10:42   

Niestety, jeśli nie chcesz obcinać to musisz zmienić ten panel.
Co do sterowania radiem przyciskami na kierownicy, to akurat od tego radia które mam odchodzi kabelek podpisany sterowaniem kierownicą, ale nie wiem czy na 100% to zadziała.
 
 
Tobol 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 344
Skąd: Racibórz
Wysłany: 29 Gru 2014, 18:01   

Znalezienie oryginalnego panelu już wyciętego graniczy z cudem jak sobie przybliżycie dobrze foto to ewidentnie widać, że każdy był cięty. Trochę czasu z pilnikiem i piwkiem i masz identyczny efekt po co płacić ??
 
 
grzesiu1982 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 21
Skąd: IRL
Wysłany: 29 Gru 2014, 18:44   

no fakt, ale ja mam wersje po lifcie i srebrną nakładkę, co troche utrudnia robotę.....
 
 
szagrad 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Polkowice
Wysłany: 4 Kwi 2015, 18:18   

Podepnę się pod temat
Posiadam Radio 4500 RDS EON płyta w nim nie działa a dokładniej jak chce na 10 płyt jedną przeczyta, a od wczoraj już nie chce wypluć.
Czy jest opcja podpięcia wejścia usb do tego radia.
Pytam bo chciałem małżonce wymienić na sklepowe ale Ta się upiera ze brzydko będzie itp.
Ewentualnie czy wejdzie radio 2 dinowe?
 
 
Tobol 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 344
Skąd: Racibórz
Wysłany: 4 Kwi 2015, 18:57   

Wymień oryginalne na "sklepowe" 2 din oczywiście że są http://allegro.pl/jvc-kw-...5157082670.html do tego ramka pod 2 din i siupa ;)
 
 
decode 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Patryk
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 30
Skąd: Rybnik/Łódź
Wysłany: 14 Kwi 2015, 15:10   

Witam.
Posiadam fieste mk6 z 2007r i mam radio 2din na kasety
chyba takie
Jak je wyjąć? Uprzedzam że "kluczykami" próbowałem, nie idzie... chyba zaczepy połamane. Raz wchodzą do końca jakiego kolwiek oporu, a czasami nie chcą wejść 1cm.Siłuje sie z tym już 3 dni, szukam innego sposobu
 
 
szagrad 

Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Polkowice
Wysłany: 3 Maj 2015, 09:15   

Więc stało się fiesta ma zamontowane nowe radio
Pioneer FH-X720BT
wyszło to nawet dobrze
[img][/img]
mikrofon wyprowadzony w okolicach kierownicy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.