Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.8D nie odpala tylko w dzień jak jest ciepło
Autor Wiadomość
k2argon 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: ns
Wysłany: 28 Kwi 2015, 20:01   1.8D nie odpala tylko w dzień jak jest ciepło

Koledzy jak w temacie,

Pacjent: Fiesta mk5 00' 1.8D 60km

Zaraz po kupnie wymieniona: uszczelka pod głowicą. Ciekło z pompy wtryskowej - uszczelniona, ustawiona. Świece sprawdzone. Filtry wymienione. Zaworek założony - paliwo na pewno się nie cofa - testowane na górce kilka razy o dużym pochyleniu. Podgrzewacz usunięty., rozrusznik wymieniony na mocniejszy od Focusa. Kompresja zmierzona - słaba ok 24 ale to nie jest przyczyną ponieważ nie odpalał by rano ani wieczorem.

Problem: nie odpala w dzień tylko jak jest ciepło czyli temperatura ok +17. Rano odpala zawsze za 1 razem po kilku sekundach kręcenia, wieczorami - po godz. 20 także a w dzień nie ma szans. Myślałem, że może przez alarm - dzisiaj odłączyli ale już po południu nie odpalili.

Dodam, że od początku jak go mam czyli kilka miesięcy po kilku kilometrach jazdy wskazówka temperatury silnika wariuje ale silnik się nie przegrzewa - sprawdzony płyn chłodniczy. Wystarczy bawić się nawiewem i od razu wskazówka skacze po kilku kilometrach jazdy.

Czy ma ktoś jakiś pomysł dlaczego w dzień jak jest ciepło nie odpala a rano i wieczorami zawsze odpala za 1 razem po kilku sekundach kręcenia?

Auto było już u 3 różnych mechaników, dobrego pompiarza i każdy rozkłada ręce...

Z góry wielkie dzięki.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1087
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Kwi 2015, 20:23   

Jaka tam jest pompa? Bosch czy lucas?

Kompresja na poziomie 24bar to jest kaplica, nominalne ciśnienie to jest 29-30 bar na cylinder, minimum to jest 27.

Jeśli wariuje tam temperatura, to moim zdaniem do sprawdzenia jest czujnik temperatury (oba jeśli tam są przy termostacie) - w niektórych wersjach przekaźnik świec żarowych jest spięty z czujnikiem temperatury, i przy określonej temperaturze płynu chłodzącego świece mogą nie grzać. A przy takiej katastrofalnej kompresji tego silnika nie odpalisz bez świec.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
k2argon 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: ns
Wysłany: 28 Kwi 2015, 20:28   

Pompa ta prostsza wg. pompiarza czyli Bosch.

Pompiarz stwierdził, że to nie przez kompresję bo nie paliłby też rano i wieczorem a kłopot z odpalaniem występuje tylko i wyłącznie za dnia od ok. godz 11 do 20 jak jest ciepło czyli powyżej +17. auto rano i wieczorem pali bardzo dobrze, jeździ także.

Jaszczur napisał/a:
Jaka tam jest pompa? Bosch czy lucas?

Kompresja na poziomie 24bar to jest kaplica, nominalne ciśnienie to jest 29-30 bar na cylinder, minimum to jest 27.

Jeśli wariuje tam temperatura, to moim zdaniem do sprawdzenia jest czujnik temperatury (oba jeśli tam są przy termostacie) - w niektórych wersjach przekaźnik świec żarowych jest spięty z czujnikiem temperatury, i przy określonej temperaturze płynu chłodzącego świece mogą nie grzać. A przy takiej katastrofalnej kompresji tego silnika nie odpalisz bez świec.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1087
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Kwi 2015, 20:32   

Ja nie twierdzę że obecne objawy są spowodowane przez kompresję, ale jeśli faktycznie takie są wartości kompresji, to tak czy siak ten silnik nadaje się do remontu albo na szrot, bo zimą to będzie nieruchomość.

Sprawdź te czujniki o których pisałem, albo podaj na krótko prąd z aku bezpośrednio na świece przy odpalaniu żeby sprawdzić to co napisałem.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Kwi 2015, 20:34   

polej pompe zimną wodą, jak zapali to pompa złom
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1087
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Kwi 2015, 20:35   

kuba87, bosch nie cierpi na syndrom ciepłej pompy, to działa tylko z lucasem.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
k2argon 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 21 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: ns
Wysłany: 1 Maj 2015, 17:48   

problem w końcu rozwiązany - wariujący immobiliser na pompie :) , został ominięty i pali super.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Kto jest z Wrocławia ? Dolnegośląska ?
Ilu nas jest ? Wpisz się !
Piter Grupa Wrocław - Frakcja Dolnośląska 75 9 Sty 2016, 10:57
roch57


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.