Poranny dymek |
Autor |
Wiadomość |
Kacper0209
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2012 Posty: 27 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 16 Kwi 2015, 06:12
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=yiQoAMwL6gA
Tutaj film przedstawiający zachowanie ciepłego silnika.
Rozruch
kręcęnie do 2-3 tys obrotów
Na koniec przekręcenie do końca czyli 5 tys.
Jak widać nic się nie dzieje.
No właśnie mam wrażenie że to wina filtra. Siedzi tam zwykły filtron. Przypominam sobie że te problemy mogły się zacząć właśnie wtedy kiedy go zmieniłem razem z olejem Motula. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 16 Kwi 2015, 06:15
|
|
|
Więc wymień filtr na inny (łącznie z olejem jeśli masz na to piniondz i ochotę), i sprawdź. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Kacper0209
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2012 Posty: 27 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 20 Kwi 2015, 11:18
|
|
|
Cześć !
Olej z filtrem wymieniony.
Odpalałem już 3 razy po dłuższym postoju. Wcześniej, jak widać na filmie dym jest biało niebieski, teraz jest delikatnie niebieski.
W takim razie teraz pora na sprawdzenie wtrysków,
Wypalę paliwo które mam w zbiorniku, zaleję nowe na innej stacji doleję STP do czyszczenia wtryskiwaczy ( chyba, że polecacie coś innego) i zobaczymy czy problem zostanie rozwiązany. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 20 Kwi 2015, 11:21
|
|
|
STP sobie daruj, zainteresuj się prędzej czymś produkcji Liqui moly. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Kacper0209
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2012 Posty: 27 Skąd: Trójmiasto
|
|
|
|
|
Kacper0209
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2012 Posty: 27 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 9 Maj 2015, 22:49
|
|
|
Cześć,
Wlałem ten środek do czyszczenia wtryskiwaczy bezpośrednio do baku. W majówkę zrobiłem ponad 800 km udało się wszystko ładnie wypalić razem z paliwem. Niestety dymek się zmniejszył i występuję rzadziej ale to może być też kwestia zmiennej temperatury.
Dlatego wtryski chyba siadają ...
Wie ktoś jaki może być realny koszt regeneracji 4 wtryskiwaczy do 1.6 tdci 2008 rok ? |
|
|
|
|
lukaszs
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 53 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 10 Maj 2015, 21:08
|
|
|
Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura
Widac ze chlopak przesadza a Ty sie dodatkowo nakrecasz.
Tez kiedys to przechodzilem z porannym dymieniem ale u mnie dochodzilo male falowanie oborotow, jezeli Ty tego nie masz to nie pomoge.
Pozdr |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Maj 2015, 21:23
|
|
|
lukaszs napisał/a: | Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura |
Daj jeden dobry powód dlaczego krytykujesz innego użytkownika, który ma wieloletnie, praktyczne doświadczenie z klekotami, bo napisać "tak bo tak" lub "nie bo nie", to każdy potrafi. Swoją drogą ciekawe ile masz lat, że o facecie przed 40 piszesz "chłopak". |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Maj 2015, 20:23
|
|
|
Panowie.
Uszkodzone wtryskiwacze to gaśnięcie silnika, szarpanie, nierówna praca, utrata mocy, dymienie (to co opisuje Autor to nie dymienie), podwyższone spalanie, problemy z odpalaniem. Z tego co wiem Autor nie ma ŻADNEGO z tych objawów.
Nawet jeżeli powodują poranny dymek to w żadnym razie nie mówiłbym o awarii, bo pewnie w dieslach by trzeba było co wymianę oleju wymieniać wtryski
Równie dobrze może być "uszkodzona" pompa WC, filtr paliwa, i tak można sprawdzać cały układ paliwowy i ... powietrza.
Być może to początek jakiś problemów, ale zawracanie sobie tym głowy teraz to tak naprawdę robota w ciemno i można się mocno zdziwić.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Kacper0209
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2012 Posty: 27 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 18 Maj 2015, 19:14
|
|
|
Nie mam zamiaru teraz regenerować bo nie mam na to siana. Chciałem ustalić przez co mogą być takie objawy. Tyle |
|
|
|
|
Kacper0209
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2012 Posty: 27 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 12 Lip 2015, 08:41 Poranny dymek
|
|
|
Cześć,
poranne dymienie ustało po zalaniu kilkukrotnie paliwa z innej stacji.
Temat rozwiązany, teraz nie ma mowy o jakimkolwiek dymieniu czy to przy przyspieszaniu czy odpalaniu.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
bionabol80
Wersja: Trend
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 01 Paź 2015 Posty: 2
|
Wysłany: 27 Lut 2016, 09:32 Poranny dymek
|
|
|
lukaszs napisał/a: | Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura
Widac ze chlopak przesadza a Ty sie dodatkowo nakrecasz.
Tez kiedys to przechodzilem z porannym dymieniem ale u mnie dochodzilo male falowanie oborotow, jezeli Ty tego nie masz to nie pomoge.
Pozdr |
Witaj
Mam podobnie ostatnio. Co prawda auto w garażu więc mrozu raczej nie widzi ale jak uruchamiam pchle rano to od pewnego czasu dluzej krece no i faluja obroty. Jak ją przytrzymam przez 2 sek na większych obrotach to problem znika. Silnik 1.6 tdci. Napisales że miales podobnie więc może jakąś rada?
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka |
|
|
|
|
David1n
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 83 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 28 Lut 2016, 02:51 Poranny dymek
|
|
|
Jeździ? To co się dymem przy odpaleniu przejmujecie? Bierzesz diesla licz się z takimi ewentualnościami
W mk6 przerobiłem wszystko co możliwe. Dyma jak puszczał tak puszczał Odpalania na mrozie nawet po dłuższym postoju nie miał. Wracałem z niemiec to i po 2 msc na dotyk palił |
|
|
|
|
lukaszs
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 53 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 6 Lip 2016, 20:57 Poranny dymek
|
|
|
Cytat: |
Witaj
Mam podobnie ostatnio. Co prawda auto w garażu więc mrozu raczej nie widzi ale jak uruchamiam pchle rano to od pewnego czasu dluzej krece no i faluja obroty. Jak ją przytrzymam przez 2 sek na większych obrotach to problem znika. Silnik 1.6 tdci. Napisales że miales podobnie więc może jakąś rada?
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka |
Wyczyscilem dolot powietrza oraz wymienilem wkladkibpod wtrsykiwaczami oraz uszczelnilem sruby mocujace wtrsykiwacze. Od ponad 2 lat juz nie posiadam tego auta. Przerzucilem sie na 1.4 tdci |
|
|
|
|
olo_r
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 29 Sie 2016 Posty: 40
|
Wysłany: 1 Paź 2016, 14:30 Poranny dymek
|
|
|
w cytrynie kręciła zawsze jak głupi nawet w największe mrozy ale że była to wersja francuska z Santrope to nie miała podgrzewacza filtra paliwa i w poączeniu z kiepskim paliwem (do -20) przy -25 były czasem problemy i niespodzianki na trasie i tryb awaryjny ale zapalał zawsze. Wtryski trudno zepsuć - trzeba dbać o uszczelki pod wtryskami i nie jeździć mimo zapachu ropy w kabinie tylko usuwac usterki najszybciej.
Dobre paliwo, czysty filtr paliwa, sprawne wtryski i sprawny akumulator - musi zapalić w najwieksze mrozy, i podgzrewacz paliwa.
Pytanie - czy spirala podgrzewu świec zawsze się zapala na sekundę, nawet jak temperatura jest na plusie???? |
|
|
|
|
janek80
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 74 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 14 Paź 2016, 20:05 Poranny dymek
|
|
|
lukaszs napisał/a: | Dobra rada - nie sluchaj rad Jaszczura
Tez kiedys to przechodzilem z porannym dymieniem ale u mnie dochodzilo male falowanie oborotow, jezeli Ty tego nie masz to nie pomoge.
|
u mnie w 1.6 tdci falowanie obrotów występowało przy niższej temperaturze i odkryłem przyczynę gdy samochód przestał odpalać. A przyczyną mianowicie była wykończona 1 swieca żarowa i druga niedomagająca. Po wymianie - objawy ustąpiły. |
_________________
|
|
|
|
|
|