Przesunięty przez: szynszyl 13 Kwi 2014, 18:29 |
[MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5 |
Autor |
Wiadomość |
rrobsonnn
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 20 Kwi 2014 Posty: 2 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 20 Kwi 2014, 14:46
|
|
|
Witam Forumowiczów. Mam problem w tym temacie, a mianowicie chciałbym zamontować u siebie w zegarach alu ramki. Miałem już jedno podejście, bez końcowego efektu. Z tego co zauważyłem, bez odkręcenia kierownicy, nie da się wymontować licznika, nawet po odpięciu linki prędkościomierza, jedynie jest lepszy dostęp do samego licznika. Natomiast plastikowa szybka jest klejona i przy próbie demontażu spowodowałem lekkie pęknięcia szybki i boję się dalej kombinować, żeby nie narobić pęknięć w widocznym miejscu.
Czy ktokolwiek majstrował w tej kwestii i podrzuci wskazówki ? tak abym bez szkód mógł zrealizować cel. |
|
|
|
|
mikos011
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30 Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20 Kwi 2014, 15:52
|
|
|
Podłączam się do tematu.
Kolego jak wypiąłeś linkę? Ja nawet tam ręki nie wsadzę.. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Kwi 2014, 16:09
|
|
|
rrobsonnn napisał/a: | Z tego co zauważyłem, bez odkręcenia kierownicy, nie da się wymontować licznika |
Ależ oczywiście, że się da
Poradnik od A do Z
mikos011 napisał/a: | Kolego jak wypiąłeś linkę? |
Trzeba drobniejszej ręki - mając łapę jak bochen, jest to bardzo ciężkie. Można wypiąć linkę od strony skrzyni - wtedy jest dużo więcej miejsca na wypięcie |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
rrobsonnn
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 20 Kwi 2014 Posty: 2 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 20 Kwi 2014, 16:14
|
|
|
Linkę odpina się od strony komory silnika, czyli zaglądasz pod maskę, łapiesz linkę przy końcu i przekręcasz tak aby zabezpieczenie puściło. W którym to miejscu jest można na dwa sposoby ogarnąć. Albo zaczerpnąć informacji od osoby, która jest w temacie i wskaże tę linkę albo jedna osoba lekko szarpie licznik, a druga pod maską szuka, który to przewód
Też zamierzasz alu ramki sobie sprawić czy inny problem ? |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 20 Kwi 2014, 18:18
|
|
|
Przecież linkę widać normalnie jak spojrzy na podszybie od strony kierowcy, więc nie wiem w czym problem.... |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
mikos011
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 30 Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 9 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20 Kwi 2014, 21:37
|
|
|
Nie świeci kontrolka ładowania, wcześniej działała. Tylko nie wiem czy to żarówka czy dioda do ew. wymiany |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Kwi 2014, 22:34
|
|
|
Jeśli masz mk4, to masz żarówki. W mk5 są diody, które nie padają. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Kamiliano
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2015 Posty: 11 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 17:28
|
|
|
Podepnę się pod temat. Od jakiegoś czasu posiadam licznik od fiesty mk4 z końcówki produkcji
i chciałem powierzyć go w ręce elektryka samochodowego, który mi go zamieni. Jednak ku mojemu zdziwieniu żaden nie chce się tego podjąć bo "trzeba w skrzyni biegów instalować czujnik". Sam posiadam fiestę od niedawna, więc w temacie zielony jestem. Mimo umieszczanych tu poradników nie mogę z nich korzystać, ponieważ wyświetlają się jedynie miniatury z imageshack. Proszę o poradę |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 20:57
|
|
|
Kamiliano napisał/a: | trzeba w skrzyni biegów instalować czujnik |
nie trzeba, sygnał bierze się z tego co tam jest (w niego jest wkręcona linka) |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Kamiliano
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2015 Posty: 11 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 21:25
|
|
|
Tak na logikę to wg mnie licznik km ma iść z czujnika prędkości vss, choć głowy nie dam. Tylko czemu mechanicy twierdzą,że się nie da? czy przekładka jest taka trudna? Próbowałem sam wyciągnąć licznik i nie jest lekko. W obecnym mam 2 wtyczki a w nowym tylko jedną |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 21:27
|
|
|
Kamiliano, bo w tym samym czasie, co będą przeglądać schematy liczników (i szukac, co nie dziala), zrobią 3-4 wymiany klockow hamulcowych i lepiej na tym wyjdą.
Tak, prędkość idzie z VSSa, ale w fordzie były vssy linkowe, elektroniczne, linkowo-elektroniczne. Chociaż wątpliwe, by w mk4 była wersja na samą linke... Także w najgorszym razie trzeba wymienić na pasujący i tyle |
|
|
|
|
Kamiliano
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2015 Posty: 11 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 21:32
|
|
|
Dzięki wielkie za odpowiedź Ostatnie pytanie: jeśli sam będę musiał wymienić ten licznik to dostanę gdziekolwiek przejściówkę na te wtyczki czy trzeba zrobić "samoróbkę"? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 22:24
|
|
|
Kamiliano napisał/a: | przejściówkę na te wtyczki |
Co rozumiesz przez pojęcie "te wtyczki" ? |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Kamiliano
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2015 Posty: 11 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 22:41
|
|
|
Wtyczki w moim obecnym liczniku są 2 a w nowym pojedynczy |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 23:46
|
|
|
Na forum jest instrukcja swapowania licznika z mk4 na taki z mk5. Poszukaj. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Kamiliano
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 04 Mar 2015 Posty: 11 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 23:48
|
|
|
Wiem, że jest Jednak zdjęć z poradnika mi nie wyświetla więc będzie utrudnienie ale jak zrobię w wolnym czasie to dam znać |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Kwi 2015, 21:58
|
|
|
Kamiliano - zobacz kto robił ten poradnik
wtyczki to nie problem, albo robi się przejściówki z płytek pcb, albo całość przerabia się na inną wtyczkę z gniazdem - za każdym razem jest trochę lutowania - przerabiałem obydwie opcje
co z czym połączyć jest dokładnie opisane
vegetagt napisał/a: | linkowo-elektroniczne |
taki jest na pewno, bo sygnał vss dostaje ecu (chyba jeszcze gratisowo jest wyprowadzony do radia) |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Kwi 2015, 04:08
|
|
|
Marcin napisał/a: | taki jest na pewno, bo sygnał vss dostaje ecu (chyba jeszcze gratisowo jest wyprowadzony do radia) |
Są wszystkie 3 rodzaje, u mnie pierwotnie był trzeci (impulsator typowo elektroniczny), ale po tym jak umarł, dorwałem hybrydę, zaizolowałem część "linkową" i, odpukać, do dziś działa bez zająknięcia. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 16 Kwi 2015, 18:13
|
|
|
Dawid, ale Ty masz mk5 gdzie linka już nie była potrzebna, a ja pisałem o mk4, co nie zmienia faktu, że sygnał vss jest taki sam w obu przypadkach. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16 Kwi 2015, 18:36
|
|
|
Marcin - ja tylko potwierdziłem, że są 3 rodzaje, a nie tylko 2. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|