Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zawieszenie RS Turbo a zwykła Fiesta.
Autor Wiadomość
kamillr 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: SK
Wysłany: 31 Mar 2015, 22:17   Zawieszenie RS Turbo a zwykła Fiesta.

Hej, witam, jestem nowy na forum, niedawno kupiłem Fieste z silnikiem z RS2000, od razu po kupnie pojawił się problem - łożysko dosłownie się rozpadło przy czym rozwaliło zwrotnicę w środku i teraz pojawia się pytanie:
Czym różni się zawieszenie Fiesty RS Turbo od zwykłej Fiesty?
Kupiłem zwrotnicę ze zwykłej fiesty i nie pasuje.. tzn. jest zbyt wysunięta, dodam, że posiadam zaciski z ERS2000.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Kwi 2015, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Abart91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Kwi 2015, 19:53   

Różnice były w zwrotnicach, a bardziej łożyskach między mk3 a mk3,5 czyli wersji poliftowej.
może zwrotnice też masz z ERS?
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Kwi 2015, 23:59   

zwrotnica różni sie tylko łożyskiem i średnicą amora
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
kamillr 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: SK
Wysłany: 2 Kwi 2015, 18:18   

Witam, byłem dziś na złomie i patrzyłem zwrotnice z Fiest, nie pasuje żadna.. wszystkie różnią się tylko jedną rzeczą a mianowicie tą zaznaczoną na zdjęciu, moja zwrotnica w tym miejscu jest krótsza niż inne, czyżby poprzedni właściciel miał taką fantazje, żeby zeszlifować zwrotnicę, bo półosie były za długie?! Czy rzeczywiście to jakiś 'biały kruk" :głowąwmur:

http://i62.tinypic.com/9jgba1.jpg
 
 
Abart91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Kwi 2015, 18:58   

kup na złomie dwie od mk3,5 i będzie spokój, ja ostatnio dałem na złomie za kompletną zwrotnice z piastą 50pln więc cena żadna
 
 
kamillr 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: SK
Wysłany: 2 Kwi 2015, 21:08   

Nie w tym rzecz.. 'dłuższa zwrotnica wypycha kolo bliżej nadkola i nie da się przykręcić zacisku i dlaczego akurat z 3,5?
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 3 Kwi 2015, 07:31   

na pewno masz zacisk z ers2000?? Moze ktos kombinował z hamulcami z mdo, bo tam cos trzeba przerabiac bo wysokosc nie pasuje...
Cytat:
Aby mondeo siadło trzeba stoczyc jarzmo 3mm w miejscu styku ze zwrotnica i trochę większym wiertłem rozwiercić otwory montazowe w zwrotnicy i wtedy siada bez problemu

A moze w Twoim przypadku ktos problem inaczej rozwiazał.
Powinnes miec zwrotnice z mk3 według rocznika, chyba ze ktos zmienił zwrotnice na te z mk3.5 ze wzgledu na np dostepne amory i lepsze łozysko ;/
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
kamillr 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: SK
Wysłany: 3 Kwi 2015, 07:46   

Zaciski są z ers2000 i to nie są milimetry tylko centymetry. Z tego co patrzyłem po zlomach to wszystko jest to samo co w zwykłej fiescie oprócz tego kawałka zaznaczonego na zdjęciu. Dodam że z przodu są tarcze 260 i szpilki
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 3 Kwi 2015, 11:39   

Ty masz chyba zwrotnice zmk3,5 jak pamiętam jeśli mowimy o rajdówce ?
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
kamillr 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: SK
Wysłany: 3 Kwi 2015, 11:48   

No tak zgadza się, to rajdowka, skąd wnioskujesz ze to z 3,5? I pytanie czy jest ktoś w stanie takową pokazać? nie potrafię znaleźć. Pozdr
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Kwi 2015, 20:28   

mk3,5 bo z tego co pamiętam tam jest chyba zawias z koni a on był do mk3,5
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 5 Kwi 2015, 10:36   

pod zaciski z mdo trzeba otwory rozwiercać, escortowe zaciski ponoć pasują bez problemu
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Kwi 2015, 12:00   

Pod zaciski z mdo to trzeba rozwiercić otwory zwrotnicy z 10 na 12mm oraz stoczyć jarzmo 3mm lub dać dystans 3mm pod tarczę hamulcową
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
kamillr 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: SK
Wysłany: 6 Kwi 2015, 18:47   

Zaciski są 100% ERS2000, hm no u mnie tarcza jest po prostu za daleko na zwykłej zwrotnicyi nie wejdzie między klocki. Zaznaczyć trzeba, piasta jest na szpilki a nie na śruby. Które roczniki to MK3.5?
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 6 Kwi 2015, 23:14   

zdaje mi się że mk 3,5 to te po '94
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
sadek22b 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 8 Kwi 2015, 00:03   

Włączę się do dyskusji, może to rozwieje kilka wątpliwości:
- auto jest z 91 roku, RST produkowano tylko do 92 (według intercars), więc rocznikowo nie ma szans na MK3,5,
- Fiesta, którą kupiłeś była pierwotnie RST - potwierdzały to elementy nadwozia, oryginalne 14 alu, kierownica, fotele recaro, osprzęt silnika etc - zwrotnice były również seryjne,
- do auta dopasowane zostały koni sport - do wersji RST / XR2i - które zamontował "zwykły" mechanik, żaden spec od fordów czy MK3. Nie są to więc zwrotnice z MK3,5 (o których wspomniał Daras, od którego chciałem je przygarnąć w późniejszym okresie) bo nie pasują do amorów),
- silnik został wpasowany wraz ze skrzynią o wiele później - jakieś 2 może 3 lata, wraz z nim zaciski z ERS2000 i tarcze Mikoda. Autor swapa jeszcze dziś telefonicznie potwierdził, że niczego nie zmieniał,
- w czasie tych 7-8 lat u nas, wymieniliśmy tylko jedną zwrotnicę - szczerze, nie pamiętam nawet którą - ten sam "zwykły" mechanik poskładał auto,
- wszystkie wymiany w tym czasie oparte były o stożkowe łożyska, co jak mi wiadomo potwierdza kolejny raz, że są to seryjne zwrotnice MK3.

Nie wiem skąd brałeś zwrotnice na wymianę, jednak w tej sytuacji sądzę, że ktoś pomylił się w opisie. Jeśli ja coś tu pomyliłem, z pewnością ktoś mnie poprawi - ja znam tylko jedną Fiestę, ekipa FKP wszystkie :D

Pozdro dla chłopaków z Gliwic ;)
 
 
Abart91 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 52
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Kwi 2015, 19:06   

Nudzę się i mam aktualnie auto na lewarku więc jeśli chcesz mogę Ci porobić zdjęcia zwrotnicy mk 3,5 z każdej strony, ale zdjęcia będę mógł wrzucić dopiero piątek/sobota w razie czego pisz na pw....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.