Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wysokie spalanie i biały dym.
Autor Wiadomość
Damek94 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Damian
Wiek: 29
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Puławy
Wysłany: 5 Mar 2015, 18:48   Wysokie spalanie i biały dym.

Jak w temacie. Moje spalanie mocno odchodzi od książkowego. Zamiast 5,5 litrów mam około 8-9 po miescie. Staram sie hamować teraz silnikiem i jeździć max do 2000 obrotów, ale spalanie nadal mnie nie zadowala. Co może być przyczyną? Jak mogę sprawdzić czy wszystko jest okej?

Druga sprawa biały śmierdzący dym. Płynu chłodniczego nie ubywa. Nie wiem co to może być. Na zimnym silniku dużo dymi.

ktoś wie co może się dziać z tym samochodem :(?
_________________
Auto gwizda, tylko kierowca ciumek...
Profil Facebook
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 6 Mar 2015, 02:16   

W profilu masz benzynę 1,6i16V, one tak palą, a skoro twierdzisz że masz ropniaka, to popraw w profilu na 1,6TDCI... :fox:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Damek94 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Damian
Wiek: 29
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Puławy
Wysłany: 7 Mar 2015, 21:04   

Poprawione, przy rejestracji nie widać tego silnika :/.
_________________
Auto gwizda, tylko kierowca ciumek...
Profil Facebook
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 7 Mar 2015, 22:19   

Wtryski do sprawdzenia.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Damek94 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Damian
Wiek: 29
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Puławy
Wysłany: 15 Mar 2015, 11:43   

A co z tymi wtryskami konkretnie? Sprawdzić szczelność czy co mam powiedzieć mechanikowi? Droga taka usługa?
_________________
Auto gwizda, tylko kierowca ciumek...
Profil Facebook
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 15 Mar 2015, 11:57   

Biały dym i wysokie spalanie to najczęściej kończące się końcówki wtrysków. W przypadku układów CR raczej nie wymienia się samych końcówek, tylko regeneruje się wtryski w całości, to niestety wiąże się ze znacznie większymi kosztami. Niestety nie orientuję się ile taka usługa kosztuje w przypadku Twojego auta.
Jeśli mechanikowi powiesz jakie są objawy, i zasugerujesz wtryski, to scenariusz będzie prosty - zaproponuje Ci regenerację, j/w. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Damek94 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Damian
Wiek: 29
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Puławy
Wysłany: 1 Kwi 2015, 16:06   

Przy mega oszczędnej jeździe mam 7,5 litra spalanie, biały dym tylko na zimnym silniku, cały samochód mi drży wręcz na zimnym silniku i się trzęsie :/.

Wtryski sprawdzone na kompie i wszystko z nimi okej. Tam z jedną świeca coś jest nie tak, ale to chyba nie problem.

+ zepsuło mi się podgrzewanie szyb z przodu i z tyłu. Jakieś sugestie? To nie bezpieczniki bo sprawdzałem osobiście :/
_________________
Auto gwizda, tylko kierowca ciumek...
Profil Facebook
 
 
 
arkadiusz7600 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Arek
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Zawady
Wysłany: 6 Kwi 2015, 14:43   

Miałem podobny problem a wręcz taki sam. Mianowicie gdy był zimny biały dym i szarpanie silnikiem oraz duże spalanie. Pierwsze podejrzenia mechanika to wtryski lecz po jego skonsultowaniu się z mechanikami z salonu forda stwierdzono zarośnięte doloty powietrza i kolektor ssący. Ściągnięto kolektor i okazało się ze na ściankach dolotowych w głowicy jest tyle sadzy (czarna skorupa) ze przelot był zmniejszony nawet do 60% na niektórych cylindrach, mechanik stwierdził ze najlepiej będzie ściągnąć głowice bo gdy będzie chciał tak czyścić to wszystko będzie wpadać do środka. wiec ściągnięto głowice oddano do sprawdzenia planowania i czyszczenia ( okazało się ze 3 zawory przepuszczają trochę wiec zrobiono jeszcze docieranie zaworów) okazało się również ze wałek rozrządu wydechowy jest już wytarty i tez trzeba było go wymienić. części jakie zostały wymienione to: wałek rozrządu wydechowy, kolo pasowe na wal, kpl rozrząd pasek i rolki plus pompa, obsługa głowicy w osobnej firmie, kpl uszczelek wraz z uszczelka pod głowice, olej do silnika i skrzyni plus filtry, przewód hamulcowy, linki hamulca ręcznego, trzy nowe świece żarowe, płyn do chłodnicy i pewnie jeszcze parę innych drobiazgów o których zapomniałem. Koszt 2300zl części i 400zl robocizna czyli w sumie 2700zl. a teraz najważniejsze rezultat naprawy jest super silnik pracuje równiutko bez względu czy jest zimny czy ciepły nie kopci na biało i odczuwam więcej mocy a co do spalania to nie wiem bo mam auto dopiero kilka dni dopiero będę sprawdzał spalanie, jedyne co mechanik kazał mi zrobić to jechać na chip tuning i kazać im zablokować programowo zawór EGR bo przez niego to się wszystko zapchało.
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 6 Kwi 2015, 20:44   

arkadiusz7600, mógłbyś podać przy jakim przebiegu nastąpiło to wszystko :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
arkadiusz7600 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Arek
Wiek: 33
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 11
Skąd: Zawady
Wysłany: 7 Kwi 2015, 16:18   

195 tys mechanik z forda mowil ze to jest slabym punktem tych silnikow
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów 1.6 TDCi - biały dym z wydechu
Damek Silniki diesla 4 15 Sie 2014, 09:18
Damek
Brak nowych postów [MK3] Ciężko odpala, biały dym - 1.6 D
Rafal1504 Silniki diesla 8 9 Maj 2007, 07:20
Gość
Brak nowych postów [MK3] Biały dym z wydechu i szarpanie
wykrecik Mechanika 9 1 Wrz 2010, 19:30
szynszyl
Brak nowych postów [Inny] Zetec Turbo - biały dym??
pomóżcie bo już mam dość :(
yezozwierz Mechanika 13 16 Paź 2010, 00:51
Laskosz
Brak nowych postów Bardzo widać biały dym spalin
slawomirro Mechanika ogólna 2 25 Gru 2016, 16:32
gruby907


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.