Przesunięty przez: Freeman 26 Mar 2015, 14:56 |
A gdyby tak .... |
Autor |
Wiadomość |
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:16
|
|
|
Najtrudniejsza i najkosztowniejsza pewnie byłaby homologacja silnika, bo podobnież cenią ją jak dla producenta, więc pewnie sama homologacja silnika by kosztowała drugie tyle co budowa i dopuszczenie całego pojazdu. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:20
|
|
|
a podobno samów nie można już rejestrować |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:32
|
|
|
Zajrzyj tu, a dowiesz się, że nie ma możliwości prawnej, zarejestrowania takiego wynalazku. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:32
|
|
|
mario3991 napisał/a: | a podobno samów nie można już rejestrować |
Jest to bardzo utrudnione, ale nie niemożliwe. No ale czego spodziewać się po kraju, gdzie każdy przejaw własnej inicjatywy jest na każdym kroku torpedowany przez durne przepisy... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 20:38
|
|
|
Zawsze można to zrobić w kraju gdzie są normalne przepisy a potem sprowadzić do Polski. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 21:12
|
|
|
wojtekpl, ty tam z przypadku, czy z zawodu?
Można to zarejestrować poprzez dopuszczenie jednostkowe, ale koszty są spore. Na forum kitkarów ktoś się pytał bosmala i its, w odpowiedzi były kwoty od 60 do 100tys zł |
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 21:18
|
|
|
vegetagt, z przypadku - kiedyś czegoś szukałem i znalazłem to forum, a Ty z zawodu?
p.s. Pisząc, że nie ma możliwości miałem na myśli definicję sama. |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 21:24
|
|
|
wojtekpl, ja też z przypadku. A może z musu - mam swapowany silnik w swoim aucie i patrzyłem, co tam mądrego w tym temacie jest napisane. Generalnie nie należy się tym forum przejmować, bo ich problemy to głównie "co powiedzieć klientowi, żeby zrezygnował z badania", jeżeli chodzi o tematy cięższe aniżeli OBT... |
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 21:31
|
|
|
vegetagt cha cha faktem jest, że schodzi to forum na........koty. Kiedyś mądrzej pisali, a teraz tak, jak piszesz. Albo człowiek mniej zwracał uwagę.
No, ale dość offa, nie róbmy koledze burdlu w temacie |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 22:38
|
|
|
W każdym razie rzecz się da wykonać. Znaczy zarejestrować. W końcu można nawet samochód ze szrotu wyciągnąć i go zarejestrować. Też trochę chodzenia i zawracania kontrafałdy, ale się da.
A jeśli chodzi o taki projekt fiestki to muszę przyznać, że jest bardzo ciekawy i innowacyjny.
Tylko nie wiem. Jakby coś takiego zrobić już nawet i machnąć rejestr jako fiestkę to, czy na diagnostyce by się nie czepiali o ramę? |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 1 Kwi 2015, 23:08
|
|
|
brewa7 napisał/a: | Jakby coś takiego zrobić już nawet i machnąć rejestr jako fiestkę to, czy na diagnostyce by się nie czepiali o ramę? |
To już fizycznie nie byłaby Fiesta, więc miałbyś SAM-a. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 2 Kwi 2015, 16:43
|
|
|
Nawet, gdyby tylko postawić budę na ramie podwoziowej? |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Kwi 2015, 18:58
|
|
|
brewa7 napisał/a: | Nawet, gdyby tylko postawić budę na ramie podwoziowej? |
Krótko: są zmienione punkty konstrukcyjne? Są. Tyle w temacie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2 Kwi 2015, 19:01
|
|
|
Pufcio, ale wiesz, ze wg przepisow "zmiany konstrukcyjne" to zmiany parametrow z dowodu Przekładka z anglika (+spawanie grodzi) nie jest w świetle przepisów zmianą konstrukcyjną
I tak wiem, że to jest troche bzdurne |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Kwi 2015, 19:14
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Pufcio, ale wiesz, ze wg przepisow "zmiany konstrukcyjne" to zmiany parametrow z dowodu |
Robiąc ze "zwykłego auta" model na ramie, na bank nie zmieni się np. masa |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2 Kwi 2015, 19:18
|
|
|
Pufcio, haha no
Ale generalnie to jest temat rzeka. I na tyle ile przeglądałem przepisy (pod kątem swapów, modów, konwersji auta na awd) to nic ciekawego nie znalazlem... Jedynie rozsądek mówi, że to nie przejdzie. |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 2 Kwi 2015, 23:16
|
|
|
No to zostaje tylko zrobienie "SAM"-a na homologowanych podzespołach, ale tak to trudno jest coś uklecić na homologowanej niezmienionej ramie. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 3 Kwi 2015, 07:40
|
|
|
To teraz czekam aż wygram w totka i biorę się do roboty . Ja tu z rama wyjechałem a jeszcze mam remont swojego samochodu do skończenia. Pomysł z ramą wpadł kiedy siedziałem pod samochodem i zabezpieczałem podwozie . Tak popatrzyłem tu i tam i pomyślałem że to nie był by zły pomysł z tą ramą. |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
|
|