|
Problem z obrotami silnika, nie spadają po puszczeniu gazu |
Autor |
Wiadomość |
wojciog
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 49 Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27 Lut 2015, 21:57 Problem z obrotami silnika, nie spadają po puszczeniu gazu
|
|
|
Witam
W mojej niedawno kupionej Fieście 1.4 TDCi 2011, mam problem z obrotami. Podczas jazdy, gdy puszczam gaz, samochód przez ok 3sek. trzyma obroty, tak jakby nadal był naciśnięty pedał gazu. Jest to bardzo uciążliwe, przede wszystkim, przy zmianie biegów i przy hamowaniu. Można odczuć szarpanie. Jest to wytłumaczalne, gdyż nikt nie wysprzęgla i "naciska na gaz". Niebezpieczne przy dojeżdżaniu do samochodu i świateł, puszczając pedał gazu, powinien bezwładnie zwalniać, on natomiast jeszcze przez 3sek. jedzie szybko. Mechanik sprawdził błędy, brak. Pedał gazu wymieniony, lecz nadal nie to, przepustnica wyczyszczona. Jak ma ktoś jakieś pomysły, bardzo będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Wojtek |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 27 Lut 2015, 22:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
AnonimowyAlkoho
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sty 2014 Posty: 103 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Mar 2015, 19:23
|
|
|
Witam,
też mam taki problem- podobnie czyszczenie przepustnicy nic nie dało. Żadnych błędów po przeskanowaniu... Fiesta z 2009 1,4 TDCi.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
wojciog
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 49 Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18 Mar 2015, 21:27
|
|
|
U mnie mechanik stwierdził, że wina jest w pompie wtryskowej. Pompa wymieniona wraz z rozrządem i dalej nic. Najnowsze oprogramowanie na Fordzie wgrane, dalej nic. Błędów brak. Jest jedna teoria, którą wszyscy mechanicy obalają, tarcza sprzęgła. Ponoć taki przypadek przytrafił się w Nowym Sączu, wymienili wszystko (pompa, wtryski, komputer) nic nie pomogło. Wymienili tarczę sprzęgła, ręką odjął. Nie wiem, co o tym sądzić. |
|
|
|
|
AnonimowyAlkoho
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 24 Sty 2014 Posty: 103 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Mar 2015, 20:55
|
|
|
Tak się składa że miałem wymienioną tarczę sprzęgła- nic to nie dało. Kolejna teoria upada... U mnie objawy nasilają się przy wilgotnej i chłodnej pogodzie (najgorzej przy mżawce, ok 5 st. C) |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Mar 2015, 21:18
|
|
|
AnonimowyAlkoho napisał/a: | U mnie objawy nasilają się przy wilgotnej i chłodnej pogodzie (najgorzej przy mżawce, ok 5 st. C) |
Co wskazuje jednoznacznie na problem z elektryką. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
langolier
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Mar 2015, 12:11
|
|
|
Pufcio napisał/a: | AnonimowyAlkoho napisał/a: | U mnie objawy nasilają się przy wilgotnej i chłodnej pogodzie (najgorzej przy mżawce, ok 5 st. C) |
Co wskazuje jednoznacznie na problem z elektryką. |
Niby tak, ale raczej znikałby po nagrzaniu się komory silnika i ew. wysuszeniu całości instalacji w tym rejonie. |
_________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Mar 2015, 12:33
|
|
|
langolier napisał/a: | Niby tak, ale raczej znikałby po nagrzaniu się komory silnika i ew. wysuszeniu całości instalacji w tym rejonie. |
To, że silnik się nagrzeje to jedno, ale jak masz coś mocno zmoczone, to jednak chwili trzeba, żeby to wysuszyć, zwłaszcza że spora część instalacji silnika nie dotyka, więc transfer ciepła nie jest porażająco szybki. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30 Mar 2015, 13:31
|
|
|
w mojej fabii (generalnie we wszystkich z tamtego okresu) był problem z mokrą wiązką. Woda podchodziła, robiły się zwarcia, z czasem kable gniły. Auto jeździło (prawie)normalnie jedynie przy ujemnych temperaturach. W lato bez zmian, choinka na liczniku, wariowanie obrotów, wspomy itd. Także wątpie, by we fiestach akurat wysychalo |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 31 Mar 2015, 22:41
|
|
|
wojciog napisał/a: | U mnie mechanik stwierdził, że wina jest w pompie wtryskowej. |
Geniusz! Zwłaszcza że to tdci.
Moja rada - tego mechanika omijaj szerokim łukiem. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|