Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Kontrolka Check
Autor Wiadomość
toshiba 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 14 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Mielec
Wysłany: 14 Mar 2015, 07:41   Kontrolka Check

Witajcie na wstępie dodam że szukałam już na forum odpowiedzi na moje problemy ale nic konkretnego nie znalazłam.Proszę o pomoc przy mojej Fiescie która powoli doprowadza mnie do szału, ale od początku..

Kupiłam nie dawno Fieste rocznik 2003, poj. 1.3 8v, przebieg ok. 170tys. wszystko było pięknie do momentu zatrzymania się auta i ponownego startu bo zapalił się Check. Auto mocy nie straciło nic nie szarpało poprostu jechało sobie idealnie dalej. Pozniej w trakcie jazdy kontrolka zglasla odpalilam i juz jej nie było, zeby za jakis czas znow się zaplaic i nie dawać zadnych objawów.

Auto oddałam do mechanika, na wymiane kilku rzeczy ktorych byłam swiadoma przy zakupie, wymienili mi:
- zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego (był pęknięty)
- olej i filtry oleju
- sprzęgło
- uszczelkę na półosiach
- uszczelkę na wale
- dospawali mi tulejkę na katalizatorze od drugiej sondy

Oczywiscie kontrolka nadal sie swieci, podlaczyli kompa zeby było smieszniej komp znajomego mechanika sie zawiesił bo wyskoczyło tyle błedów, byc może wcześniej nie kasowanych, oczywiscie jak to zobaczyłam zaraz ogarneła mnie rozpacz w cyklu "co za gówno kupiłam"
Bład wykazałm problem z sonda lambda, z grzałką (podobną ta która lepiej wymienieć i ejst mniej problemów) nie znam się poprawcie mnie napewno wiecie o co chodzi ;)
Sondę zamówiłam Bosha i umówiłam sie na wymiane, zastanawiam sie tylko czy rzeczywiscie to jest problemem bo naczytałam sie ze w tych silnikach wiecznie jest cos z ta kontrolką,
nie chce władować kolejnej kasy a pozniej zeby sie okazało ze to badziewie drazni mnie dalej, myslicie ze to moze byc katalizator? mechanik mowił ze wymiana to koszt ok 2.5tys. Szczerze mówiąc wolałabym tego uniknąć.
Może ktoś z Was miał podobną sytuacje, poradzcie coś, mąż mnie chyba ubije jak sie dowie że kupiłam strupa na którego sama się uparłam..
HELP!
Dodam jeszcze ze po odebraniu auta od mechanika przejechaniu sie, zaparkowałam a obroty zaczeły falowac od 1-2,5 tys czy to moze byc spowodowane sonda? pozniej sytuacja poki co sie jeszcze nie powtorzyła. silnik cały czas trzyma ok 1tys
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Mar 2015, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 14 Mar 2015, 12:21   

jestem ciekaw ile z tych części co ci wymienili było jeszcze sprawnych ;)

co do tematu to najlepiej by było pojechać ze znajomym facetem lub osoba która zna dobrego mechanika, bo takie zdalne wróżenie z fusów wiele nie da ...

sonda możliwe, że niesprawna, z resztą można to sprawdzić
obroty raczej kwestia silnika krokowego

alee zamiast wydawać kasę (może niepotrzebnie) to lepiej poszukać fachowca co po prostu dobrze doradzi tym bardziej że 1.3 to prosta konstrukcja, nie żadne NASA ;)
 
 
toshiba 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 14 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Mielec
Wysłany: 14 Mar 2015, 14:49   

w sondzie nie ma proądu wiec chyba do wymiany jednak jest.
na komputerze po ominieciu właśnie ta tulejką jednej sondy pojawił sie blad drugiej, sprawdzajac mechanicznie 2 sonde (miernikiem pradu) w sadzie nie bylo pradu, jest spalona grzałkana komputerze wyswielta blad sondy 1

silnik juz nie faluje jak myslicie obserwowac to dalej czy moze poprostu jzdzic az problem znow sie pojawi?
chyba ze wziasc znajomego mechanika i sprawdzac kolejno silniczek krokowy, katalizator i przepustnice czy wszystko ok i wykluczyc kolejne ewentualnosci? doradzcie cos bo wolalabym unikac kolejnych kosztów to po pierwsze a po drugie auto potrzebne jest mi do pracy nie bardzo moge sobie znow pozwolic na stanie w serwisie..bog wie ile znow :(
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 14 Mar 2015, 18:40   

ja bym zasadniczo jeździł, no chyba że robisz trasy po kilkaset km to wtedy auto wymaga baczniejszej uwagi
jak pisałem ta konstrukcja jest dość prosta i nie ma tam zbyt wiele rzeczy które uceglają auto na amen :)
 
 
toshiba 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 14 Mar 2015
Posty: 21
Skąd: Mielec
Wysłany: 16 Mar 2015, 08:02   

wymienie lambde i dam znać czy problem został rozwiązany :)
edit: 18.03.2015

Sonda wymieniona kontrolka się nie swieci i poki co wszystko gra.
obsrwuje tylko czy obroy beda falować nadal poki co mam spokoj :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów check engine
nawiedzony silnik po zapaleniu kontrolki
kubapar Mechanika silnika 3 12 Sty 2015, 16:39
Parzych
Brak nowych postów Check engine
'bijacz Elektryka silnika 1 31 Mar 2015, 15:55
toshiba
Brak nowych postów [MK6] check engine
check
pazura000 Elektryka 1 6 Sie 2013, 11:50
whitehats
Brak nowych postów Pojawiający się Check silnika
dudu$ Mechanika ogólna 4 14 Lut 2022, 21:20
dudu$
Brak nowych postów check engine kod AC44
igor.czapagajew Elektryka silnika 8 1 Lis 2015, 23:07
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.