Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 12:07
[MK4] Obroty 3000 lub 5000 na luzie + głośno wyje
Autor Wiadomość
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 22 Lut 2015, 17:57   

czujnik VSS ? to raczej nie to ...
robiłeś reset kompa po tych operacjach ?
krokowiec firmówka czy chinol z allegro ?
sonda lambda sprawna ?
może coś przy przepustnicy ci sie zacina ?
 
 
wito74 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Kamień Pomorski
Wysłany: 22 Lut 2015, 18:39   

TSRules, reset robiony, krokowiec nówka firmówka. Sondy nie sprawdzałem ale myślę że to nie to bo spalanie nie jest jakoś drastyczne, Jest około litra większe od kiedy zaczeły się cyrki z obrotami ale tłumaczę to podniesionymi obrotami na jałowym. Podejrzewam VSS bo po odpięciu obroty nie szaleją, ładnie płynnie schodzą.

Przepustnica sprawdzana, czyszczona i podmieniana na drugą także to nie to.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Lut 2015, 21:05   

To nie wina vss'a, mogę się założyć, że Twój jest sprawny, a jego odpięcie to pudrowanie problemu. Bez vss co najwyżej silnik może Ci czasami przygasać do 500obr, za nic więcej nie odpowiada - sygnał idzie tylko do ecu silnika(chyba że są cyfrowe zegary to jeszcze do nich).

Sprawdź wężyki od podciśnień, a w szczególności te do zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (pod kolektorem dolotowym, wężyki w środku barana) oraz sam zawór.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
wito74 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Kamień Pomorski
Wysłany: 23 Lut 2015, 20:31   

Marcin, masz rację to nie wina VSSa. Dzisiaj jeździłem pół dnia z odłączoną wtyczka i problem czasami się pojawiał. Zaczął taj jak napisałeś przygasać a czasami nawet gasnąć i tak już pozostał :( Jutro przed pracą zrobię reset ECU i zobacze czy wróci do swojej normy.
Jak sprawdzić ten zawór od odpowietrzenia?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 24 Lut 2015, 20:16   

ten zaworek powinien być jednokierunkowy, a po jakimś czasie puszcza w dwie strony, żeby się do niego dostać trzeba zdemontować kolektor, ja jak miałem śliwkę to dołączyłem odpowietrzenie z bloku do tego od pokrywy zaworów i opary wyciągało przez puszkę filtra, króćce w kolektorze zaślepiłem
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
wito74 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Kamień Pomorski
Wysłany: 26 Lut 2015, 18:33   

Marcin, twój trop okazuje się trafny. Mam nieszczelność na jednym przewodzie odpowietrzenia skrzyni, jest założony przez poprzedniego właściciela zbyt luźny. Znasz może średnicę węża co wchodzi w zawór?
Jest możliwość sprawdzenia tego zaworu bez demontażu kolektora?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 26 Lut 2015, 21:05   

nie wiem jakie są wymiary, chyba raczej go nie sprawdzisz bez demontażu
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
wito74 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Kamień Pomorski
Wysłany: 26 Lut 2015, 21:31   

Dzięki Marcin, za pomoc. Jeszcze tylko techniczne pytanie. Patrząc na zdjęcie zaworu nie jest on w żaden sposób przykręcany tylko wciśnięty w uszczelkę? Jeżeli tak to może uda się do niego dostać po odkręceniu krokowca :) Póki co spróbuję dosztukować przewód i zobaczę co się będzie działo.

Pozdrawiam
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Lut 2015, 19:33   

wito74 napisał/a:
Patrząc na zdjęcie zaworu nie jest on w żaden sposób przykręcany tylko wciśnięty w uszczelkę? Jeżeli tak to może uda się do niego dostać po odkręceniu krokowca

nie jestem w stanie Ci pomóc, bo nie pamiętam, robiłem to jakieś 3 lata temu...
przed kompem tego nie zrobisz, a nie wiadomo czego nie trzeba żeby to sprawdzić
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Przy Zmianie Biegow OBROTY Skacza do 5000-7000tys!!!
Gość Mechanika 1 1 Lip 2009, 18:48
awilk


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.