Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014, 12:07 |
[MK4] Obroty 3000 lub 5000 na luzie + głośno wyje |
Autor |
Wiadomość |
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 22 Lut 2015, 17:57
|
|
|
czujnik VSS ? to raczej nie to ...
robiłeś reset kompa po tych operacjach ?
krokowiec firmówka czy chinol z allegro ?
sonda lambda sprawna ?
może coś przy przepustnicy ci sie zacina ? |
|
|
|
|
wito74
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Kamień Pomorski
|
Wysłany: 22 Lut 2015, 18:39
|
|
|
TSRules, reset robiony, krokowiec nówka firmówka. Sondy nie sprawdzałem ale myślę że to nie to bo spalanie nie jest jakoś drastyczne, Jest około litra większe od kiedy zaczeły się cyrki z obrotami ale tłumaczę to podniesionymi obrotami na jałowym. Podejrzewam VSS bo po odpięciu obroty nie szaleją, ładnie płynnie schodzą.
Przepustnica sprawdzana, czyszczona i podmieniana na drugą także to nie to. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Lut 2015, 21:05
|
|
|
To nie wina vss'a, mogę się założyć, że Twój jest sprawny, a jego odpięcie to pudrowanie problemu. Bez vss co najwyżej silnik może Ci czasami przygasać do 500obr, za nic więcej nie odpowiada - sygnał idzie tylko do ecu silnika(chyba że są cyfrowe zegary to jeszcze do nich).
Sprawdź wężyki od podciśnień, a w szczególności te do zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (pod kolektorem dolotowym, wężyki w środku barana) oraz sam zawór. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
wito74
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Kamień Pomorski
|
Wysłany: 23 Lut 2015, 20:31
|
|
|
Marcin, masz rację to nie wina VSSa. Dzisiaj jeździłem pół dnia z odłączoną wtyczka i problem czasami się pojawiał. Zaczął taj jak napisałeś przygasać a czasami nawet gasnąć i tak już pozostał :( Jutro przed pracą zrobię reset ECU i zobacze czy wróci do swojej normy.
Jak sprawdzić ten zawór od odpowietrzenia? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Lut 2015, 20:16
|
|
|
ten zaworek powinien być jednokierunkowy, a po jakimś czasie puszcza w dwie strony, żeby się do niego dostać trzeba zdemontować kolektor, ja jak miałem śliwkę to dołączyłem odpowietrzenie z bloku do tego od pokrywy zaworów i opary wyciągało przez puszkę filtra, króćce w kolektorze zaślepiłem |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
wito74
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Kamień Pomorski
|
Wysłany: 26 Lut 2015, 18:33
|
|
|
Marcin, twój trop okazuje się trafny. Mam nieszczelność na jednym przewodzie odpowietrzenia skrzyni, jest założony przez poprzedniego właściciela zbyt luźny. Znasz może średnicę węża co wchodzi w zawór?
Jest możliwość sprawdzenia tego zaworu bez demontażu kolektora? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 26 Lut 2015, 21:05
|
|
|
nie wiem jakie są wymiary, chyba raczej go nie sprawdzisz bez demontażu |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
wito74
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Kamień Pomorski
|
Wysłany: 26 Lut 2015, 21:31
|
|
|
Dzięki Marcin, za pomoc. Jeszcze tylko techniczne pytanie. Patrząc na zdjęcie zaworu nie jest on w żaden sposób przykręcany tylko wciśnięty w uszczelkę? Jeżeli tak to może uda się do niego dostać po odkręceniu krokowca Póki co spróbuję dosztukować przewód i zobaczę co się będzie działo.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Lut 2015, 19:33
|
|
|
wito74 napisał/a: | Patrząc na zdjęcie zaworu nie jest on w żaden sposób przykręcany tylko wciśnięty w uszczelkę? Jeżeli tak to może uda się do niego dostać po odkręceniu krokowca |
nie jestem w stanie Ci pomóc, bo nie pamiętam, robiłem to jakieś 3 lata temu...
przed kompem tego nie zrobisz, a nie wiadomo czego nie trzeba żeby to sprawdzić |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|