Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Puff
30 Sty 2015, 22:22
[Mk4] Zapowietrza się pompa wtryskowa 1.8D ENDURA-DE
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Lut 2015, 16:33   

Nix2 napisał/a:
EDIT: A może to tłumaczyć tak: w zbiorniku paliwa panuje podciśnienie, które wysysa paliwo z pompy - czyli zbiornik ma niesprawne odpowietrzenie ?


otwórz korek i potwierdź lub zaprzecz temu pomysłowi ;)
 
 
Nix2 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: lubuskie
Wysłany: 7 Lut 2015, 19:26   

Trop ze zbiornikiem sprawdzony - to nie to.

Chyba znalazłem winowajcę:
To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie. Tak to wygląda,
a odpowiada za "trzymanie paliwa w pompie"


W środku widać mini filterek- siateczkę, natomiast chyba głębiej jest kulka ze sprężynką odpowiadająca za pracę zaworka. Ten mój zaworek jest otwarty, bo jak wlałem WD40 do środka śruby, to z małego otworka sączył się ten WD40.

Jeśli ktoś podpowie jak powinno się sprawdzić zaworek - to poproszę.
pzdr Nix
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 7 Lut 2015, 19:32   

Nix2 napisał/a:
No ale w tej próbie z bańką po stronie zasilania jest TYLKO bańka i ok 120cm przewodu, przewodu typowo paliwowego( grubego) i opaska zaciskowa.


I brak zaworka zwrotnego, który by stanowił zaporę od strony zasilania pompy przed ucieczką paliwa do baku. ;)

Nix2 napisał/a:
Może króciec wlotowy pompy jest jakiś trefny?


Możliwe.

Nix2 napisał/a:
A mogła się pompa zapowietrzyć przez króciec
powrotny paliwa ?


Jest to również możliwe.

Nix2 napisał/a:
To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie.


Każda moja pompa miała tą śrubę w formie przelotowej, i korzystała z zaworka zwrotnego poza nią. Te zaworki w śrubach niestety nie są trwałe.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Nix2 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: lubuskie
Wysłany: 7 Lut 2015, 19:49   

Jaszczur napisał/a:
Nix2 napisał/a:
No ale w tej próbie z bańką po stronie zasilania jest TYLKO bańka i ok 120cm przewodu, przewodu typowo paliwowego( grubego) i opaska zaciskowa.


I brak zaworka zwrotnego, który by stanowił zaporę od strony zasilania pompy przed ucieczką paliwa do baku. ;)

Nie bardzo rozumiem co Kolega ma na myśli. Była bańka i z bańki przewód do pompy. Paliwo "przeleciało" przez pompę i wylądowało w baku.
---
Nix2 napisał/a:
To zaworek przelewowy-zwrotny na króćcu powrotu paliwa na pompie.

Każda moja pompa miała tą śrubę w formie przelotowej, i korzystała z zaworka zwrotnego poza nią. Te zaworki w śrubach niestety nie są trwałe.


To taką śrubę - zawór miałeś jak ta moja pokazana na foto ? Numer Bosch to 1463456303.
Rozumiem że miała niesprawny zaworek i trzeba było dać dodatkowy, zewnętrzny ??? Ale taki zaworek IMO to nie jest zwykły zaworek, bo pod konkretnym ciśnieniem on powinien "puszczać", a poniżej tego ciśnienia "trzymać"... no nie ?

To jaki zawór zastosowałeś zamiennie z oryginalnym w śrubie?
pzdr Nix
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 7 Lut 2015, 20:22   

Nix2 napisał/a:
To taką śrubę - zawór miałeś jak ta moja pokazana na foto ? Numer Bosch to 1463456303.


Z pewnościa nie taki. Takich śrub miałem tyle, ile pomp przewinęło się przez moje ręce - lucasy, bosche (fordowskie, vw). Nie dbałem o to czy tam zaworki trzymają, tylko czy śruba jest czysta i drożna. Zaworek mam od zawsze w gruszce ręcznej, i tam trzyma i spełnia swoją rolę.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Nix2 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: lubuskie
Wysłany: 7 Lut 2015, 20:39   

Hmm, ale mówimy o oryginalnym, bądź dołożonym samodzielnie zaworze zwrotnym na POWROCIE pompy, nie na zasilaniu przecież.

Na zasilaniu pompy też mam gruszkę z zaworkiem, ale to nic nie daje w moim przypadku.
pzdr Nix
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 17:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.