Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Obroty na jałowym biegu
Autor Wiadomość
_KRis_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Lut 2015, 21:23   Obroty na jałowym biegu

Witam.
Ciągle się wąchamy z moim autkiem, więc wybaczcie być może głupie, lamerskie pytanie z mojej strony.

Silnik 1,25 16V 75kM, FF 2004
1) Jakie powinny być prawidłowe obroty silnika, po rozgrzaniu, na jałowym biegu:
a) w czasie jazdy,
b) na postoju?

Bo u mnie wygląda to następująco:
Zimny silnik, na ssaniu, na luzie ok. 1300-1400 obr/min (uważam, że OK, jest zima itd.)
Po rozgrzaniu na postoju ok. 800 obr/min (też uważam, że OK)
Po rozgrzaniu w czasie jazdy na luzie ok. 1100 obr/min (i właśnie to ostatnie mnie niepokoi). Obroty w czasie jazdy na luzie są stabilne, nie falują, a po zatrzymaniu auta spadają do ok. 800 obr/min

Ten typ tak ma, czy coś jest źle?
Ostatnio zmieniony przez Parzych 3 Lut 2015, 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 3 Lut 2015, 23:16   

_KRis_ napisał/a:
Ten typ tak ma, czy coś jest źle?
Ten typ tak ma, podczas toczenia się na luzie obroty zawsze są wyższe (ok 1000) niż na postoju, a to po to, by silnik nie zgasł podczas kręcenia kierownicą i hamowania... :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
_KRis_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Lut 2015, 23:35   

OK, dzięki za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam.

EDIT: w sumie to trochę dziwne. Jeździłem ostatnio Ibizą (starą i wytyraną), wspomaganie było tam bardzo mocne (za mocne - można było faktycznie kręcić kierownicą przy pomocy małego palca), ale obroty stały na 900 bez względu na ruch czy postój.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Lut 2015, 23:43   

_KRis_, ford sobie tak wymyslił i tak jest ;) Jako ciekawostke dodam, że w przypadku starszych fordów - np mondeo i escort 95 rok - ten pierwszy nie podbija obrotów, ten drugi podbija. Silniki takie same, sterownik inny :P
 
 
_KRis_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lut 2015, 23:35   

vegetagt, to faktycznie ciekawe, że Ford tak to zrobił. Ciekawe po kiego grzyba?

Swoją drogą obserwowałem dziś obrotomierz w czasie jazdy na luzie i muszę powiedzieć, że to ustrojstwo dziwacznie się zachowuje. Raz spada do ok. 1100 i tak zostaje, innym razem spadnie do 1100 a później powolutku (ale stabilnie bez gwałtownego falowania) opadnie do 900, żeby za chwilę wrócić do ok. 1000 (lekko powyżej kreski).
Nie wygląda żeby to zachowanie miało związek z prędkością (na zasadzie szybciej = większe obroty). Jedynie przy zatrzymaniu spada j.w. pisałem.

Ogólnie to dziwnie jest po zmianie auta. Czasem się sam z siebie śmieję. Np kiedyś wsiadłem, zamknąłem drzwi, chcę odpalić i widzę, że mrugają mi awaryjne. Włączam/wyłączam trójkąt na desce - nic. I już ta myśl, no żesz kur... coś się spier... Za chwilę olśnienie, drzwi nie domknąłem. :zalamka: :ups: :hahaha:
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 4 Lut 2015, 23:41   

_KRis_ napisał/a:
kiedyś wsiadłem, zamknąłem drzwi, chcę odpalić i widzę, że mrugają mi awaryjne. Włączam/wyłączam trójkąt na desce - nic. I już ta myśl, no żesz kur... coś się spier... Za chwilę olśnienie, drzwi nie domknąłem. :zalamka: :ups: :hahaha:
To akurat jest dziwne, mi nie włączają się awaryjne i normalnie odpala przy otwartych drzwiach... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
_KRis_ 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 151
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Lut 2015, 17:48   

Już nie pamiętam czy odpalił z otwartymi drzwiami, czy dopiero po zamknięciu. Na pewno przestał mrugać po zamknięciu drzwi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wysokie obroty na biegu jałowym
przemko12345 Mechanika silnika 32 20 Lis 2022, 20:45
dudu$
Brak nowych postów Wysokie obroty na biegu jałowym
PawelBW62 Mechanika silnika 7 13 Lut 2017, 09:52
radxcell
Brak nowych postów [MK3] Za wysokie obroty na biegu jałowym
wykrecik Mechanika 10 23 Lis 2010, 13:14
Szymcio
Brak nowych postów [MK4]Pytanie ??? Obroty na biegu jałowym
zimzia Mechanika 2 9 Lip 2009, 09:50
zimzia
Brak nowych postów [MK3] Za niskie obroty na biegu jałowym
longin201 Mechanika 1 28 Lip 2010, 13:58
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.