Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
20 Lip 2014, 23:01
[MK7] Docieranie silnika
Autor Wiadomość
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Sty 2015, 14:35   

langolier napisał/a:
Czy położenie filtra oleju w silniku EcoBoost 1.0 jest takie, że łatwo samemu wymienić filtr ?


Dzisiaj jadę wymienić olej, więc dam znać :ok:

[ Dodano: Pią Sty 09, 2015 19:13 ]
Filtr jest schowany dosyć pod autem, ale ciężko go przeoczyć i spokojnie się rękę wkłada i w(y)kręca. Trzeba tylko ten "klucz" specjalny mieć pewnie (jak na filmiku tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=U2p9oHcOxKQ).
Swoją drogą... Instrukcja podaje, że wchodzi 4.1L oleju... po wlaniu takiej ilości na bagnecie jest jakieś 3/4 :O Przed wymianą, czyli zalane fabrycznie, było praktycznie max... Zastanawiam się co z tym fantem zrobić ;p
 
 
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sty 2015, 11:20   

mskgs napisał/a:
Trzeba tylko ten "klucz" specjalny mieć pewnie

To widziałeś na własne oczy tą wymianę czy nie ?

No i drugie pytanie: czy Twój filtr też jest pozbawiony wszelkich oznaczeń ? Ja kupiłem oryginał (?) i nie ma na nim fordowskiego numeru części... :ups:
_________________
Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
Ostatnio zmieniony przez Parzych 10 Sty 2015, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Sty 2015, 14:03   

Widziałem, mechanik akurat używał klucza, dlatego napisałem "pewnie" :P bo nie wiem czy samą ręką by dało radę odkręcić :)

Filtr był taki jak ten (tzn miał napis FoMoCo i przekreślony kosz ;) : http://www.ford-esklep.pl...ORD-FoMoCo/3541
Dokładnie się mu nie przyglądałem, czy miał jakieś oznaczenia itd. Po odkręceniu i tak już to nie miało znaczenia :P
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 12 Sty 2015, 20:27   

Co do docierania silnika, to instrukcja obsługi ewidentnie o tym wspomina- przez pierwsze 1,5 kkm nie przeciążać silnika poprzez zbyt niskie i zbyt wysokie obroty.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 13 Sty 2015, 17:31   

W instrukcji obsługi różne bzdury piszą :-P
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Mars 

Model: Ford Fiesta Mk8`18
Wersja: Vignale
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Imię: Marcin
Wiek: 49
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 279
Skąd: Spod Bydgoszczy
Wysłany: 13 Sty 2015, 18:42   

FFDriver napisał/a:
W instrukcji obsługi różne bzdury piszą :-P


FORD FIESTA Instrukcja obsługi; str. 144- "Wskazówki dotyczące jazdy; Silnik- Ostrzeżenie Unikaj zbyt szybkiej jazdy przez pierwsze 1500 km. Zmieniaj często prędkość i wcześnie włączaj wyższy bieg. Nie przeciążaj silnika."

Przytoczyłem to, o co prosi producent. Ja rozumiem, że na forach pełno jest specjalistów, inżynierów projektujących silniki i mają swoją rozległą wiedzę w tym temacie. Niech każdy robi po swojemu, ale warto, aby przytoczone było rzetelne info od producenta.
_________________
HDK ZdZN A Rh"-".
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Sty 2015, 19:03   

Mars napisał/a:
rzetelne info od producenta.


rzetelne. Kiedyś zalecali paski rozrządu w focusach tdci wymieniać co bodajże 200k, gdzie przeważnie pękały przy ~160... I zanim przyszla poprawka z 200 na niższą wartość (chyba 150), to troche minelo.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 13 Sty 2015, 19:08   

a ile tych pasków pękło w krajowych autach przed 200k przelotu? bo ja sie z zadnym takim przypadkiem nie spotkalem, a w fokach siedze od 10 lat.... natomiast w sprowadzanych pelna zgoda, kilka peknietych paskow sie przewinelo
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Sty 2015, 19:11   

MisiekT, we flotach praktycznie żadne auto nie dojeżdzało. Dane z serwisu aso...
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 13 Sty 2015, 19:19   

Ale czy ja komuś bronie docierać swoje auto ? :-P
Pewne zapisy to relikty przeszłości.
Kiedyś kazali wymieniać olej po pierwszym 1kkm teraz już nie każą i nie piszę tutaj tylko o Fiescie. A przecież to okazja dla serwisu na skasowanie klienta.
Wiadomo, że dobrze jest na początku łagodniej potraktować auto bo klocki muszą się ułożyć i skrzynie lepiej spokojnie na początku traktować itp. itd.
A może coś źle poszło przy montażu i jak się coś ma stać to lepiej podczas spokojnej jazdy.
A ile można o docieraniu motocykli przeczytać. Jest szkoła docierania spokojnego, jak w instrukcji ale są też absolutnie odmienne opinie i to nie pisane przez domorosłych fachowców. Jest teoria gościa z USA, że kluczowe jest pierwsze kilkadziesiąt km i że właśnie aby dobrze dotrzeć należy "odkręcić". Na dowód koleś pokazuje fotki rozebranych silników i jeśli zdjęcia są prawdziwe to nie ma nawet o czym mówić.
Ale ostatecznie każdy zrobi jak zechce, a połowa i tak nie przeczyta instrukcji :-P
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 13 Sty 2015, 19:20   

nie slyszalem, zeby to byl problem jak pracowalem w firmie gdzie foki byly we flocie - ale takich z wiekszym przebiegiem mogloby byc b. niewiele wtedy...
tak czy inaczej, jakos ten news nigdy nie ujrzal swiatla dziennego
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
mskgs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Sty 2015, 20:31   

Akurat problem 1.6 TDCi, jeżeli faktycznie występował, to IMO wtopa po prostu. Przecież nikt by specjalnie nie zalecał wymiany co 200k, żeby strzelił pasek. :) Jakoś w 1.6 HDi nic takiego się nie działo, a wymiana 180-240tyś. (prócz łańcucha łączącego wałki rozrządu - ale to raczej inny problem). Druga sprawa - kto ponosi koszty naprawy, jak pasek rozrządu się zerwie ? Zakładając, że samochód jest serwisowany i po gwarancji, ale przed czasem na wymianę ...
 
 
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 13 Sty 2015, 20:51   

Ja tam swój silnik oszczędzałem przez pierwszy 1kkm, a po 5kkm wymieniłem olej. Czy to coś dało? Nie wiem. Lepiej się czułem jednak ;-)

Filtr oleju do 1.0 EB to jest FoMoCO 5015485 / 9W7E-6714-AA. Taki sam jak do EB 2.0
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Sty 2015, 04:57   

mskgs napisał/a:
Druga sprawa - kto ponosi koszty naprawy, jak pasek rozrządu się zerwie ?


w znanych przeze mnie przypadkach koszty ponosiła flota. Auta na gwarancji, pasek poniżej deklarowanego przelotu. Na co powoływał się ford nie podam, bo znam takiej informacji. Kwas się zrobił po zmniejszeniu przelotu, ale finału sprawy również nie znam.

Jak po gwarancji się zerwie to jest to także pech użytkownika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów Docieranie silnika ?
zabka35i Mechanika silnika 23 7 Paź 2014, 18:12
zabka35i
Brak nowych postów Docieranie silnika po wymianie pierscieni Fiesta ST
japan200 Mechanika silnika 10 24 Gru 2016, 13:01
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.