Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Kłopoty po tankowaniu LPG
Autor Wiadomość
tegies 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lis 2014, 07:45   [MK6] Kłopoty po tankowaniu LPG

W piątek zatankowałem 'do pełna' LPG. Po wyjechaniu ze stacji i przejechaniu jakiś 2km zapaliła mi się kontrolka check engine.
No nic... jechałem do roboty to nie stawałem po drodze. Przy pierwszym skrzyżowaniu poczułem że samochód stracił na mocy. Podpiąłem andka i pokazało że nie pali mi 1-szy cylinder.
Paskudnej jakości LPG? Listwa do czyszczenia? :(
(tankowałem tam gdzie zawsze od zakupu samochodu - po drodze po prostu mam)

Na benzynie jeździ w porządku.
Na luzie obroty silnika na benzynie to 1.1-1.2k
Na LPG wyraźnie poniżej 1k z tendencją do 'falowania'.

Po skasowaniu błędu check engine błąd na razie od piątku się nie pojawił ponownie.
Popołudniem podepnę znowu telefon i sczytam czy błąd się nie pojawił ponownie.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 17 Lis 2014, 10:46   

kiedy filtry zmieniales?
gaz w Polsce jest syfny, nawet na najlepszych stacjach, moze sie zdarzyc...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
tegies 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lis 2014, 11:01   

Filtry zmieniałem jakieś 1kkm temu.
Do roboty dojeżdżam to do warsztatu mogę tylko późnym popołudniem zajrzeć.
Lokalnie na Ciosnowską do Zgierza może uda mi się któregoś dnia dojechać - czytałem że polecają ten zakład. Do KME w Łodzi trzeba się umawiać na około 2 tygodnie do przodu ;-(
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 17 Lis 2014, 12:31   

skoro filtry swieze to zostaw w spokoju, wyjezdzij zbiornik i obserwuj, po co sobie glowe zawracac...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
tegies 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lis 2014, 12:37   

No tak... pewnie dałbym spokój ale... praca bez jednego gara na LPG chyba zdrowa nie jest
?
Miałem taki błąd (1-szy cylinder), skasowałem ale komputer chyba dopiero po przejechaniu iluśtam km znowu go zasygnalizuje(?), bo jednak praca na LPG jest teraz bardzo nierówna i na wolnych obrotach ruszyć spod świateł nie mogę, muszę gazować żeby samochód nie zgasł.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 17 Lis 2014, 13:53   

ok, myslalem, ze jest ok... ja bym wymienil filterki - koszt symboliczny i serwisu do tego nie potrzeba
no chyba ze na gwarancji instalka

PS. kazdy serwis podstawowe rzeczy ogarnie
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Lis 2014, 17:28   

Kiedyś ,kiedyś miałem taki sam problem w opelu corsie po zatankowaniu gazu , aż stanął mi na drodze i nie mogłem ruszyć ,zadzwoniłem do kolegi i kazał mi puknąć młotkiem w taką śrubę od butli i auto ruszyło i wyjeździłem do końca gaz i pojechałem do kolegi co miał stacje naprawy gazu i okazało się ,że gaz ,który zatankowałem był co najmniej syfiasty i odkręcił mi ten filterek co jest w butli i zmienił a tam było duuużo "opiłków metalu" i od tamtej pory wszystko wróciło do normy.
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lis 2014, 18:20   

Mogła paść listwa. Miałem kilka przypadków np OMVL dream fast które padały 1-2 miesiące po gwarancji. Jeśli sama cewka wtrysku jest sprawna (mozna to sprawdzić omomierzem porównując opory z resztą, to część wtryskiwaczy da się rozebrać i umyć. OMVL i np Valteka. Możesz jeszcze sprawdzić czy w filtrze fazy lotnej nie ma brunatnej substancji podobnej do gęstego oleju.
 
 
 
tegies 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lis 2014, 07:38   

Dzięki dioda za opinie.
Postaram się podjechać na warsztat gdzieś na przegląd w najbliższym czasie. Po przygazowaniu w trasie wczoraj i dziś silnik na LPG zaczął równiej pracować - nie faluje już tak na jałowym. Błąd niepracującego cylindra jak narazie nie powrócił.
Z widocznych objawów to jednak niższe obroty na jałowym - wcześniej okolice nieco powyżej 1k na LPG, teraz poniżej tej wartości (na benzynie jest OK).
Może faktycznie filtr tylko... doczytam gdzie go znaleźć i popatrzę - niestety nie mam warunków na głębsze grzebanie, samochód stoi pod blokiem, garażu nie mam. :hahaha:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lis 2014, 12:25   


To jest filtr fazy lotnej.
Możesz zrobić zdjęcie listwy wtryskowej i komputera gazu to będzie wiadomo więcej o twojej instalacji.
 
 
 
tegies 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lis 2014, 12:35   

Jaką instalację mam to mam w zapiskach (dostałem fakturę z montażu wraz z papierami przy zakupie samochodu). Sterownik KME Diego G3, reszty podzespołów niestety nie pamiętam. Zakładane w Zgierzu w KamTechu zdaje się jak pamiętam.
Wrócę do domu (koło 19-tej pewnie) to dopiszę resztę.

[ Dodano: Wto Lis 18, 2014 18:49 ]
Według papierów mam taki zestaw:
(nie mam pojęcia o LPG więc nie wiem czy to trafiony zestaw)
1. Zbiornik: Bormech 48L
2. Reduktor: KME RED. 1
3. Elektorzawór/filtr: OMB, filtr fazy lotnej: F-781 11/11
4. Wielozawór Tomasetto
5. Obudowa wielozaworu: Bormech
6. Zawór tankowania: Tomasetto
7. Sterownik: KME Diego G3
8. Wtryskiwacz gazu: Magic Jet
9. Przewody: Paker

Z tego co widzę i wygrzebałem to filtr fazy lotnej jest na bibułce.
Coś gdzieś czytałem że lepiej się sprawdzają te z wkładem polyestrowym?

[ Dodano: Sro Lis 19, 2014 07:14 ]
Błąd dziś rano powrócił. Zanim zostawiłem samochód podpiąłem pod telefon.
Pokazuje tym razem P0171 na cylindrze 1. Czyli prawie że powtórka.
Poprzeglądałem jeszcze papiery po zakupie i widzę że na cyl. 1 był wymieniany wtrysk.
Zbieg okoliczności? Trafił się słabszy i już padł a reszta pracuje poprawnie?
W sobotę ruszę do gazownika jednak.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lis 2014, 17:59   

Ciekawi mnie kto jest tak rozrzutny, że założył ci parownik KME RED który jest powyżej 200KM jak mógł założyć dużo tańszy parownik KME silver, który by w pełni starczył z zapasem. Wtryskiwacz można od biedy zmienić samemu. Wygląda mniej więcej tak :
http://nagaz24.pl/wtryski...,3593,p,pl.html
Trzeba tylko przekręcić dysze kalibracyjne ze starego do nowego.
Mapę powinno zrobić się ponownie ale większość zakładów to olewa. Kasują tylko błędy , albo i nie :) Filtr lepiej założyć poliestrowy i zmieniać go co 10-20 tyś km. Koszt niewielki bo ok 10 zł a roboty na 10 minut.
 
 
 
tegies 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lis 2014, 18:20   

Taki zestaw zakupiłem już z samochodem.
Pewnie poprzedni właściciel przy zakładaniu LPG zaznaczył że... "ma być dobrze" to założyli reduktor KME RED... i lipne wtryski (z tego co już wyczytałem to jest na nie pełno narzekań).
Filtry na pewno wymienię, z opisów wynika że lepiej wymieniać częściej niż dać mu się zapuścić (oczywiście w granicach rozsądku).
Widzę że mało jest tych ze średnicą 11/11, większość to jednak 12/12. Ale są i polyestrowe 11/11.
Wyjeżdżę gaz do końca (pełna butla wystarcza na tydzień), zatankuję do pełna i skasuję błąd. Pogoda nie napawa optymizmem do pracy pod blokiem... pewnie filtr sam zakupię i jak podjade do gazownika to poproszę o wymianę.
Dzięki za wskazówki, im więcej zagłębiam się w temat tym bardziej widzę że za wcześnie panika mi się załączyła :-) (to mój pierwszy kontakt z samochodem z LPG)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Lis 2014, 10:55   

Nie ma się czego bać. LPG to bezpieczne paliwo. Jak zamierzasz mieć ten samochód długo to zamontuj sobie wtryski Hana albo Baracuda . Jeśli masz mały budżet to możesz wsadzić sobie OMVL RegFast. Filtr raczej potrzebujesz 12 -12 bo taki występuje najczęściej i takie są węże. Te 11 to są tematy rzadko spotykane. A generalnie 1mm na średnicy to nie jest dużo. Z parownika wychodzi niecałe 14mm a wąż zakładają 12mm.
Przy wymianie listwy i filtra nie trzeba nawet zakręcać gazu w butli (można w ramach 100% bezpieczeństwa).
 
 
 
tegies 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Lis 2014, 14:42   

Na zmianę wozidła się nie zanosi więc będę inwestował.
Wtryski na wiosnę może zaplanuję, filtry chyba wymienię we własnym zakresie - niech tylko aura na zewnątrz się nieco poprawi.
Jeszcze zawieszenie do przeglądu (coś stuka), nieco blacharki do ogarnięcia i będzie super. :jupi:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Lis 2014, 20:43   

Filtry masz 2.
Fazy lotnej (na wężu)
Fazy ciekłej (przed parownikiem) - przed wymianą się odezwij to powiem ci co i jak. Bo to nieco trudniejsze i trzeba sobie kupić specjalny płyn do sprawdzania szczelności (10 zł). Powiem ci też gdzie w ŁDZ tanio kupić części do LPG.
 
 
 
tegies 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lis 2014, 07:16   

Dzięki za merytoryczne wsparcie :)
Z filtrami nie powinno być problemów - na YT pełno filmów 'instruktażowych' to będę wiedział czego się spodziewać. Jakoś manualnie nie jestem mocno do tyłu to sobie poradzę.
Będzie mniej wilgotno to się wezmę za robotę. :-)

Zatankowałem dziś do pełna, dojechałem do roboty.
Przed wyjazdem powrotnym skasuję błąd (P0171) i zobaczę czy się znowu nie pojawi za jakiś czas.
Tym razem żadnym sensacji po tankowaniu nie miałem - widocznie poprzednio trafiłem na 'słabszą' dostawę.
 
 
jkk 


Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: S
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 999/6/7
Wysłany: 31 Gru 2014, 07:03   

Jeszcze rzuciłbym okiem na przepustnicę. Mój znajomy miał kiedyś bardzo podobny problem i warsztacie stwierdzili, że to właśnie o przepustnicę chodzi.
 
 
tegies 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Gru 2014, 09:54   

A przepustnica dawała by taki objaw tylko na LPG? Coś czuję że na benzynie też miałbym jakieś sensacje.
Kończąc temat: elektryka po przeglądzie (przewody, cewka, świece) - wszystko OK.
Padł natomiast jeden wtrysk MJ chyba totalnie, klepie głośno i chyba leje dodatkowo.
Aktualnie jeżdżę tylko na benzynie - szkoda mi silnika. Na po nowym roku jestem wstępnie umówiony na wymianę całej listwy. Zmienię MJ na RegFast albo AC W01. Zobaczę co mi jeszcze polecą na warsztacie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.