Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Gaśnie po przełączeniu na gaz
Autor Wiadomość
konradomoreno 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: CL
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: lublin
Wysłany: 24 Lis 2014, 20:23   [MK6] Gaśnie po przełączeniu na gaz

Czesc koledzy. Pomozecie ?
Mam nastepujacy problem. Odpalam zimna fieste rsno przejezdzam trn kilometr i przełacza sie na gaz, samochod schodzi z obrotów i gdybym nie przełaczyl na benzyne to by zgasł. Ujezdzam na benzynie kilkaset metrow. Przelaczam sam na gaz i czekam. Piknie, jest na gazie i znow schodzi z obrotow i gdyby nie przrlaczenie na benzyne to by zgasl. Znow ujade pare metrow, przelacze sam na gaz i jedzie. Raz tak sie dzieje jeden raz a na drugi dzien 3 razy. Od czego to zalezy ? Na rozgrzanym chodzi jak nalezy.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lis 2014, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
FiestaTJE 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 32
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 9
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 24 Lis 2014, 20:38   

Witam, kiedyś miałem XR2i i tam był zwykły gaz na parowniku, jak przychodziły zimne dni dłużej musiał się rozgrzewać bo parownik ogrzewany jest przez płyn chłodzący.
Nie orientuje się niestety czy w MK6 jest elektronicznie sterowana nagrzewnica jeśli tak a mało jej wcześniej używałeś teraz zwiększył się obieg i może być za mało płynu żeby wszystko ogrzać.
Kolejna ewentualność to uszkodzona uszczelka pod głowicą i wyrzuca Ci płyn ale wtedy gotowałby się problem pojawiałby się podczas jazdy a parownik będzie oszroniony, tak miałem w XR-ce.
_________________

 
 
konradomoreno 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: CL
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: lublin
Wysłany: 24 Lis 2014, 21:47   

problem własnie pojawia sie na zimnym... czy moze miec znaczenie płyn chłodniczy? wczesniej miałem borygo, teraz jakis niebieski , bo był wymieniany jak mi zbiornik poszedł i wymienili ale na niebieski
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lis 2014, 01:36   

zrób zdjęcia pod maską.
 
 
 
Jondi 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Lis 2014, 19:05   

moim zdaniem jest ustawiona za niska temperatura przełączania się auta na gaz. Przez to w zimne dni nie wyrabia płyn z ogrzaniem parownika i po prostu zamarza. Inna opcja to wina parownika i trzeba go wymienić lub regenerować
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lis 2014, 20:24   

Jondi napisał/a:
moim zdaniem jest ustawiona za niska temperatura przełączania się auta na gaz. Przez to w zimne dni nie wyrabia płyn z ogrzaniem parownika i po prostu zamarza. Inna opcja to wina parownika i trzeba go wymienić lub regenerować

Ciekawa diagnoza jak nie wiesz nawet jakiego typu jest instalacja.
 
 
 
konradomoreno 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: CL
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: lublin
Wysłany: 30 Lis 2014, 19:01   

instalacja to polska sekwencja dt gas system , nwm, ostatnimi dniami cos sie poprawiło , dolałem płynu chłodniczego bo było ponizej miniumum, ale jeszcze chciałbym zeby mi ktos łopatologicznie wyjasnił co ma płyn chłodniczy do takiego zachowania gazu ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Gru 2014, 23:50   

Ma to, że gaz ma problemy z przemianą ze stanu ciekłego na lotny. W butli masz ok 8 barów, parownik rozpręża go do ok 1 bara. Przy rozprężaniu gaz pochłania duże ilości ciepła. Jeśli nic (płyn) go nie dostarczy, to są dwie opcje. Reduktor poda za wysokie ciśnienie w wyniku zacięcia, np gaz słabo odparowany (gwałtownie wzbogaci to mieszankę) lub nie poda żądanej ilości gazu i ciśnienie na listwie spadnie (tak dzieje się częściej). Jest jeszcze zawór bezpieczeństwa, który zazwyczaj w wyniku pojawienia się za wysokiego ciśnienia na stronie wyjściowej otwiera się i upuszcza ciśnienie do kolektora ssącego .
Ponadto dawka gazu zależy od jego ciśnienia i temperatury. Wtryskiwacz otwierający się na 1 sekundę poda różne ilości paliwa (porcji energii) w zależności od temp. Dąży się do tego by silnik pracował w warunkach przy których był dostrajany (czyli z określoną temp roboczą parownika). Jeśli taka nie zostanie osiągnięta sterownik stara się poprawiać te błędy ale i tak samochód więcej pali.
 
 
 
Jondi 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Gru 2014, 14:47   

może jeszcze przymarznąć reduktor :) nie ma znaczenia typ instalacji reduktor jak nie jest ogrzany odpowiednio wysiada bo zamarza...
 
 
pewniaczek 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: ST
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 999/6/7
Wysłany: 24 Gru 2014, 08:10   

Dokładnie, miałem koleżkę który woził gorącą wodę w termosie aby rozgrzewać reduktor.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.