Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:33 |
FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1117 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 10:47
|
|
|
Sprawdź gdzie ta druga linka idzie - bo wariacji na ten temat w tych dieslach było sporo. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
Lipek96
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 11:11
|
|
|
Emmm. Ciężko powiedzieć. Zrobie zdjecie silnika jak bede w domu. Wydaje mi sie ze być może do termostatu ale pewien nie jestem. |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1117 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 11:14
|
|
|
Lipek96 napisał/a: | Wydaje mi sie ze być może do termostatu ale pewien nie jestem. |
To jeśli tak, to jest to tylko mechanizm zwiększania obrotów zimnego silnika na biegu jałowym, elementem wykonawczym jest termostat woskowy wkręcany w obudowę termostatu, naciąg linki zmienia się w zależności od temperatury płynu chłodniczego.
Działa to niezależnie od zapłonu. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
Lipek96
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 11:48
|
|
|
Aha. A wpływa to na rozruch silnika? Bo u mnie to niezależnie od temperatury silnika jest w jednym miejscu. Próbowałem to naciągać z pomoca kolegi ale nic nie pomagało przy odpaleniu.
A dlaczego auto nie odpala nawet jak psikam plakiem do rury od filtra powietrza? Przecież nawet bez paliwka auto powinno zapalać na takim zasilaniu. |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1117 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 11:50
|
|
|
To nieszczególnie wpływa na rozruch silnika, podobny efekt uzyskasz trzymając lekko pedał gazu podczas odpalania.
A co do plaka - możesz mieć już tam słabą kompresję. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
Lipek96
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 12:30
|
|
|
Jaka powinna być kompresja? Jak dam rade to dziś bym sprawdził. A opcja że wtryski leją za dużo paliwa? |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1117 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 12:32
|
|
|
Moim zdaniem minimum to 28bar na cylinder, tak żeby ten silnik normalnie pracował.
Wtryski oczywiście też można sprawdzić. Koszt wymiany końcówek nie jest wysoki. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
Lipek96
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 15 Gru 2014, 15:29
|
|
|
Niestety nie mam przyrzadu do zmierzenia kompresji w dieslu. A co do lania wtrysków to rozmawiałem z znajomym i mówił że gdyby lały to mocno by kopcił podczas jazdy. Dziś auto nie odpaliło wcale. Po półgodzinny walki aku już osłabł. Recr opadaja.
[ Dodano: Nie Gru 21, 2014 14:37 ]
Może mi ktoś na tym zdjęciu zaznaczyć lub wytłumaczyć gdzie jest czujnik temperatury?
http://imageshack.com/i/exuszQzxp |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 23 Gru 2014, 00:13
|
|
|
Doprecyzuj, o który czujnik temperatury chodzi. Ten dający odczyty do kompa? bo są jeszcze ze 2. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
jaco11

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 1256 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 23 Gru 2014, 16:15
|
|
|
Lipek96 napisał/a: | Niestety nie mam przyrzadu do zmierzenia kompresji w dieslu. A co do lania wtrysków to rozmawiałem z znajomym i mówił że gdyby lały to mocno by kopcił podczas jazdy. Dziś auto nie odpaliło wcale. Po półgodzinny walki aku już osłabł. Recr opadaja.
[ Dodano: Nie Gru 21, 2014 14:37 ]
Może mi ktoś na tym zdjęciu zaznaczyć lub wytłumaczyć gdzie jest czujnik temperatury?
http://imageshack.com/i/exuszQzxp |
Udaj się do dobrego szpeca od klekotów
Silnik diesla trzeba pogłaskać przytulić .
A wkręcony jest w blok z tego co pamietam |
_________________ Córcia JOA11
 |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1117 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 23 Gru 2014, 20:23
|
|
|
jaco11 napisał/a: | A wkręcony jest w blok z tego co pamietam |
Nic podobnego.
Oba czujniki temperatury są wkręcone w obudowę termostatu przy głowicy.
Czujnik który daje sygnał na zegary jest z przodu, czujnik który daje sygnał na kompa (jeśli istnieje w danym modelu auta z tym silnikiem) jest z boku, pod grubą rurą odmy idącą od dekla do bloku. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
|