Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:07
wskaznik temp mk1
Autor Wiadomość
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Sty 2009, 03:49   

tak ale sam prąd zmienia się niewiele nie ma tam Amperów . Dlatego same styki z racji małego prądu nie mają aż tak dużego znaczenia . gorzej ze źle zmasowanym silnikiem .
 
 
 
hao3 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Imię: wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 16
Skąd: zgierz
Wysłany: 11 Gru 2014, 12:30   

Dzień dobry. Niedawno stałem sie posiadaczem MK1. Dopiero poznaję ten samochód i staram się na bieżąco eliminować drobne usterki.
pierwsze co wyłapałem to niedziałający wskaźnik temperatury. Zauważyłem że do czujnika
(rozumiem że chodzi o to coś wkręcone poziomo poniżej termostatu) nie dochodzi żaden przewód. Dokładnie przejżałem komorę silnika i nie zauważyłem żadnych wolnych kabli.
Czy ktoś wie jak połączyć ten czujnik ze wskaźnikiem? Przyznam że jazda bez pomiaru temperatury jest dość uciążliwa, zwłaszcza że dopiero uczę się tego auta.
Dziękuję i pozdrawiam.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Gru 2014, 22:39   

musisz znaleźć w okolicy akumulatora przewód o kolorze białym z czerwonym paskiem (o ile dobrze pamiętam). Jak będziesz miał problem to pomogę, tylko musisz się dostać na 2 stronę ŁDZ.
 
 
 
hao3 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Imię: wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 16
Skąd: zgierz
Wysłany: 17 Gru 2014, 19:03   

Przewód znalazłem (czerwono biały z gumową fajką).Podłączyłem do czujnika. Niestety wskaźnik nie działa. Wymontowałem zegary i ten kabel jest normalnie podpięty do wtyczki. Myślałem żeby sprawdzić ten kabel podpinając go do + na akumulatorze a do wtyczki przy wskaźniku i do masy podpiąć jakoś żarówkę . Można tak zrobić? Nic się nie spali? Na schemacie w książce wygląda że ten przewód idzie od czujnika bezpośrednio na wskaźnik.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Gru 2014, 19:38   

przewód stykasz do masy i wskaznik na zegarze ma wyjść poza skale :)
 
 
hao3 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Imię: wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 16
Skąd: zgierz
Wysłany: 17 Gru 2014, 20:44   

Tak zrobiłem. Wskazówka podniosła się poza skałę. W takim razie czujnik do wymiany? czy ta część jest łatwo dostępna?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Gru 2014, 21:02   

patrzac na tabelke z tej aukcji: http://allegro.pl/czujnik...4849127415.html , to w mk2 jest ten sam. Czujniki jeszcze ostatnio byly dostępne :)

ważny jest kolor obwódki czujnika. Jego zmiana spowoduje inne wskazanie na zegarach.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Gru 2014, 02:05   

dokładnie tak jak napisał vegetagt. Musisz ustalić jaki kolor plastikowego pierścionka jest pomiędzy bolcem a obudową. Mi się właśnie w pamięci kołacze że albo zielony albo żółty. Mogę sprawdzić u siebie w złomie w wolnej chwili. Dostępność jest raczej bez problemu z 2 firm nawet. W środku tego czujnika jest sprężynka, blaszka i poduszeczka z jakiegoś tworzywa. Mój czujnik rozpadł się ze starości . Czasami są problemy z wykręceniem go z bloku, więc trzeba to robić z czuciem, najlepiej 6kątną nasadką, albo dobrym kluczem oczkowym.
Czujnik nie posiada uszczelki, tylko kształt gwintu jest jak stożek. Im dalej go wkręcasz tym czujnik ma większą średnicę. To go uszczelnia w głowicy. Do wymiany nie trzeba nawet spuszczać płynu. Po wyjęciu starego można przytrzymać palcem i wkręcać nowy.
 
 
 
hao3 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Imię: wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 16
Skąd: zgierz
Wysłany: 18 Gru 2014, 18:15   

Kupiłem nowy czujnik.Koleś w sklepie zapytał : żółty czy biały? O zielonym nie wspomniał. Wziąłem wiec żółty. wykręciłem strary czujnik. z pod brudu i rdzy wydobyłem pozostałości koloru. Był biały. Na dodatek sonda była dwa razy krótsza niż czujniku żółtym. Wymieniłem w sklepie na biały, podłączyłem i wskaźnik zaczął działać. Przejechałem się. Wskazówka podniosła się do połowy skali. Jak stanąłem na trzy minuty to minimalnie się podniosła. Jak ruszyłem to podniosła się do 3/4 skali,ale nie do czerwonego. Później powoli opadła na połowę. Czy to prawidłowe oznaki? Wydaje mi się że chyba trochę za zimno na dworze żeby takie skoki temperatury występowały. Np. w starych skodach - z którymi miałem przyjemność, takie skoki bywały tylko w upały w mieście ,a silnik na dodatek był z tyłu.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Gru 2014, 18:21   

może termostat walnięty jest. U mnie temperatura szła do połowy, spadała na 1/3, po czym dopiero po przepałowaniu wracała na połowe skali. Po wymianie termostatu idzie do 3/4, minimalnie opada i w tych granicach się trzyma.
Włączenie wentylatora przypada na ciutke przed czerwonym polem. Chociaż to w zależności od temperatury otoczenia. Raz sie włącza delikatnie na czerwonym, raz dużo przed.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:25   

dokładnie.
Jak odpalisz, to silnik będzie się powoli grzał. Wskazówka dochodzi mniej więcej do ostatniej kropki (ponad 3/4) i potem gdy otworzy się termostat gwałtownie opada mniej więcej do połowy. podczas jazdy stoi w połowie (chyba że są mrozy). Gdy stoisz w korku leci znowu na 3/4 i włącza się wentylator. mogą być delikatne różnice, byle nie wbijał daleko na czerwone pole.
u mnie jeszcze był efekt nieco opadającej temperatury gdy trzymało się obroty w korku powyżej 1300 obrotów. Wtedy układ ma szybszy przepływ i większą sprawność.
 
 
 
hao3 

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Imię: wojtek
Wiek: 40
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 16
Skąd: zgierz
Wysłany: 19 Gru 2014, 21:29   

Ok. W takim razie wygląda że wszystko jest jak należy. Dziękuje za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Tabliczka znamionowa z opisem modelu i wyposażenia
Microcat w wersji old po angielsku
van Mechanika ogólna 1 16 Lut 2013, 22:41
DziDzia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.