Niepokojąca temperatura |
Autor |
Wiadomość |
VintageRock
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 00:17 Niepokojąca temperatura
|
|
|
Niedawno kupiłem Fiestę MK4 1.25/75KM. Niepokoi mnie wskazanie temperatury silnika na desce rozdzielczej. Przy jeździe z prędkością 120-130 km/h po autostradzie przy temperaturze około 0 na zewnątrz wskazówka wskazuję tuż za literką L, przed czerwonym prostokącikiem. Poziom płynu chłodzącego jest poprawny. Jakie wskazania są u Was przy podobnej prędkości? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 00:49
|
|
|
Niedobrze, niedobrze. A jest zima. Sprawdzić termostat, to pierwsza linia. Drugą może być strzelona uszczelka pod głowicą. Trzecią zatkane kanały wodne w głowicy. Czasem trafi się coś innego, ale to główne punkty. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jondi
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 00:50
|
|
|
a jak się temperatura zachowuje w mieście? Nie przegrzewa się w korkach? |
|
|
|
|
wawrzyc
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 181 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 07:21
|
|
|
U mnie tak bylo jak padła pompa. |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 10:52
|
|
|
najprościej odkręcić i wywalić termostat, jak na obiegu dużym będzie się przegrzewał to problem jest poważniejszy |
|
|
|
|
VintageRock
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 12:29
|
|
|
Przy normalnej jeździe w mieście wszystko jest w porządku. Wskazówka wskazuje połowę zakresu. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Gru 2014, 12:55
|
|
|
TSRules napisał/a: | najprościej odkręcić i wywalić termostat, jak na obiegu dużym będzie się przegrzewał to problem jest poważniejszy |
Miałem zatkane 2 z 4 kanałów wodnych w głowicy. Po wywaleniu termostatu nie byłem w stanie nie tylko wyjść ponad 90-kilka stopni, ale tak naprawdę nawet dobrze dogrzać silnika, dając mu naprawdę ostry wycisk...
@up: na autostradzie silnik krzesa z siebie dużo więcej niż w czasie jazdy po mieście; ja u siebie potrafiłem płyn zagrzać >90 dopiero na autostradzie na 5. biegu, kiedy silnik daje z siebie wszystko |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
VintageRock
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 5 Gru 2014, 01:17
|
|
|
Myślę ,że nie jest to pęknięta uszczelka pod głowicą silnika. Korek od wlewu oleju jest czysty, z rury wydechowej wydobywają się spaliny w normalnym kolorze, Nie zaobserwowałem spadku płynu chłodzącego. Olej w silniku się nie podnosi. Zakładając ,że temperatura podczas szybszej jazdy jest niepokojąca ,a powyższe testy ( oczywiście nie są to testy profesjonalne ) nie wskazują na winę uszczelki stwierdzam ,że jest ona cała.
Zajmę się teraz termostatem i może do czegoś dojdę
[ Dodano: Pią Gru 05, 2014 16:33 ]
@edit
Dolałem trochę płynu chłodniczego. Poziom był jakieś 5mm poniżej wskażnika MIN.
Znalazłem wyciek oleju silnikowego z filtra oleju. Także uzupełniłem olej. Można wykręcić filtr oleju bez spuszczania go z silnika i wymienić?. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Gru 2014, 17:39
|
|
|
VintageRock napisał/a: | Można wykręcić filtr oleju bez spuszczania go z silnika i wymienić?. |
można. Filtr jest powyżej poziomu oleju, takze wyleci tylko to co w kanalach i zawartosc filtra Nie wiceej jak 200-300ml. |
|
|
|
|
VintageRock
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 5 Gru 2014, 19:48
|
|
|
Jest jakiś renomowany producent filtrów do fiesty mk4? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Gru 2014, 21:02
|
|
|
nie słyszałem, by jakakolwiek marka sprawiała w mk4 problemy. Niektórzy wychodzą z założenia, że cokolwiek byle nie filtron |
|
|
|
|
VintageRock
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16 Gru 2014, 11:35
|
|
|
#Aktualizacja.
Wymieniłem filtr oleju. Może już nie będzie wycieku. Jutro się przejadę po autostradzie i zobaczę czy jest jakaś różnica.
Przy jeździe z prędkością 110 km/h w temperaturze +4 stopnie wskazówka oscylowała w granicach litery A (NORMAL). Jest to za wysoka temperatura? |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 16 Gru 2014, 12:01
|
|
|
u mnie przy sprawnym układzie zawsze utrzymuje się równo w pionie, no ew. latem trochę sie ruszy w prawo przy dużych upałach
przy obecnej temperaturze na "piątce" nie powinna być tak daleko |
|
|
|
|
|