Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 16:10
[MK4] Podłączenie do komputera
Autor Wiadomość
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 21 Lut 2014, 15:55   [MK4] Podłączenie do komputera

czy podłączenie do komputera jaki ma większość mechaników a nie z ASO wykrtywa jakieś błędy, głównie mi chodzi o krokowca i CPP ?

pozdrówka
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Lut 2014, 16:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Lut 2014, 19:06   

Może nie wszystkie wykryje, ale te główne tak.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 21 Lut 2014, 20:04   

Freeman napisał/a:
Może nie wszystkie wykryje, ale te główne tak.

a czy takie podzespoły jak krokowiec albo CPP są wykrywane albo układ samodiagnostyki ich raczej nie obejmuje?
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Lut 2014, 20:11   

CCP i krokowca to chyba nawet kody migowe wychwytywały więc komp tym bardziej powinien.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Lut 2014, 22:33   

nie wiem jak w 1.3 ale w 1,25 można nawet zobaczyć na żywo parametry czujnika położenia przepustnicy. A błędy to najtańszy skaner nawet złapie.
 
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22 Lut 2014, 20:10   

Właśnie jestem po teście programu forscan przez elm327 pięknie się łączy i testuje wyłapał mi 3 błędy których torque i scanxl nie wychwyciły
_________________
Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 64
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 28 Lut 2014, 18:53   

maras78 napisał/a:
Właśnie jestem po teście programu forscan przez elm327 pięknie się łączy i testuje wyłapał mi 3 błędy których torque i scanxl nie wychwyciły

chodziło Ci o taki zestaw do diagnostyki?
skan
da się tym coś zdziałać w mk4? pasuje wtyczka? współpracuje z forscan?
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 1 Mar 2014, 19:15   

Wtyczka pasuje bo samochodzie jest złącze OBD2. A Fordscan nie współpracuje z elemem tylko odpowiednim kablem pod ten program.

Cytujesz kolegę który posiada ten sam model i silnik samochodu a pytasz czy podejdzie pod mk4.
 
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 1 Mar 2014, 19:49   

zabka35i napisał/a:
Wtyczka pasuje bo samochodzie jest złącze OBD2. A Fordscan nie współpracuje z elemem tylko odpowiednim kablem pod ten program.

Cytujesz kolegę który posiada ten sam model i silnik samochodu a pytasz czy podejdzie pod mk4.


Forscan w 100% działa z elemem. Może nie działa z chinskimi podróbkami.
Z elmem , to samochód może nie współpracować , a nie program
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
Robkoo 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 2 Mar 2014, 12:31   

Witam. Panowie a czy w mk4 z silnikiem 1.3 endura ruszy kabel vag409.1 z jakimś programem ?
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2 Mar 2014, 13:57   

Z tego co się orientuje to vag jest do grupy VW.
 
 
 
Robkoo 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 2 Mar 2014, 14:46   

dzięki za pomoc, a na jakim kablu i programie ruszy bez problemów ?
 
 
maras78 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maras78
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25 Mar 2014, 12:27   

Ja z fordem łącze się przez http://allegro.pl/kabel-d...4051206214.html przynajmniej mój tak samo wygląda ;) i Forscan i uważam że w tym przedziale cenowym jest to najlepsze rozwiązanie pod Forda.
_________________
Chętnie pomogę: OP-COM, opelscanner, ELM, LPG, AFR LC-2, VAG też gdzie się wala
 
 
peugeot40619tdi 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: OLSZYC
Wysłany: 12 Gru 2014, 23:28   

Panowie a ja mam mały problem,kupiłem elm 327 ściągnąłem program TORQE oraz wiele innych i niestety nic nie mogę ogarnąć. Tzn elm łączy się z telefonem. Ale cały czas mam komunikat że nie może połączyć się z ECU dodam że gniazdo mam sprawne w 100% gdyż kiedyś auto było podpisane do kompa.Wie ktoś jak to ogarnąć? U ziomka w astrze poszło bez problemu. Ja mam mk4 z silnikiem 1.3
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Gru 2014, 02:02   

sprawdz czy masz zasilanie (czy pala sie diody na interfejsie). Jeśli masz wersje bez diod trzeba użyć multimetra.
 
 
 
peugeot40619tdi 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: OLSZYC
Wysłany: 13 Gru 2014, 07:35   

Dioda od zasilania się pali. Ech ręce opadają :-( sprzedają towar,człowiek to kupuje a tu taki zonk:-( a po co multimetra mam użyć?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Gru 2014, 01:10   

zobacz jeszcze w necie temat ELM bo część z nich miała błąd w ścieżkach PCB i trzeba je przerobić by działały z niektórymi protokołami. Widziałem to nawet na którym forum fordziarzy. Jest kilka tematów na elektrodzie ale w obecnej chwili nie działa :(
Nawet chyba udało mi się znaleźć
http://www.mondeoklubpols...hp/t-61537.html
 
 
 
peugeot40619tdi 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: OLSZYC
Wysłany: 14 Gru 2014, 22:25   

Właśnie wczoraj czytałem o tej przerobce:-) niestety oni przerabili elma na kablu,moja cholera to blutacz więc niestety ta przerobka nie wchodzi w grę :-( a o innych przerobkach niestety już nic nie udało mi się znaleźć. :-( nie wiem czy próbować przerabiać to cholerstwo
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Gru 2014, 00:19   

wersja na blutaczu i bez różni się niewiele. Scalak ELM327 pracuje zawsze na magistrali RS232. Wersja USB ma scalaka który robi konwersję USB<->RS232. Tworzy wirtualny port COM w komputerze.
Jak masz Bluetootha to ELM jest podpięty do gotowego modułu bluetooth który również podczas instalacji pojawia się w systemie jako port COM a nawet 2 takie porty. Więc tak czy owak trzeba prześledzić ścieżki od pinu odpowiedzialnego za transmisję w twoim protokole J1850 PWM i dotrzeć do rzeczonego tranzystora. Wtedy miernikiem można szybko ustalić gdzie jest połączona Baza Emiter i Kolektor tranzystora. Mój ELM też ma problemy z fordami a mam tą większą wersję w czarnej obudowie. Jak bardzo chcesz to może jutro go rozłupię i popatrzę, tylko dawcy do diagnozy mi brakuje.
 
 
 
peugeot40619tdi 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: OLSZYC
Wysłany: 16 Gru 2014, 01:57   

Kurde. Widzę ogarnięty z Cb gosc:-) o ile elektronika samochodu nie jest straszna o tyle elektronika tego gówna juz tak.raczej sobie z tym nie poradzę,ewentualnie musiał byś mnie prowadzić za rękę.lub mogę wysłać ci moje ustrojowe jeśli chcesz i spróbujesz to ogarnąć,pod warunkiem że masz czas i chęci bo wiadomo święta idą,ciasta trzeba wypiekac potrawy przyrządzać :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK5] Podłączenie komputera do Fiesty
Jak podłączyć komputer do fiesty?
Doberman Elektryka 5 24 Maj 2013, 17:35
Kam'ol
Brak nowych postów [MK4] Wymiana komputera.
piniuu4 Elektryka ogólna 2 18 Paź 2013, 20:09
piniuu4


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.