Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Sprężyny obniżające do MK4
Autor Wiadomość
szerszen 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Adrian
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 74
Skąd: Olszyc
Wysłany: 7 Gru 2014, 09:47   Sprężyny obniżające do MK4

Skoro kolega Loobo, już założył taki temat to może ktoś podpowiedzieć czym się kierować aby dobrać takowe sprężyny? Osobiście chodzi mi o delikatne obniżenie, a spore utwardzenie bo jak zapewne wszyscy posiadacze Fieścinek wiedzą mój mały szerszeń jak pewnie większość troszkę lata w zakrętach.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Gru 2014, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 7 Gru 2014, 18:39   

Powiem tak. Mam mts technik 35 mm i samochód usiadł minimalnie ale twardo jest i w zakrętach nie ma już zadnego bujania.
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 8 Gru 2014, 07:35   

Chodzi ci o zakrety na torze czy na drodze publicznej? Bo na drodze mocne utwardzenie auta sprezynami spowoduje tylko niebezpieczenstwo zamiast dobrej trakcji. Na poczatku masz wrazenie ze jest sztywno i fajnie a kazde podbicie i nierownosc spowoduja skakanie samochodu i mozliwy wylot w zielone.
Jesli chcesz miec sztywno w zakretach to robi sie to odpowiednim stabilizatorem i amortyzatorem a nie sprezyna!!
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
szerszen 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Adrian
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 74
Skąd: Olszyc
Wysłany: 8 Gru 2014, 19:24   

Qzyn, wiesz kolego dlatego pytam. A nie chodzi mi o usztywnienie takie, że przejadę 500m po kostce i felgi pokrzywię :D Chodzi o to, że chcę delikatnie to zrobić, żeby nie czuć tego bujania jak na starym kutrze nadmiernie.
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Gru 2014, 08:34   

Wiec idealnym rozwiazaniem byl by zakup progresywnych sprezyn ok -30 ale w komplecie z gazowymi amortyzatorami. Nie musi to byc zolte koni czy bilstein B6. Moze byc akyaba Exel G lub Bilstein B4.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Gru 2014, 11:27   

Tylko B4 na tył powodują powstane "kozy"... jeśli się nie chce mieć dupy na wysokości 1. piętra, to trzeba wsadzić takie z krótszym skokiem (B6/B8). A one są ciężko dostępne i drogie jak cholera.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Gru 2014, 16:27   

Pufcio B6 nie ma krotszego skoku B6 to sportowy amortyzator, jedynie stopien wyzej niz B4 ale dalej jego odpowiednik. Dopiero B8 ma krotszy skok ale nie polecalbym na polskie drogi.
To lepiej juz dobrac sprezyne bardziej obnizajaca i zostawic pelny skok amortyzatora.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
szerszen 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Adrian
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 74
Skąd: Olszyc
Wysłany: 10 Gru 2014, 20:14   

Qzyn, muszę przyznać, że widzę ogarnięcie. Dobrze mówisz muszę przemyśleć te kwestie.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Gru 2014, 20:56   

Qzyn napisał/a:
Pufcio B6 nie ma krotszego skoku B6 to sportowy amortyzator, jedynie stopien wyzej niz B4 ale dalej jego odpowiednik. Dopiero B8 ma krotszy skok ale nie polecalbym na polskie drogi.

No to tym bardziej przesrane :P Miałem zapięte -30 do B4 i miałem kozę. Nie wiem czy trzeba by było wsadzać -60 czy -70, żeby to rozsądnie ściągnąć. I pozostaje druga kwestia - skoro jest pełny skok, to co działoby się, gdyby tył wyskakiwał np. na progach podrzutowych czy podczas przejścia przez jakiś szczyt, niekoniecznie przy 40km/h. Tłok mógłby pójść za wysoko, za krótki spring zsunąć się z gniazd i katastrofa gotowa.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Gru 2014, 21:57   

Sprezyna musi byc tak dobrana aby przy wyciagnietym amortyzatorze nie byla luzna - wiadomo. Jesli chcesz bardziej obnizyc auto to uzywasz sprezyny progresywnej ktora w pierwszej fazie jest miekka a potem robi sie coraz sztywniejsza a jesli i to nie wystrcza to uzywasz podwojnych sprezyn, sprezyny glownej i tz helpera.
Ale normalnie obnizenia do 60mm realizuje sie bez problemu odpowiednimi sprezynami progresywnymi. I nie wierze ze przy sprezynie -60 samochod z tylu bedzie dalej koza :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Gru 2014, 22:00   

z ciekawosci - w takich zawieszeniach jak ma np mk4/5 - z tylu jest cała kolumna amor+spręzyna. Nie da rady tam dać jakiegoś dystansu, by zniwelować problem przy krótszej spręzynie przez zmiane zakresu pracy? W autach ze sprężyną i amorem oddzielnie da rade takie coś zrobic.


edit: niezauwazylem ze to gielda, przepraszam i wygaszam :P
Ostatnio zmieniony przez Puff 11 Gru 2014, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 11 Gru 2014, 07:42   

Zanim wygasisz bo to moze faktycznie kolege zainteresowac - oczywiscie ze da rade zrobic dystans tyle ze wtedy nic nie zyskujesz bo auto stoi tak wysoko jak na seryjnej albo wyzej :) A do tego masz sprezyne o krotszym skoku i gorszych wlasciwosciach ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Gru 2014, 13:31   

ale niweluje problem wypadania na hopach :P

Jeżeli dystans będzie pomiędzy sprężyną a talerzem, to wyjdzie wyżej jedynie o wysokość dystansu ;) . Więc wyjdzie twarsze auto o tej samej wysokości. Ale fakt, przy rozdzielonej sprężynie i amorze to lepiej działa, bo nei zmienia wysokosci auta.
 
 
szerszen 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Adrian
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 74
Skąd: Olszyc
Wysłany: 11 Gru 2014, 16:25   

Czyli z tego dobrze chyba rozumiem. To muszę dać sprężynę progresywną i amor i krótszym skoku? A ta sama zasada jest tył i przód?
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Gru 2014, 17:16   

szerszen napisał/a:
A ta sama zasada jest tył i przód?

Niekoniecznie. Rozkład masy w tych autach jest daleki od 50/50. Przy zastosowaniu takich samych amorów/springów może się okazać, że przód siedzi niżej niż sądziłeś, a tył wyżej. Jest to widoczne zwłaszcza w klekocie, gdzie ten rozkład to 65/35 - na B4 i springach -30 z przodu mam 1 palec od opony do rantu. Z tyłu miałem 5.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Loobo 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 2
Skąd: WB
Wysłany: 11 Gru 2014, 19:05   

Ohoho widze ze moderator cos poprzenosil. Ale to nie jest istotne.

Ja potrzebuje sprezyn, zeby niwelowaly mi duzy przechyl mojej mk4 1.3
Przeznaczenie auta:
Ulica (4 razy w tygodniu - wiec nie moze byc utwardzona na max)
Tor Radom SuperOES (raz na dwa miesiace)
betonowy KJS (raz na dwa miesiace???)

Co do opony, to mam slicki miekkie i supermiekkie Michelin w rozmiarze 200/50/13. Z tego co wiem to powinny wejsc i raczej nie obcierac.

Wiekszosc uzytkowania auta to ulica. Czy sprezyny Weitec z Pumy i zwykly gazowy amor zniweluja mi troche przechyly? Tor Radom nie jest jakims kosmosem. Jak jezdzilem po nim Civicem to gwint ustawialem na miekko i spokojnie dawalo rade. Na KJS betonowym tez nie potrzeba jakiegos zniewalajacego zawieszenia, a BARDZO istotne jest dla mnie zeby nie bylo za twardo na codzien.
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 12 Gru 2014, 21:10   

Mi też bujało samochodem ale przy wymianie amorów na gazowe i sprężyn -35mm nie ma już tego zjawiska. Nie wiem czy na torze dało by radę ale na normalną jazdę w ruch dla mnie jest rewelacja.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4,5] sprężyny obniżające tył / kpl
Marcin Kupię 0 17 Kwi 2023, 21:32
Marcin
Brak nowych postów Sprężyny obniżające
FIESTA Moondust Mechanika ogólna 14 7 Lut 2020, 01:24
FIESTA Moondust


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.