Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Swap z 1.3 na 1.6
Autor Wiadomość
artur19942 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Artur
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: Subkowy
Wysłany: 2 Gru 2014, 18:46   Swap z 1.3 na 1.6

Planuje na przyszly rok zmiane silnika 1.3 bo powoli sie sypie, i tu moje pytanie:

1. Silnik 1.6 zetec z escorta może być ?
2. Czy wiązka z 1.3 może zostać ?
3. Jak sprawa z pompa paliwa? da rade ?
4. Jak z łapami ? podpasuja z essiego czy szukac z fiesty ?
5. Wydech w całości inny ?
6. Czy pominąłem coś co będzie potrzebne w swapie ?
Hamulce juz mam z essiego wentylowane wiec to juz mam z głowy.

Z góry dzięki ;D
Profil Facebook
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Gru 2014, 18:52   

Poczytaj ten temat: http://www.fiestaklubpols...t=swap+1.3++1.6
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Gru 2014, 19:01   

pozatym zetec 1.6 jest bez sensu w kwestii cena vs moc vs możliwość rozwoju za rozsądne pieniądze.
 
 
artur19942 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Artur
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: Subkowy
Wysłany: 2 Gru 2014, 19:07   

vegetagt to co proponujesz za silniczek ?
Profil Facebook
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Gru 2014, 19:11   

przynajmniej zetec 1.8 w obojętnie jakiej odmianie mocowej, bo one różnią się opsrzętem i wałkami. Koszt zrobienia 130km z zeteca 105km to maks 300zł.

w skrócie: kupujesz 1.8 105 koni, wymieniasz wałki, przepustnice, kolektor ssący, obudowe przepływomierza i ewentualnie kompa i voila, 130km ;) Tak samo postępujesz z 1.8 115km rkc, tylko bez punktu o kolektorze ssącym :)
 
 
artur19942 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Artur
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: Subkowy
Wysłany: 2 Gru 2014, 19:18   

hmm rozwarze silniczek 1.8 ;D
Profil Facebook
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 3 Gru 2014, 14:40   

niewiem czy taniej nie dostanie się 2.0 i nietrzeba nic dokupywać zeby zwiekszyć moc. Bo jak kupi obojetnie jakie 1.8 (nie z fiesty) to te same przeróbki będzie robił. Moze ze dostanie z fiesty to 1.8 bym brał, swapowałem niedawno 1.3 na 1.8 więc mam troche porad :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Gru 2014, 15:18   

Markz napisał/a:
Bo jak kupi obojetnie jakie 1.8 (nie z fiesty) to te same przeróbki będzie robił


Escort ma przecież to samo co fiesta ;) Także musiałby brać z mondeo, a tam faktycznie, każdy silnik wymaga wymiany miski olejowej, smoka, lekkiej kombinacji z wydechem, bagnetem itd...


ps. facet chciał mieć ~90koni, to nie proponowałem od razu kosmosu :P Tylko rozsądną opcje z możliwością sensownego rozwoju ;) A na koniec i tak mocy zawsze mało, heh gy
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 3 Gru 2014, 19:14   

Jak 2.0 to od razu blacktop, bo po co robić dwa razy tę samą robotę :)
 
 
artur19942 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Artur
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 13
Skąd: Subkowy
Wysłany: 3 Gru 2014, 19:45   

2.0 nie wchodzi w gre :D bedzie 1.6 lub 1.8 ,zalezy co sie uda ogarnac za rozsadne pieniadze i w dobrym stanie :D ale dzieki za propozycje, a jak juz bede pakowal silniczek to zapewne napisze do ciebie Markz :D
Profil Facebook
 
 
ostry5_13 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 28
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 108
Skąd: WSK
Wysłany: 11 Gru 2014, 22:05   

sorki że się tak dołączę :P

co będzie mi potrzebne żeby założyć skrzynię z 1.3 do silnika 1.8?
_________________

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=72108
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Gru 2014, 22:11   

nic, skrzynie są zamienne. Conajwyżej ta blacha pomiedzy skrzynie a silnik moze byc rozna w zaleznosci od jednostki.

Warunek jest jeden: 1.8 z fiesty lub escort 105/115. 1.8 130 z escorta miało skrzynie MTX, więc trzeba przełożyć koło zamachowe z "normalnego" zeteca.
 
 
ostry5_13 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 28
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 108
Skąd: WSK
Wysłany: 11 Gru 2014, 22:12   

a sprzęgło docisk itp to samo ?
_________________

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=72108
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Gru 2014, 22:14   

sprzęgło i docisk od zeteca 1.6/1.8 z "normalnym" kołem zamachowym.

edit: od cvh 1.6 chyba tez pasuje, bo szczepan522 brał sprzęgło zetecowe do takowego silnika ;)
 
 
ostry5_13 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 28
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 108
Skąd: WSK
Wysłany: 11 Gru 2014, 22:19   

normalnym czyli z 1.8 tak ? jeszcze jedno pytanie nasuwa mi się na myśl . czym różni się wersja 105konna od 130 konnej ? wałkami , przepustnicą?
_________________

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=72108
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Gru 2014, 22:22   

ostry5_13 napisał/a:
normalnym czyli z 1.8 tak ?


jakikolwiek zetec z escorta/fiesty, nie licząc 1.8 130KM z escorta - tam jset skrzynia typu mtx i trzeba kolo zamachowe wymieniać. Tak samo wygląda sprawa z silnikiem z mondeo, plus te modyfikacje co napisalem wyzej.


ostry5_13 napisał/a:
czym różni się wersja 105konna od 130 konnej ? wałkami , przepustnicą?


wałki, przepustnica, ecu, wtryski, przeplywomierz ( i tak wszyscy zakladaja obudowe z mondeo, bo jest największa), kolektor dolotowy (wielkość kanałów)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów [MK2] Swap czy nie swap ? a może zabytek ?
Moja MK2 co z nią począć ?
szczepan522 Mechanika silnika 45 4 Sty 2011, 21:28
szczepan522
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Swap
Gość Mechanika 4 22 Paź 2008, 15:49
trzeci
Brak nowych postów Swap
aDs Silniki diesla 3 31 Maj 2011, 20:36
Puff
Brak nowych postów swap 1.1 -> 1.4
Gość Tuning mechaniczny 2 19 Sie 2005, 21:43
RKRman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.