Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 17:32
[MK6] 1.4 TDCi - umiejscowienie zaworu EGR
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Sie 2012, 09:52   

misiak napisał/a:
Aczkolwiek spotykałem się z opiniami że należałoby przewód podciśnienia zaślepiać
Końcówkę z zaworu możesz zostawić odetkaną,,, końcówkę z podciśnieniem z silnika,,,, no właśnie skąd to podciśnienie? Jak z układu dolotowego to lecące "bokiem" powietrze będzie zakłócać pracę silnika.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 31 Sie 2012, 11:30   

Podciśnienie jest brane z vacumpompy. W tym silniku nie ma przepustnicy takiej jak w silnikach o ZI, choć dawniej były stosowane także w silnikach o ZS. Zaślepiając przewód (np większą śrubą) zatykamy dopływ powietrza do vacumpompy. Vacumpompa jak wiadomo jest głównie z powodu serwa hamulców. Zasila ona również hamulce więc, aby nie pracowała za dużo należałoby zaślepić PRZEWÓD.
Króciec na EGR-erze jest nieistnotny- mamy ciśnienie atmosferyczne czyli ani podciśnienia ani nadciśnienia czyli nie ma takiej opcji, że zawór się podniesie i będzie puszczał spaliny (o ile nie jest powieszony)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Sie 2012, 11:32   

No to jak z vacupompy to na pracę silnika wpływu to mieć nie będzie, ale jak piszesz na hamulce - tak czy siak, wpakowanie śruby w węża to chwila i po problemie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 31 Sie 2012, 20:01   

No dokładnie.
Jak spotkacie kiedyś doładowanego diesla z przepustnicą (jak na przykład starsze crdi) mającą egr podciśnieniowy to warto go odłączyć. Na praktykach (serwis kia, auto kia sorento 2.0crdi ale to starsze, pełna opcja właściwie, przebieg 200tyś km) w ramach zabaw samochodami i przy temacie właśnie egr-u zrobiliśmy małego testa:
Tak jak wszystko podłączone sprawdziliśmy ciśnienie doładowania podczas jazdy. Mowa oczywiście o maksymalnym. Wyniosło jak dobrze pamiętam 1,53 bar.
Drugi pomiar odbył się z odłączonym oraz zaślepionym przewodem EGR. Doładowanie wynosiło 1,78 bar. Przyrost doładowania 0,25 bar. Dużo ? Nie dużo? Oceńcie sami. Jak widać EGR trochę doładowania zabiera... Ciśnienie wzrosło o prawie 1/6 tj. ~16%
Według mnie to sporo jak na takie małe ustrojstwo.

Jak widać ekologia na tym świecie swoje robi.... EGR, katalizatory, filtry cząsteczek stałych. Niby to po coś jest. Podobno działa dobrze. Tylko jak zwykle zwykły użytkownik ma po kieszeni. No EGR to jeszcze ujdzie. Jakiśtam nawet używany się dostanie. Katalizatora to na ogół wyrzucamy, wstawiając w jego miejsce albo rurę w puszkę albo strumienicę (faktycznie strumienica może dać małe co nie co, ale to jest inna bajka jak zrobić żeby było dobrze). Ale to też koszty. No i najgorsze filtry cząsteczek stałych. Koszta kosmiczne. U nas jeszcze sobie z tym nie radzą. Można wywalić takiego DPF-a czy też FAP-a, a policja zrobi nam badanie spalin i baj baj. Dowodzik zabrany. Na zachodzie używają komputerów do sprawdzania samochodu poprzez podłączanie się przez OBD/OBD II/EOBD. Wtedy mając emulator wgrany wszystko jest ok.
Ekologia jest dobijająca. Ford na przykład nie doczekał się jednostki 1.4 TDCi 16V, która w Citroenie była stosowana, jednak przez przekroczone normy spalin przestali je produkować.
Jak się nie mylę 92 konie i 210Nm. Niebo lepiej od tych 68 koni i 160Nm....
 
 
spinki 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 7
Skąd: poznan
Wysłany: 24 Gru 2013, 20:31   

Mógłbym kogoś prosić o ponowne wstawienie fotek z tym egr ,bo te już wygasły
 
 
scrap84 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Cze 2014, 08:48   

Również ponawiam prośbę o wstawienie fotek z lokalizacją EGR. Posiadam wersje poliftingową (2006r) 1.4TDCI. Niedawno wyskoczyła kontrola (check engine) podłączylem kabel i okazało się, że problem z EGR (zamrożony). Czy po przeczyszczeniu EGR problem zniknie? Czy muszę go wymienić?

Pozdrawiam
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 19 Cze 2014, 13:55   

wyczysc , spokojnie da sie to wyczyścić
kup z valvoline srodek do czysczenia egr
_________________

 
 
 
dawknot 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1
Skąd: Malinówka
Wysłany: 29 Lip 2014, 11:36   

Również ponawiam prośbę o wstawienie fotek z lokalizacją EGR.
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 17 Lis 2014, 21:40   

forki nie mam ale on jest umiejscowiony zaraz pod mocowaniem filtra paliwa do niego dochodzi chłodnica spalin( coś wyglądem przypomina tłumik. jest on mocowany na dwie śruby odkręcasz kluczem 8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.