Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

zmiana silnika na 1,7
Autor Wiadomość
kalosz25 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 28
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 13
Skąd: Sopot
Wysłany: 9 Wrz 2014, 23:37   zmiana silnika na 1,7

Witam, posiadam fiestę z silnikiem 1,25. Widziałem kilka fiest z silnikiem od pumy 1,7. Jaki jest koszt wstawienia takiego silnika? Dużo trzeba przerabiać ?
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Wrz 2014, 19:54   

Opcja szukaj jest na forum, było już na ten temat pisane :twisted:
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
kalosz25 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 28
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 13
Skąd: Sopot
Wysłany: 10 Wrz 2014, 22:48   

Właśnie szukałem na forum, i nie znalazłem tego o co mi chodzi(chyba że źle szukałem :) ). Chodzi mi głównie o cenę orientacyjną(wolałbym to wymienić w jakimś warsztacie, jeśli to nie są jakieś ogromne pieniądze). Po za silnikiem, dolotem, komputerem trzeba coś jeszcze zmieniać?
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 10 Wrz 2014, 22:58   

kalosz25 napisał/a:
Chodzi mi głównie o cenę orientacyjną
3-5tys zł... A do kompa wystarczy wgrać oprogramowanie z 1,7...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 11 Wrz 2014, 09:16   

Jako ze mocowania silnika pasuja i chyba wiazka tez, oprocz kablekow to zmiennej fazy a sam silnik jest smiesznie tani to jak dla mnie gorna granica takiego swapa to 3tys
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
kalosz25 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 28
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 13
Skąd: Sopot
Wysłany: 11 Wrz 2014, 10:49   

koło zamachowe+sprzęgło musi być nowe, to wiem, ale skrzynia dużo się różni od tej w pumie?(przełożenia)

Jak się sprawdza silnik przed kupnem, jak jest wyciągnięty? jest jakiś sposób?

jakich osiągów powinienem się spodziewać na tym silniku?(1,25 rozbuja budę do 180 po prostej, z górki 190 było raz, sprawdzane gpsem, a nawet dwoma, bo licznik staje przy 160)
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 10 Paź 2014, 17:48   

kalosz25 napisał/a:


Jak się sprawdza silnik przed kupnem, jak jest wyciągnięty? jest jakiś sposób?



Np sprawdzanie ciśnienia na cylindrach tym o to urządzeniem https://www.google.pl/sea...52F%3B400%3B300

Przy okazji jak będziesz wymieniał silnik to najlepiej by było zmienić sprzęgło, rozrząd, dokupić lepszy dolot i zrobić lepszy wydech, można też pokusić się o inną mapę


Ale jak ktoś tutaj na forum powiedział nie sztuką jest się rozpędzić sztuką jest się zatrzymać więc heble i zawias też inny trzeba
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Pablosss 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Lubin
Wysłany: 10 Paź 2014, 23:06   

mario3991 " rozpędzić sztuką jest się zatrzymać więc heble i zawias też inny trzeba"
Świeta prawda !
_________________
*** Cokie - Futura 1.6 16V ***
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Paź 2014, 09:34   

mario3991 napisał/a:
Np sprawdzanie ciśnienia na cylindrach tym o to urządzeniem (...)


Że tak spytam - jak chcesz to zrobić jak silnik jest poza autem?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 22 Paź 2014, 10:30   

Pufcio, wystarczy skrzynia biegów, rozrusznik i akumulator.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:22   

Jaszczur - zgoda (prócz skrzynki, bo nie wiem po co ona), da się. Skąd jednak pewność, że autor pytania ma pojęcie o mechanice? Nie zamierzam uchybiać niczyjej godności, ale skoro pada pytanie o sprawdzenie stanu silnika przez nową osobę na forum, to wypada założyć, że nie jest ona motoryzacyjnym "wymiataczem" :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:24   

Pufcio napisał/a:
zgoda (prócz skrzynki, bo nie wiem po co ona)


By móc przykręcić rozrusznik.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Paź 2014, 12:30   

Jaszczur napisał/a:
By móc przykręcić rozrusznik.

Ok, fakt. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 22 Paź 2014, 16:40   

Tylko jest jeszcze jeden szkopuł jak akumulator jest padlina no to wynik nie będzie miarodajny, dwa przy benzyniakach mój kumpel mówił że lepiej jest odłączyć cewkę zapłonową aby jej nie spalić. Silnik powinien być nagrzany do temperatury roboczej tak wynika z pewnej literatury którą znalazłem na forum merca.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 22 Paź 2014, 16:45   

mario3991 napisał/a:
Tylko jest jeszcze jeden szkopuł jak akumulator jest padlina no to wynik nie będzie miarodajny,


To naprawdę musiałaby być niezła padlina, taka niezdolna do zakręcenia silnikiem.

mario3991 napisał/a:
dwa przy benzyniakach mój kumpel mówił że lepiej jest odłączyć cewkę zapłonową aby jej nie spalić.


Interesujący tok myślenia, ciekawe skąd wynika i jakie ma logiczne uzasadnienie według Twojego kumpla...

mario3991 napisał/a:
Silnik powinien być nagrzany do temperatury roboczej tak wynika z pewnej literatury którą znalazłem na forum merca.


No tak, bo zgodnie z zasadą rozszerzalności cieplnej metali oczywiście bardziej wiarygodne jest ocenić silnik jak już się doszczelni pod wpływem temperatury...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 22 Paź 2014, 16:50   

Jaszczur napisał/a:



mario3991 napisał/a:
dwa przy benzyniakach mój kumpel mówił że lepiej jest odłączyć cewkę zapłonową aby jej nie spalić.


Interesujący tok myślenia, ciekawe skąd wynika i jakie ma logiczne uzasadnienie według Twojego kumpla...



Skoro tak mówi to możliwe że tak może się stać skończył 2 szkoły w kierunku mechaniki więc chyba wie co mówi, albo ja coś pomieszałem :-P
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 22 Paź 2014, 16:54   

To że ktoś skończył szkołę nie znaczy że od czasu do czasu nie jest w stanie palnąć jakiegoś głupstwa.
Jedyne niebezpieczeństwo spalenia cewki zapłonowej mogło by nastąpić, gdyby podczas jej normalnej pracy jej wyjście (wysokonapięciowe) było trwale zwarte z masą silnika. A to ciężko zrobić, zważywszy chociażby na konstrukcję przewodów zapłonowych, czy gniazd przewodów w cewce...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 22 Paź 2014, 18:52   

No ale przy wyjętym silniku może się zdarzyć że kabel będzie uszkodzony czy coś w tym stylu, kumpel nie jest tylko teoretykiem i molem książkowym pracuje aktualnie w zakładzie w którym tuningują profesjonalnie silniki więc coś tam ogarnia.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 22 Paź 2014, 19:28   

Przy wyjętym silniku cewka zapłonowa nie pracuje, i jedyne co ją może spotkać to uszkodzenie mechaniczne.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zmiana silnika
silnik 1.3kat
Gość Mechanika 10 10 Wrz 2007, 13:04
madek
Brak nowych postów Zmiana silnika z 1.25 na 1.6
Srebrnyzuk Mechanika silnika 0 13 Wrz 2021, 10:51
Srebrnyzuk
Brak nowych postów Zmiana silnika z 1.25 na 1.6
Srebrnyzuk Tuning mechaniczny 0 13 Wrz 2021, 11:21
Srebrnyzuk
Brak nowych postów 1.1 - Zmiana silnika.
Kamichov Mechanika silnika 17 24 Kwi 2015, 21:40
bigel
Brak nowych postów [MK3] Zmiana silnika - 1.1 / 1.3
big210 Mechanika 40 3 Cze 2010, 22:51
kkk88gca


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.