Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Problem z alternatorem
Autor Wiadomość
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27 Wrz 2014, 11:35   Problem z alternatorem



Urwał mi się kabel idący do alternatora ten gruby +12V na obrazku (1)
Jeździłem tak aż auto umarło z braku prądu.
Teraz wymieniłem ten kabel, jednak przy wymianie postanowiłem wymienić tez ten cienki idący do gniazda (2) niestety przy przykręcaniu nowego śruba się ukręciła.

I teraz po odpaleniu silnika mierząc napięcie na akumulatorze jest 14,11V jednak nie gaśnie kontrolka ładowania.

Do czego służy gniazdo nr (3) bo u mnie było puste?
I jak poradzić sobie z tą urwaną śrubą czy ten kabel moge wkręcić gdzieś indziej?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Wrz 2014, 13:26   

ten co ci sie urwał słuzy do wzbudzania alternatora (kontrolka)
musisz rozebrac altek i moze da się wkrecic nowa srubke
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27 Wrz 2014, 22:44   

kuba87 napisał/a:
ten co ci sie urwał słuzy do wzbudzania alternatora (kontrolka)
musisz rozebrac altek i moze da się wkrecic nowa srubke


Tylko czy ten kabel odpowiada tylko za kontrolkę czy też za wzbudzanie?
Bo jak tylko za kontrolkę to powiedzmy, że moge go olać narazie, ale jeśli też wzbudza alternator do łądowania to gorzej;/
Tylko że narazie bez jego podłączenia altek ładuje więc mogę przypuszczać, że to tylko kontrolka.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 27 Wrz 2014, 23:30   

ta śróbka jest do jednego i drugiego, więc siła rzeczy musi byc
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28 Wrz 2014, 10:18   

kuba87 napisał/a:
ta śróbka jest do jednego i drugiego, więc siła rzeczy musi byc


To czemu altek jednak ładuje pomimo braku jej podłaczenia? Bo chciałbym zrozumieć proces jego działania
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Wrz 2014, 11:11   

widocznie cos z nim juz nie tak jjest :P
generalnie alternator nie jest maszyną samowzbudną (jak prądnica) musi dostac kopa z obcego zródła, i dostaje kabelkiem ze stacyjki poprzez kontrolke, i dalej kabelkiem do urwanej srubki, odpalasz silnik, wirnik zaczyna sie obracać, dostaje wzbudzenie i tworzy prad, a kontrolka gasnie bo z dwoma plusami pracowac nie moze :yes:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Wrz 2014, 11:39   

kuba87 napisał/a:
generalnie alternator nie jest maszyną samowzbudną (jak prądnica) musi dostac kopa z obcego zródła


Niekoniecznie. Wiele alternatorów potrafi się wzbudzić przy określonych obrotach, ale z reguły są to obroty sporo powyżej obrotów jałowych silnika.
Na mostku masz napięcie od momentu gdy alternator zaczyna się kręcić.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Wrz 2014, 16:22   

Jaszczur napisał/a:
Wiele alternatorów potrafi się wzbudzić przy określonych obrotach, ale z reguły są to obroty sporo powyżej obrotów jałowych silnika.


przykładowo, w fabii 1.4 16v są to obroty w okolicach 3-3.5tys.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Wrz 2014, 20:10   

Podstawy działania altka znam i nie kojarzę, żeby wymagały zewnętrznego wzbudzenia. Ta śrubka powinna służyć tylko jednemu - aby użytkownik się zainteresował brakiem ładowania. Sama śrubka powinna być odczepem zza diód wzbudzających. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Wrz 2014, 20:15   

a mnie we szkole uczyli wlasnie tak jak napisalem :P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Wrz 2014, 20:26   

Nie chcę niczego podważać ani krytykować, schemat odpowiadający temu co powiedziałem, znalaziony na Elektrodzie:

_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Wrz 2014, 20:53   

no i jest dokładnie tak jak napisałem :P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Wrz 2014, 21:08   

ej dobra, bo mi sie przypomnialo, ze miałem diody padnięte i wtedy po przegazówce się dopiero magicznie wzbudzał :rotfl:
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Wrz 2014, 23:34   

Pufcio, problem w tym, że nie wszystkie mostki mają taką konstrukcję :D W sensie posiadania diod wzbudzających.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 29 Wrz 2014, 00:38   

no dobra ale odbiegamy od tematu :-P
rozbierz altek i moze da sie inna srubke wkrecic
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Wrz 2014, 01:07   

Jaszczur - przyznam się bez bicia, że nie prowadzę firmy regenerującej altki, tak po prostu podpiąłem się pod dyskusję, coby potwierdzić lub zaprzeczyć temu, co mi w głowie siedzi :)
Tyle w temacie offtopu ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów problem z alternatorem
wilku0072 Elektryka ogólna 2 15 Sty 2015, 16:51
wilku0072
Brak nowych postów [MK3] Problem z alternatorem?
Gość Elektryka 13 27 Lut 2009, 05:40
adr0444
Brak nowych postów Problem chyba z alternatorem
Gość Elektryka 4 11 Sie 2005, 23:13
diodalodz
Brak nowych postów [Inny] Problem z alternatorem
Escort MK5 91r 1.4i
Freeman Elektryka 5 22 Lip 2010, 20:53
jackrzec
Brak nowych postów [MK3] Problem z alternatorem
Bugimen Elektryka 3 12 Sty 2011, 19:13
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.