Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Drgania kierownicy przy hamowaniu
Autor Wiadomość
Przemo3 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Przemek
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: Boguszyn
Wysłany: 22 Wrz 2014, 21:32   Drgania kierownicy przy hamowaniu

Problem z pozoru może się wydawać łatwy do zdiagnozowania i naprawy a jednak taki nie jest. Otóż podczas hamowania trzęsie kierownicą nie za każdym razem. Mechanik zdiagnozował krzywe tarze hamulcowe które wymieniłem na nowe wraz z klockami przez jakieś 3000km było wszystko ok ale niestety ten dziwny objaw znowu powrócił dodatkowo słychać jakiś dziwny odgłos jak by coś w trakcie hamowania wpadało w wibrację. Spotkał się może ktoś z takim problemem? i potrafi pomóc.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Wrz 2014, 21:34   

błąd montażu lub skrzywiona piasta.
Mi druga opcja objawiala sie w taki sposob, ze przez pareset km było ok, potem zaczęła kierownica bić a na koniec doszedł jeszcze pulsujący pedał hamulca. Wszystko stało się własnie przez 2-3tys przebiegu.

Trzeba zmierzyć bicie tarczy zegarem, a potem ją zrzucić i pomierzyć piaste.


ps. ktoś kiedys mial jeszcze dziwne drgania przez wywalone obydwa przeguby wewnętrzne, ale przy 3 letnim aucie, to ja w to wątpie.

edit:
Pod blokiem mozna to jeszcze sprawdzić bez czujnika zegarowego.
Cały przód w góre, kręcisz kołami przednimi i patrzysz, które co jakiś czas blokuje/obciera (bo krzywa tarcza/piasta). Jeżeli objaw jest w tylko w jednym kole, to przekładasz tarcze stronami. Składasz auto, robisz pare hamowań az wszystko się ułoży i znowu zacznie bić na kierownicy.
Auto w górę po raz drugi. Jak to samo koło blokuje/obciera, to w tym momencie wiesz, ze tu jest piasta nie halo :)
Jak druga strona, to jednak tarcza jest krzywa i niewiadomo, czy montaż został spartolony, czy przyczyna jest inna.
 
 
Przemo3 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Przemek
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: Boguszyn
Wysłany: 23 Wrz 2014, 21:22   

dzięki za podpowiedź dziś zamieniłem tarcze miejscami i drgania niby są mniejsze ale zmierzyłem tarczę czujnikiem zegarowym i wyszło że lewa dość mocno bije zdjąłem tarczę z zmierzyłem piastę i było to samo gdzie z prawej strony wszystko mieści się w normie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] Drgania kierownicy przy hamowaniu
marek_mb Mechanika 13 29 Lip 2007, 13:05
Gość
Brak nowych postów [MK6] wibracje na kierownicy przy hamowaniu
kirloy Mechanika 14 22 Lut 2010, 22:40
pablon
Brak nowych postów [MK3] Drgania kierownicy przy 120 km/h
Gość Mechanika ogólna 2 22 Kwi 2007, 18:17
przemko216
Brak nowych postów Koła : drgania kierownicy
Gość Mechanika 17 13 Sty 2006, 22:23
ruskm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.