Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Szum przy wciśniętym sprzęgle
Autor Wiadomość
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 3 Wrz 2014, 09:33   Szum przy wciśniętym sprzęgle

Przez krótką chwilę po wciśnięciu sprzęgła i następnie jego odpuszczaniu w końcowej fazie dało się czuć na nim takie uderzenie jak by coś później odpuszczało i uderzało w pedał.

Teraz już to nie występuje ale przy wciśniętym sprzęgle słychać szum, najbardziej jak auto jest zimne po rozgrzaniu problem raczej zanika.

Z tego co poczytałem na necie oznacza to że kończy się łożysko oporowe sprzęgła, ale na allegro nei potrafię znaleźć takiej części do mojego modelu.

Da się z tym torchę pojeździć czy to loteria kiedy padnie bo nie mam teraz za bardzo możliwości zostać bez auta.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Wrz 2014, 09:38   

Da się jeździć, ale z czasem będzie coraz gorzej :)

Możesz nie mieć łożyska oporowego, a wysprzęglik hydrauliczny. Zależy od skrzynki i czy to mk3 czy 3.5, itd.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 3 Wrz 2014, 09:52   

Pufcio napisał/a:
Da się jeździć, ale z czasem będzie coraz gorzej :)

Możesz nie mieć łożyska oporowego, a wysprzęglik hydrauliczny. Zależy od skrzynki i czy to mk3 czy 3.5, itd.


Czyto mk3 czy mk3,5 kto to wie co tam siedzi;p
wie ktoś w którym miejscu na skrzyni są jakieś numery nabite żeby ją zidentyfikować?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Wrz 2014, 10:51   

Na górnej części dzwona powinieneś mieć nalepkę z kodami :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Wrz 2014, 13:24   

w mk3, 3.5 nie było fabrycznie hydraulicznego wysprzęglika, stąd problemy i kombinacje we fiescie Fazy i Elemelka.
Także albo zły dział, albo złe auto w profilu ;)

ps. http://allegro.pl/lozysko...4509463053.html ;) ?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Wrz 2014, 13:41   

no ale samego lozyska nie ma sensu wymieniac.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 3 Wrz 2014, 22:34   

Powiedzcie mi czy ilość oleju w skrzyni może mieć wpływ na pracę tego łożyska?
Bo dziś całą noc auto stało akurat tak że maska była sporo niżej niż tył auta i jadąc do pracy nie było nic słychać, a wracajac jak już stała te 8h znów na równym terenie to szumiał.

Wiem, że tyle przy tym roboty, że przy okazji sprzęgło warto wymienić.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Wrz 2014, 22:43   

Nie, żadnego. Olej masz w przekładni, łożysko jest w dzwonie. :)

Zakładam, że stan oleju masz odpowiedni. Istnieje szansa, że ten szum nie pochodzi z łożyska oporowego, a z łożysk wewnątrz przekładni (to typowe przy dużych przebiegach w IB5). Albo będziesz z tym żył, albo wymienisz skrzynię, bo naprawiać się tego nie opłaca. Koszt łożysk i robocizny wyjdzie co najmniej tyle, ile w pełni zregenerowana skrzynia z gwarancją. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 3 Wrz 2014, 22:46   

Lozysko oporowe jest w czesci skrzyni bedacej obudowa sprzegla, nie ma zadnego kontaktu z olejem przekladniowym (no chyba ze cieknie uszczelniacz na walku sprzeglowym, ale to rzadko sie zdarza ;d).

Edit: Pufcio mnie uprzedzil co do oleju. Szumi przy wcisnietym sprzegle wiec lozyska w skrzyni odpadaja, wtedy walki powinny stac.
_________________
1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
2. Fiesta MK4 1.3i '98
3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 3 Wrz 2014, 23:15   

Jeździć z tym mogę jak tylko będzie sobie szumieć i powoli się pogarszać tylko aktualnie jestem w sytuacji, że moge w każdej chwili dostać telefon i muszę śmigać 450km i wolałbym żeby nagle coś nei trzasło i straciłbym możliwość jazdy tak daleko od domu.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Wrz 2014, 23:18   

Zanim zaczęło mnie to wkurzać, przejechałem jeszcze ładnych parę tysięcy km - i nie była to spokojna jazda, zaręczam :) Potem skrzynię mi rozsadził wałek satelit różnicówki, ale to już inna historia :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK3] Stukanie przy wciśniętym sprzęgle
Marcinus Mechanika 2 7 Gru 2006, 08:16
Marcinus
Brak nowych postów Zgrzyty przy wciśniętym sprzęgle i skręcaniu kierownicą
Czarnybb Mechanika silnika 0 17 Wrz 2014, 12:21
Czarnybb
Brak nowych postów Wysokie obroty na wciśniętym sprzęgle/luzie
Dawid9910 Elektryka silnika 7 17 Kwi 2019, 16:56
damianisko5
Brak nowych postów szum na puszczonym sprzęgle
patrykis Mechanika ogólna 2 4 Kwi 2016, 23:01
patrykis


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.