Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wycieki z przekładni / maglownicy
Autor Wiadomość
tarjei86 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 3
Skąd: Śląsk
Wysłany: 25 Maj 2014, 19:36   Wycieki z przekładni / maglownicy

Witam szanownych forumowiczów ;-)

Z racji, że przesiadłem się jakiś czas temu z Hondy Accord 2001 na Forda Fiestę 2008 (MK6, 1,25 Duratec), jestem zielony w tym modelu. O ile Hondy nie trapiły raczej żadne większe problemy przez 5 lat użytkowania i co najmniej 250k km przebiegu, o tyle Fiesta ma nalatane niecałe 60k km i pojawiły się solidne wycieki z magla. Generalnie co 3-4 dni muszę dolewać Carlube do zbiorniczka, bo pompa zaczyna wyć masakrycznie. Pod autem zostaje codziennie plama. Ostatnio byłem umyć samochód i przy max. skręcie kierownicą, widać za kołem, że belka jest cała mokra z jednej i drugiej strony, a więc ewidentnie wycieka z maglownicy po obu stronach. Moje pytanie jest zasadniczo proste, ale wiem po historiach kolegów z klubu Accorda, że w realnym życiu bywa z tym różnie. Potrzebuję informacji, gdzie najlepiej oddać przekładnię do regeneracji i czy w ogóle jest to konieczne? Być może jest tam jakiś element, który wystarczy wymienić? Nie ma problemów z jazdą, auto jakoś nie pływa, stukają co prawda już chyba przeguby (tak oceniam po dźwięku) ale poza tym jest OK. Wiem, że koledzy robiący przekładnie w innych samochodach często po roku mieli powrót problemów i kolejne wycieki. Nie wiem więc, co faktycznie robić, a po 3 dolanej butli Carlube wydaje mi się, że najwyższy czas zająć się tematem. Dzięki z góry za pomoc i jakieś podpowiedzi.


Drugie pytanie dotyczy rozrządu - warto wymieniać pompę wody, czy nie ma to sensu? Na ile mniej więcej starcza taki rozrząd po wymianie? W Accordzie mniej więcej co 60k km powinno się wymieniać. Nie wiem jak tutaj.

No i trzecie pytanie - czy macie jakieś sprawdzone sklepy online z częściami?

Dzięki z góry ;)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 25 Maj 2014, 21:40   

1. Co do maglownicy to dziwne że cieknie przy ok 60kkm, jakoś nie trafiłem tutaj na temat, żeby coś się z nią działo przy dużo większych przebiegach, sam mam 105kkm i jest suchutka...
2. ETIS (Ford) podaje że rozrząd przy 160kkm lub po 8 latach...
3. Sam korzystałem z tego: http://ford.auto.pl/ i byłem zadowolony... :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
tarjei86 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 3
Skąd: Śląsk
Wysłany: 9 Cze 2014, 09:07   

No widzisz :/ fakt, że samochód był ściągany z Raichu... więc po drodze mógł "stracić" kilka km... wiadomo jak jest. Nie mniej - poza tym maglem w sumie nic się wielkiego nie dzieje i samochód działa jak powinien.

Problem pojawił się tylko ostatnio z elektryką bagażnika - nie działa z przycisku, ani na pilocie, ani w kabinie... będe musiał rozbierać chyba te plastiki od środka.

Za pozostałe informacje dzięki :ok

Magiel w przyszłym tygodniu idzie do regeneracji. Byłem obejrzeć go u kumpla na podnośniku i jest dramat. Dosłownie cieknie z obu stron. Do tego stukają już końcówki drążków, więc też pójdą do wymiany.
 
 
Tobol 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Tomek
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 344
Skąd: Racibórz
Wysłany: 9 Cze 2014, 19:01   

Ja mam 115000km i mam luzy w maglownicy lecz jeszcze nie cieknie. Musi iść do regeneracji. Daj cynk ile Cię to wyniosło sama regeneracja i robocizna bo jestem bardzo ciekawy ;) Widze jesteś ze śląska daj znać gdzie to robią i koszty będę wdzięczny ;))

Pozdrawiam
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 9 Cze 2014, 22:40   

cytat z autocentrum art. Maluch z charakterem - Ford Fiesta VI (2001-2008) :

"Stosunkowo często zawodzą również przekładnie kierownicze – pojawiają się w nich luzy, a także dochodzi do rozszczelnienia układu."
_________________

 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 9 Cze 2014, 23:24   

TSRules napisał/a:
"Stosunkowo często zawodzą również przekładnie kierownicze – pojawiają się w nich luzy, a także dochodzi do rozszczelnienia układu."
Jak na razie to pierwszy przypadek na naszym Forum... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 10 Cze 2014, 12:01   

cytat z autokult "Ford Fiesta MK6 [awarie i problemy]":
"W niektórych egzemplarzach może dojść do rozszczelnienia hydrauliki układu wspomagania kierownicy i uszkodzenia maglownicy"

cytat z "Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa":
"Producent przeprowadził kilka akcji serwisowych, w celu wyeliminowania usterki układu hamulcowego tylnej osi i problemów ze wspomaganiem."


cytat z furora.tv "Ford fiesta mk6 poradnik kupujacego":
"Skrzynie biegów cierpią czasami na wycieki, tak samo zresztą jak przekładnia kierownicza, z której wycieka płyn hydrauliczny. Problemy z maglownicą (w tym modelu dodatkowo z pompą wspomagania) to znów problem odziedziczony po poprzedniku i kompletnie zaniedbany przez producenta."

przypadek ?
nie sądzę bro :yes:
_________________

 
 
MarcinCe 


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Cze 2014, 14:09   

Parzych napisał/a:
TSRules napisał/a:
"Stosunkowo często zawodzą również przekładnie kierownicze – pojawiają się w nich luzy, a także dochodzi do rozszczelnienia układu."
Jak na razie to pierwszy przypadek na naszym Forum... :9:


To właśnie doszedł drugi. Wywaliło cały płyn przy przegubie, jeszcze nie wiem co poszło dokładnie. A jeszcze wczoraj po powrocie z 600km trasy cieszyłem się, że śmiga bez zarzutu...

Wszystko się kiedyś zepsuje :-P
 
 
tarjei86 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 3
Skąd: Śląsk
Wysłany: 25 Cze 2014, 12:34   

a więc nie jesteśmy odosobnionym przypadkiem :jupi:

A tak poważniej... lipa straszna z tym jest. Ja czekam na termin u mojego mechanika i.... dolewam płynu co kilka dni. Niestety pod samochodem coraz większa plamka i pompa wyje za każdym razem jak w zbiorniczku jest w okolicach minimum. W przyszłym tygodniu mam to mieć ogarnięte podobno.

Cena podobno c.a. 500 PLN za regenerację + ok 250-300 PLN za robociznę przy zdejmowaniu/zakładaniu. Do tego doliczam od razu drążki i końcówki drążków - aby za jednym zamachem to ogarnąć a potem jechać na zbieżność i geometrię (nie wiem jak we Fieście to wygląda, do tej pory jeździłem Japończykami..)
 
 
siwy_693 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Sie 2014, 22:45   

Podłącze się do tematu.
Dzisiaj znalazłem prawdopodobny luz w mojej fieście i znajduj się on na połączeniu kolumny kierowniczej z maglownicą. Próbowałem dzisiaj popchnąć trzpień który wychodzi z maglownicy i łączy się z kolumną kierownicy za pedałami, no i udało się przesunąć ten cały "zestaw" o jakieś 0.5cm. Zastanawia mnie czy tego luzu nie da się jakoś skasować śrubą korekcyjną. Zaznaczam, że płyn nigdzie nie wycieka auto reaguje od razu na ruch kierownicy tylko podczas jazdy po bruku coś stuka i mnie bardzo denerwuje... Może ktoś z was coś podpowie z góry wielkie dzięki.
 
 
tegies 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sie 2014, 09:28   

U mnie też niestety zaczęło cieknąć z przekładni kierowniczej. Może nie leje się jeszcze ale luz wyraźny i mokro od spodu. Dałem samochód na Łubinową w Łodzi. Znajomy mechanik polecił mi ten warsztat. Dziś/jutro odbiorę to zobaczą jak będzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów [MK3] Wymiana przekładni kierowniczej(maglownicy)
Gość Mechanika 8 13 Lis 2008, 22:33
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] Wycieki z silnika - 1.1
simnok Mechanika 4 24 Lut 2010, 19:25
rusin
Brak nowych postów [MK3] Wycieki oleju
Wolvi Mechanika 28 13 Cze 2012, 18:49
Marcinowaty
Brak nowych postów [MK3] Wycieki oleju z tyłu silnika 1.1i
Leje się jakby był dziurawy :D
Kristoph Mechanika 16 5 Lip 2011, 15:43
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.