Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Szarpanie podczas schodzenia z obrotów
Autor Wiadomość
luksob 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 1 Sie 2014, 09:09   Szarpanie podczas schodzenia z obrotów

Witam wszystkich. Jeżeli taki temat był, ja nie znalazłem, to przepraszam.
Mam fiestę mk5 z 99r z silnikiem 1.25 (55kw). Mój problem jest taki, że podczas jazdy, gdy mam np.2 tyś obrotów, puszczam gaz (na dwójce i trójce najczęściej), obroty spadają, to samochód czasem przez chwilę zacznie szarpać. Co może być przyczyną szarpania, podczas schodzenia z obrotów? Jakie obroty mam w samochodzie, zaznaczyłem na zdjęciu (wzięte z internetu)
Strzałka biała oznacza obroty w normalnym położeniu. Czerwona, podczas włączonej klimy. Samochód szarpie niezależnie czy jadę z klimą czy bez.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Sie 2014, 19:49   

Jak masz 500rpm "normalnie", to masz coś zdecydowanie pochrzanione... normalne obroty silnika to 750-850rpm na biegu jałowym...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
luksob 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Sie 2014, 11:54   

Ale problemów z gaśnięciem, ruszaniem i przyśpieszaniem nie ma. Wkręca się na obroty prawidłowo. Od samego początku gdy kupiłem samochód, obroty były na takim poziomie. Silnik pracuje równo, tylko gdy puszczę nogę z gazu przy 2tyś obrotów, to wtedy zaczyna zwalniać i czasem szarpnie.
Mam podkręcić obroty czy zostawić je? Żadnych błędów na komputerze nie ma. Kilka razy sprawdzałem i wszystko jest ok.

[ Dodano: Sob Sie 02, 2014 20:04 ]
No więc problem chyba rozwiązany. Problemem były szczeliny w świecach. Standardowo dla tego modelu to 1.3mm, a było po 1.7-1.9.

Tylko mam pytanie. Jak podkręcić obroty. Gdzie to znaleźć?
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 3 Sie 2014, 20:41   

Na przepustnicy kolego.
_________________

 
 
 
luksob 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 4 Sie 2014, 09:56   

Niby w którym miejscu ustawia się te obroty? Nie ma żadnej śrubki ani nic takiego. Gdzieś przeczytałem, że to komputer sam ustala obroty.
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 9 Sie 2014, 22:55   

Możliwe że ktoś pokręcił śrubką w silniku krokowym, ja miałem pokręcone i było podobnie. Możesz spróbować nią ruszyć, ale u mnie skończyło się na innym krokowcu bo tego nie da się ustawić jak fabryka., Wymienić i nie tykać tej śruby która tam jest (taki imbus mały), normalnie jest zalana lakierem zobacz czy ktoś nie grzebał, będzie widać. :) Jeśli dobrze pamiętam jak się wkręcało ją to obroty rosły, odkręcało malały.
 
 
luksob 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Sie 2014, 08:36   

No więc. W tym modelu komputer sam steruje obrotami. Reset komputera też nic nie pomógł.
Prawdopodobnie mam zepsuty licznik. Prędkościomierz pokazuje za małą prędkość o ok.5-10km/h, a jak zatankuję do pełna, wskaźnik też nie dochodzi do końca. Z tego wychodzi, że obroty też są źle pokazywane. Samochód przy 500 by szarpał i gasł, a u mnie jest wszystko dobrze.

PS. ja jakieś dwie małe śrubki ruszałem, były one w środku przy jakiś sprężynkach (chyba do gazu, wchodzi w to rura dolotowa filtra powietrza ), ale nic u mnie nie zmieniły :)
Tobie chodziło o śrubki w krokowcu, lecz tego nawet nie ruszam, jedynie to przeczyszczę go na dniach. Ale i tak wszystko wskazuje na zepsuty licznik, ze względu na to, że nie gaśnie, nie szarpie i jeździ prawidłowo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Falowanie obrotów, szarpanie silnika
bercik141287 Mechanika ogólna 8 15 Sie 2014, 11:32
bercik141287
Brak nowych postów [MK7] Szarpanie, falowanie obrotów na włączonej klimatyzacji
Zalew Mechanika 5 8 Cze 2013, 23:21
Zalew
Brak nowych postów [MK3] RS1800 - szarpanie, falowanie obrotów. Lambda?
TomeX500 Mechanika 13 22 Lut 2011, 23:59
kenczorf
Brak nowych postów [MK4] Falowanie obrotów, szarpanie - nieszczelna pompa hamul
Gość Mechanika 2 11 Wrz 2010, 16:01
pablon
Brak nowych postów Szarpanie silnika przy 2 tyś. obrotów normalne czy usterka?
oliver01 Mechanika ogólna 4 3 Maj 2019, 20:34
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.