Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 20:24
[MK4] Wymiana głowicy, rozrządu, zawory.
Autor Wiadomość
coolbati 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Lębork
Wysłany: 28 Mar 2013, 22:31   [MK4] Wymiana głowicy, rozrządu, zawory.

Witam! Dzisiaj zakładałem drugą głowiće ponieważ w starej pogięły mi się zawory i założyłem wszystko git. Ale moja fiesta tak jak by nie ma kompresji kręci bez oporu żadnego tak samo jak kręciłem wałem ręcznie to też nic kompresji...

Co może być tego przyczyną, myślę nad źle ustawionym rozrządzie ale mam ustawione ze pierwszy i ostatni tłok na samej górze i wałki ustawione sa równo ze sobą na tzw. suwmiarkach na końcu wałka.

Nie mam jeszcze założone paska wieloklinowego ale to chyba nie ma nic do tego, że nie chodzi alternator i pompa wody.

Prosze o pomoc :)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Mar 2013, 07:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Mar 2013, 22:46   

luzy na zaworach ustawione? świece wkręcone? na wale korbowym jest lużne koło i na wałkach tak samo, musisz skręcić wszystko po upewnieniu się że rozrząd jest zestawiony
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
coolbati 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Lębork
Wysłany: 28 Mar 2013, 22:48   

A co myśliślisz ze przez luzy na zaworach nie było by komprechy? Bo tak kręci jak by jej nie miał
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Mar 2013, 22:52   

tak bo mogą być zawory uchylone.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28 Mar 2013, 23:00   

ale w 1,25 jest chyba hydro więc ni jak masie do komprechy
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
coolbati 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Lębork
Wysłany: 28 Mar 2013, 23:07   

To nie wiem co robić jutro jeszcze raz zobacze dokładnie ten rozrząd czy aby dobrze jest ustawiony
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Mar 2013, 10:50   

Daras84 napisał/a:
ale w 1,25 jest chyba hydro więc ni jak masie do komprechy

tam jest mechaniczny z regulacja plytkowa
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29 Mar 2013, 17:00   

Jak ten rozrzad skladales? Blokowales wszystko i kola wszystkie miales luzne?
_________________
 
 
 
coolbati 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Lębork
Wysłany: 29 Mar 2013, 23:34   

Nie po prostu ustawiłem 1i 4 tłok na samej górze i wałki równo z tymi tzw. miarkami i złożyłem ale po założeniu paska jeszcze sprawdzałem czy nic nie przeskoczyło, ale zawsze jak ustawie to pod próbie odpaleniu rozrząd mi przeskakuje... Ale dzisiaj przy użyciu samostartu odpaliła na chwile ale chodziła jak stara beczka 2.4d
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Mar 2013, 23:37   

no to przez takie ustawianie rozrządu nie ma kompresji :P
dźwięk też niczego dobrego nie wróży. Postaraj się zrobić to porządnie, bo przy którejś próbie możesz zniszczyć silnik i będą kolejne koszta.
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30 Mar 2013, 10:35   

o ile już nie pogiął kolejnych zaworów
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 30 Mar 2013, 11:55   

jak nie zablokował wału to obstawiam, że będzie zrzucał drugi raz głowicę i wymieniał zawory. instrukcja wyraźnie mówi, że samych wałków nie wystarczy zablokować i do unieruchomienia wału jest potrzebny trzpień, a koło pasowe nie ma znaków i na wale można je zamontować na milion sposobów.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
coolbati 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartek
Wiek: 29
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Lębork
Wysłany: 30 Mar 2013, 16:26   

To jak bym zablokował wał to jak musi byc ustawiony ten rozrząd ?
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Mar 2013, 16:56   

wał blokujesz kołkiem po odkręceniu zaślepki, pod przegubem wewnętrznym, wałki płetwą, i luzujesz koła. zakladasz pasek, napinasz, dociągasz kola i patrzysz czy nie ma kolizji. po zablokowaniu kol zaznacz sobie farbką polożenie. i potem wkladaj blokady. ja tak zawsze robie i działa :)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
BartekMK4 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Lip 2014, 22:19   

Witam posiadam Fiestę mk4 99r z silnikiem 1.3 60km i mam pewien problem z tym silnikiem gdyż po wymianie oleju, filtra oleju oraz po regulacji luzów zaworowych silnik zacza dziwnie klekotać na wolnych obrotach jaka może być przyczyna tego ??
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 7 Lip 2014, 22:26   

było omawiane nie raz, 1.3 na łańcuchu klekocze, cyka i puka jak diesel, regulacja niewiele daje, podsumowując = ten typ tak ma :-)
_________________

 
 
BartekMK4 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Lip 2014, 23:12   

ale żeby tak głośno ? przed regulacja zaworów tak nie klekotało
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Lip 2014, 23:48   

zle ustawione zawory
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 8 Lip 2014, 10:56   

to co to za mechanik jakby zaworów nie potrafił w 1.3 wyregulować :-)
_________________

 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Lip 2014, 12:29   

pewnie ma wystukane dzwigienki i zamiast mierzyć szczeline pomiędzy pracującą częscią a zaworem, to zmierzył między całością :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.