Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Regulacja ciśnienia reduktora
Autor Wiadomość
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30 Cze 2014, 08:22   [MK3] Regulacja ciśnienia reduktora

Po zmianie listwy wtryskowej w czasie procesu autokalibracji program zgłasza mi błąd: "zbyt dużych dysz", niestety w zestawie mimo opisu w aukcji nie było dysz kalibracyjnych i póki co muszę ogarnąć to bez zmiany dysz.
Dlatego z tego co rozumiem mam możliwość zwiększenia ciśnienia reduktora.
Mój model reduktora to :
zavoli 100zeta/s

Pytanie brzmi jak to zrobić poprawnie jakie ciśnienei może być maksymalne?
I jaki parametr opisuje to ciśneinie w programie:
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Cze 2014, 16:15   

Jeśli masz komunikat o za dużych dyszach to ciśnienie należy obniżyć a nie podwyższać.
W tym temacie masz opis twojego parownika
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=281001790
Ciśnienie ustawia się imbusem, sprawdzasz je na pracującym silniku na gazie w odczytach parametrów.
Z tego co pamiętam to zmieniłeś listwę z Valteka na Reg fasta więc w programie należy dokonać tej zmiany do poprawnej kalibracji. Prawy dolny róg.
Nieco niżej masz określone ciśnienie robocze i minimalne. Robocze musi być nieco mniejsze niż ustawione na parowniku. Czyli jeśli na parowniku ustawisz 1.1 bara to w programie wpisujesz 1 bar. Zawsze o 0,1 bara mniej.
Masz też parametr ciśnienia minimalnego, przy spadku do takiego ciśnienia instalacja przełączy się na paliwo.

Aktualne ciśnienie gazu masz w prawym górnym rogu.
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30 Cze 2014, 21:50   

diodalodz napisał/a:
Jeśli masz komunikat o za dużych dyszach to ciśnienie należy obniżyć a nie podwyższać.
W tym temacie masz opis twojego parownika
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=281001790
Ciśnienie ustawia się imbusem, sprawdzasz je na pracującym silniku na gazie w odczytach parametrów.
Z tego co pamiętam to zmieniłeś listwę z Valteka na Reg fasta więc w programie należy dokonać tej zmiany do poprawnej kalibracji. Prawy dolny róg.
Nieco niżej masz określone ciśnienie robocze i minimalne. Robocze musi być nieco mniejsze niż ustawione na parowniku. Czyli jeśli na parowniku ustawisz 1.1 bara to w programie wpisujesz 1 bar. Zawsze o 0,1 bara mniej.
Masz też parametr ciśnienia minimalnego, przy spadku do takiego ciśnienia instalacja przełączy się na paliwo.

Aktualne ciśnienie gazu masz w prawym górnym rogu.


No właśnie myślałem, że za duże dysze czyli duże pole przektroju oznacz niskie ciśnienie i należy je podwyższyć, ale dzięki za poprawienie.

Akurat ten screen to przykładowy z instrukcji obsługi STAGa, więc rodzaj wtrysków już dawno zmieniłem.

Aktualne ciśnienie które wskazuje program wynosi 1,26. Więc czy wiesz może o ile zmieniać ciśnienie na parowniku i próbować autokalibracji no i do jakiej wartości minimalnej mogę zejść?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lip 2014, 07:32   

ustaw na 1.1 parownik i na 1.0 w programie. Jeśli nadal będzie mało to na 0,9.
A dysze są wkręcone w listwy ? Widać je po zdjęciu cienkich węży. Są mosiężne na klucz imbusowy, wkręcone w plastikowe rurki.
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2 Lip 2014, 21:31   

diodalodz napisał/a:
ustaw na 1.1 parownik i na 1.0 w programie. Jeśli nadal będzie mało to na 0,9.
A dysze są wkręcone w listwy ? Widać je po zdjęciu cienkich węży. Są mosiężne na klucz imbusowy, wkręcone w plastikowe rurki.


Kręciłem śrubą, ale jak już wykręcała się bez żadnego oporu to ciśnienie w programie nie chciało zejść poniżej 1,20. Dlatego takie ciśnienie zostawiłem w programie ustawiłem ciśnienie robocze na 1,10.
I w sumie program przeszedł autokalibrację, pod koniec wyskoczył tylko komunikat "ustaw mnożnik na drodze" czyli wydaje mi się, że jest prawidłowo.

Dysze wyglądaja tak jak na zdjęciu tylko nei dostałem w zestawie elementów zaznaczonych na czerwono.

_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lip 2014, 21:42   

Na zdjęciu dysze są wkręcone w listwę. Jeśli nie dostałeś mniejszych rozmiarów to obecne możesz zalutować i rozwiercić ponownie. Tylko trzeba najpierw sprawdzić jaki otwór jest teraz. Na parowniku ciśnienie ustawisz tylko gdy auto pracuje na LPG. Sprawdź czy przypadkiem śruby regulacyjnej nie należy wykręcać, bo ciśnienie powinno się bez problemu dało obniżyć np do 0,8 bara.
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 3 Lip 2014, 15:03   

diodalodz napisał/a:
Na zdjęciu dysze są wkręcone w listwę. Jeśli nie dostałeś mniejszych rozmiarów to obecne możesz zalutować i rozwiercić ponownie. Tylko trzeba najpierw sprawdzić jaki otwór jest teraz. Na parowniku ciśnienie ustawisz tylko gdy auto pracuje na LPG. Sprawdź czy przypadkiem śruby regulacyjnej nie należy wykręcać, bo ciśnienie powinno się bez problemu dało obniżyć np do 0,8 bara.


Znalazłem informację na internecie, że seryjne średnice dysz w tej listwie to 2,5 mm więc jak do 1,8 litra to dobra wielkość, więc nie będę ich lutował i wiercił ponownie jeśli program mi teraz już nie zgłasza problemów z nimi.

Ciśneinei ustawiałem na odpalonym aucie, przełączonym na gaz i z podpiętym laptopem, żeby na bierząco monitorować ciśneinei w programie , jak wkręcałem to się zwięszkało do 1,35 i wtedy odpuściłem i zacząłem kręcić w drugą stronei odkręcać.

Wydaje mi się, że przy obecnych ustawieniach auto jeździ poprawnie ale jeszcze spróbuję pokręcić śrubą.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Lip 2014, 20:08   

musisz porównać mapy paliwa i gazu.
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 4 Lip 2014, 21:14   

diodalodz napisał/a:
musisz porównać mapy paliwa i gazu.


A znasz jakiś sposób na poprawienie połączenia złącze diagnostyczne -> laptop?
Tzn. mam taki zestaw http://allegro.pl/interfe...4361483607.html
Na podstawowym kablu nie ma problemu z komunikacją, przy użyciu przedłużki usb już niestety często zgłasza brak połączenia.
NA orginalnym kablu nie jestem w stanie jechać i jednocześnie mieć podłączonego lapka bo jest za krótki.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Lip 2014, 21:42   

Dobrej jakości przedłużka USB da radę. Większość chińskich kabli jest marnej jakości.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 17:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.