Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Układ kierowniczy ze wspomaganiem
Autor Wiadomość
Janusz 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 10 Cze 2014, 19:25   Układ kierowniczy ze wspomaganiem

Witam serdecznie

Mam od tego tygodnia pewien problem z moją Fiestą. Mianowicie podczas jazdy odczuwam jakby coś blokowało mi możliwość skręcania po czym po uzyciu siły znowu działa normalnie lecz po chwili mam powtórkę z rozrywki.

Byłem u znajomego mechanika i po oględzinach stwierdziliśmy że krzyżaki (oba) są dobre. Szkopuł tkwi w tym że pomiędzy krzyżakami występuje jeszcze jedna część, którą nie wiem jak nazwać i wszystko wskazuje, że to właśnie ona jest zepsuta. Moje pytanie brzmi czy to możliwe oraz jak nazywa się część pomiędzy dwoma krzyżakami i czy jest gdzieś dostępna.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 10 Cze 2014, 20:44   

Chodzi o element zaznaczony na zdjęciu? Wg. mnie to takie objawy może dawać uszkodzony zębnik, zębatka, ewentualnie jak masz wspomę to zatkana któraś rurka czy zaworek
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Janusz 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 10 Cze 2014, 20:52   

Rurki muszą być drożne od wspomagania bo płyn mi ciągnie w miarę dobrze. A te zębniki i zębatki gdzie występują dokładnie bo się nie orientuję? Na zdjęciu poniżej przedstawiam dokładnie o co mi chodzi
http://www.fotosik.pl/pok...afb3659653.html
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Cze 2014, 20:57   

no to jest krzyżak.
Sprawdź też naciąg paska, bo on czasami też daje takie objawy.
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 10 Cze 2014, 21:47   

Janusz, obejrzyj dokładnie rysunek i zauważysz, że 3(listwa zębata) mieści się w 1(obudowa przekładni) i 2 (zębnik przekładni) wchodzi w 1 (obudowę przekładni) od góry. Tam właśnie mieszczą się te elementy.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Janusz 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 10 Cze 2014, 22:49   

Przepraszam brewa7 moje niedopatrzenie. Naciąg paska jest ok pompka pracuje jak należy.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Cze 2014, 09:25   

jak już diodalodz, napisał, zacierają się krzyżaki, a dokładnie ten przy przekładni. na chwilę pomoże napsikanie wd40, oraz nałożenie gumowej osłony i wciśnięcie pod nią smaru.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Janusz 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 11 Cze 2014, 16:55   

A czy jest możliwość że takie objawy może dawać maglownica, która jest pod zewnętrznym krzyżakiem lub druga opcja, że przyczyną takiej usterki jest łożysko które znajduje się nad amortyzatorem przednim (bo właściwie to łożysko nad amortyzatorem jest związane z kinetyką pojazdu)? Jeśli ktoś jest posiadaczem schematu budowy przedniego zawieszenia fiesty który uwzględnia to łożysko byłbym wdzięczny za udostępnienie. to całe łożysko razem z całym zestawem zwie się Kolumna McPhersona..


CD
Żeby nie robic kolejnego posta.. Spróbowałem po raz kolejny dojść do tych krzyżaków zdjąłem gumę i okazało sie że pomiędzy dwoma krzyżakami jest jakaś plastikowa część i w niej właśnie mam straszne luzy a same krzyżaki są w porządku i na nich luzu brak.

[ Dodano: Sro Cze 11, 2014 20:40 ]
Czy regeneracja krzyża dużo daje?
Zorientowałem się w cenach i ta część do tej fiesty to koszt 1200 zł a regeneracja około 100 zł.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Cze 2014, 22:37   

to, ze krzyzak nie wykazuje luzu nie znaczy ze nie jest zatarty, owszem łożysko McPhersona moze powodować taki lub podobny objaw, jednak we fiescie czy to MK3 czy to MK4 nie spotkałem sie z uszkodzeniem owego. Janusz, nie ucz mechanika o budowie prostej taczki.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Cze 2014, 22:41   

WD 40 i ewentualnie jakiś olej w spreyu pomoże na krzyżaki. Ciekawe jest to że celowo nie umieszczono tam kalamitek.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Cze 2014, 22:51   

Marcinowaty, zauwaz ze te krzyżaki wytrzymują kilkanaście lat(oryginalne z lat 89-95)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Janusz 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 11 Cze 2014, 23:13   

Brewa7 nie chciałem urazić i uczyć mechanika. Znalazłem już 1 zakład który za 150 zł przeprowadzi renowacje tego elementu mam nadzieje że będzie działać jak należy, bo szkoda by było wyrzucać fiesty z podgrzewanymi lusterkami, poduszkami powietrznymi dobrym wspomaganiem nowymi sprężynami i łożyskami. Dziękuję za pomoc wszystkim.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Układ kierowniczy
hugo1111 Mechanika ogólna 19 1 Kwi 2017, 20:55
Glamdot
Brak nowych postów Uszkodzony układ kierowniczy
Fordzik88 Mechanika ogólna 12 5 Cze 2014, 21:24
brewa7
Brak nowych postów [MK3] Układ Kierowniczy
dircerro Mechanika ogólna 2 12 Cze 2010, 11:36
Gość
Brak nowych postów Układ kierowniczy : ściąga
problem został rozwiązany !!
nocai Mechanika 23 3 Mar 2012, 13:01
Witek1992
Brak nowych postów Układ kierowniczy : zbierzność
doprowadza mnie to do rozpaczy
bartboro Mechanika 19 12 Wrz 2005, 21:05
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.