Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.25 Zetec - problem ze spalaniem
Autor Wiadomość
Puklus 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28 Maj 2014, 08:34   1.25 Zetec - problem ze spalaniem

Witam, zalogowałem sie niedawno, ale forum obserwuje od dłuższego czasu. Dziś mam pytanie.

Sprawa wygląda tak że wcześniej jak był obciążony w dolnym zakresie obrotów to sie po prostu mulił, a szarpał jak obroty spadły poniżej 1000rpm.

Obecnie jak mam 3 osoby na pokładzie, klimę to ciężko nim ruszyć by nie szarpał a nawet czasami strzelił z wydechu.

Ewidentnie spalanie jest nie teges. Na trasie tranów katowice, w jedną stronę goniłem dość pokaźnie 140-170, w drodze powrotnej trzymałem 130 i chyba co pamiętam to przy 430km włączyła sie rezerwa. Pali dużo i jest wyraźnie słaby a moc nie jest liniowa, łapie zadyszkę ok 3500rpm

Teraz pytanie co jest nie tak?
- świece ? są dość stare, ale jakieś może 60kkm przejechały.
- kable i cewka są od nowości
- sonda lambda ?
- coś innego ?

Auto ma ok 190 000km - nie kręcony licznik mam go prosto od niemca.

Edit:

Wyjąłem świece i wygląda to tak:




szczeliny na świecach ok 1.5mm

rezystancje kabli od lewej:
- 7.5k
- 6.5k
- 3.6k
- 3.5k

Tak ma być ?? świece mi sie nie bardzo podobają.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Cze 2014, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Cze 2014, 19:29   

Jaki przebieg mają świece/kable wysokiego napięcia/cewka ? wymień na początek świece - koszt niewielki, odstęp między elektrodami 1.3 mm. Niespalone paliwo dopala się w gorącym układzie wydechowym.
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 1 Cze 2014, 19:44   

Wymian kable WN na boszoswskie ( polecam) i wyczyść sonde lambda oraz wywal kata :D
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
Puklus 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 1 Cze 2014, 20:56   

No świece mają jakieś ja wiem z moze 50-60kkm, kable śa motorcrafta i chyba od nowości i cewka również.

Sundę sprawdzałem i jest ok. Po kręceniu kablami jak by troszkę lepiej wiec to pewnie tu jest przyczyna.

Polecono mi kupić kable NGK, ponoć są bardzo dobre w dobrej cenie.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Cze 2014, 07:26   

Grax dobrze radzi - wymień kable WN, cewka tez już pewnie po tylu latach i przebiegu kończy żywot. Z filtrów /do sprawdzenia powietrza/ jeśli nie był paliwowy wymieniany to też warto nowy założyć. Czeka Cię trochę wydatków, jeśli chcesz, żeby Fiestka fajnie jeździła. To tyle na dobry początek - pisz co i jak robisz i czy jest OK.
 
 
ravenpoz 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Cze 2014, 18:48   

a ja się podepnę. Jak wyczyścić sondę lambda?
_________________
pozdrawiam
---
benzyna drożeje, gdyż z powodu podwyżki cen benzyny zdrożał jej transport
Profil Facebook
 
 
 
Puklus 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2 Cze 2014, 22:14   

No wiec tak wymieniłem filtr powietrza i kable Na NGK. Auto jak by odzyskało vigor. Już nie szarpie i nie muli.

Sprawdzałem na świecach jest 1.3mm. Tylko z kablami był trochę problem ... jako ze auto jest z 06.97r ponoć wtedy ford wprowadził modyfikacje osprzętu silnika i mam nową cewkę ale stara długość kabli dlatego wszystkie sa za długie ... ?

Na 1 cylindrze jest różnica ok 7cm. Nie przeszkadza to w sumie w niczym poza tym że trzeba było je umiejętnie założyć.

Cewka póki co działa raczej dobrze i mam nadzieje że tak zostanie ;) Filtr paliwa to ta metalowa puszka zaraz obok baku ??
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 3 Cze 2014, 06:49   

Puklus tak przed lewym tylnym kołem jest montowana na obejmę w której powinna byś śruba pod klucz 10 weź nasadkowy ale najpierw porządnie popsikaj np penetrusem ( lepszy niz WD40 - sprawdziłem ) pamiętaj o kierunku idącego paliwa w filtrze. Przewody montowane sa na hmmm zatrzask wcisk . 5 minut roboty i bez kanału można to zrobic. Co do przewodów ja kupiłem dedykowane do tego samochodu nawet względem długości do poszczególnych cylindrów - świec. POZDRO!
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Cze 2014, 08:44   

Puklus - powoli pacjent zdrowieje- SUPER. Wymień filtr paliwa jak opisuje Grax i będzie jeszcze lepiej. No i pochwal się tym.
 
 
Puklus 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 3 Cze 2014, 09:58   

Ogólnie lubię moją czarną bestie :D heh ma ją o 8 lat. Robię przy niej wszystko sam, poza rzeczami jak rozrząd czy sprzęgło ... bo nie mam narzędzi do tego, miejsca i pomocnika :P

Musze przyznać ze odkąd ja mam nie było ani jednej awarii by nie chciała ruszyć. poza zwykłymi elementami eksploatacyjnymi wszystko pracuje bardzo dobrze, szkoda ze rdza ja pochlania :(

Czy odpięcie filtra paliwa spowoduje wyciek z baku ? zazwyczaj mam pełny bak a przynajmniej połowę.
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 434
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Cze 2014, 12:47   

Troszkę z przewodów paliwowych, ale z baku nie. No i z samego filtra, możesz zlać benzynę do podłożonego słoika.

Dodano: Czw Cze 12, 2014 20:04
Puklus - i co z Twoją Fiestą ? naprawiłeś, wymieniłeś to, co Forumowicze Ci radzili.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 07:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.