Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
20 Maj 2014, 12:37
[MK3] Nie chce zapalić
Autor Wiadomość
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2014, 11:43   

Cytat:
zielony-czerwony: 9,68MΩ i nie zmienia się w zależności od wychylenia dźwigni.
zielony-żółty: 8,39MΩ.
czerwony-żółty: 8,39MΩ

Jeśli wychodzą ci Mega Omy to czujnik jest uszkodzony.
Mega to praktycznie przerwa, skóra ma mniejszy opór :)
Pomiarów należy dokonać kilka.
1
włącz stacyjkę, odłącz CPP, poszukaj 1 pinu po stronie instalacji auta. Miernik na zakres 20 VDC, Pomiar między masą nadwozia i pinem 1 powinien dać ok 5V. (przewód brązowa czarny)
2
włącz stacyjkę, odłącz CPP, poszukaj 2 pinu po stronie instalacji auta. Miernik na zakres 20 VDC, Pomiar między masą nadwozia i pinem 2 powinien dać ok 0V. (przewód brązowy)

3 za pomocą cieniutkiego przewodu (np z uzwojeń transformatora, ewentualnie z sieci komputerowej) wepnij się w pin 3 (brązowo zielony). Cała zabawa polega na tym, że trzeba się tam wpiąć na połączonej wtyczce. Gdy ci się to uda: Miernik na 20VDC jeden przewód do masy drugi do pinu 3.(włącz stacyjkę) Bez dotykania pedału gazu wartość powinna być ok 0,2-1V. Przy maksymalnym wciśnięciu gazu powinna urosnąć do ok 4,8V. Podczas powolnego dociskania gazu, nie mogą pojawiać się nieciągłości, czyli np przeskok z 3V na 2V i po ułamku sekundy powrót do 3V.
Przed pomiarami sprawdź miernik mierząc napięcie na akumulatorze (powinno wynieść ok 12,6 V)
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Maj 2014, 14:24   

No ok ale ma ktoś schemat tej wtyczki od instalacji zapłonowej?bo ja nigdzie nie mogę znaleźć. Wiem że chyba jakrzec miał jakieś schematy instalacji elektrycznej ale nie pamiętam czy do hcs'a, czy tylko do CVH i Zeteca.

[ Dodano: Nie Maj 25, 2014 15:26 ]
Cytat:
Jeśli wychodzą ci Mega Omy to czujnik jest uszkodzony.
Mega to praktycznie przerwa, skóra ma mniejszy opór

Tyle to akurat się zorientowałem
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2014, 15:36   

Wszystkie pomiary robisz w gnieździe CPP, nie ruszasz gniazda na ścianie grodziowej.
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Maj 2014, 16:20   

No tak diodalodz, ale chodzi mi też o to czemu raz komp ustawia mi krokowca w pozycji otwarcia tak ze silnik zawsze startuje jak rakieta a jak mu sie tam coś odwidzi to palec silniczka cały chowa i silnik za ch..j nie chce zapalić.
Czujniki odpowiedzialne za zapłon i moment wtrysku są sprawne.
CPP zreanimowałem więc mam sprawny,stycznik biegu jałowego jest ok bo sprawdzałem. Zasilanie krokowca 9V. Zasilania CPP nie sprawdzałem już bo diagnostyka nie wykazywała żadnych niesprawności z tej strony.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2014, 16:55   

to sprawdź jakie napięcia są na CPP, a będziesz miał pewność. Pomiar należy też zrobić na komputerze czy jest stały +12V i na czujniku temperatury czy zgadza się jego charakterystyka. Ponadto trzeba sprawdzić krańcówki w silniczku czy przełączają.
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Maj 2014, 17:47   

krańcówki w silniczku przełączają bo je sprawdzałem
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2014, 18:08   

na kompie musisz mieć :
pin 18 - sygnał z krańcówki silnika krokowego
pin 1 - zasilanie na stałe z akku
pin 7 - czujnik temperatury silnika
pin 30 - sygnał uruchomienia rozrusznika
pin 5 - plus po stacyjce
Opór czujnika temp w funkcji temp.
20st C - 35-40 kohm
40 st C - 15-17 kohm
60 st C - 7,1-8 kohm
80 st C 3-4,5 kohm
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Maj 2014, 22:02   

limus napisał/a:
Dzisiaj rozebrałem vss i z moich o obserwacji wynika , że jak nie poprzecierały się przewody , lub nie ma za dużych luzów , to nie ma możliwości aby się popsuł.
Urządzenie jest niezwykle proste .
odpięcie VSS często działa cuda i nie winny tu jest VSS a komputer,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 25 Maj 2014, 22:19   

diodalodz napisał/a:
na kompie musisz mieć :
pin 18 - sygnał z krańcówki silnika krokowego
pin 1 - zasilanie na stałe z akku
pin 7 - czujnik temperatury silnika
pin 30 - sygnał uruchomienia rozrusznika
pin 5 - plus po stacyjce
Opór czujnika temp w funkcji temp.
20st C - 35-40 kohm
40 st C - 15-17 kohm
60 st C - 7,1-8 kohm
80 st C 3-4,5 kohm


Tutaj podałeś charakterystykę czujnika zasysanego powietrza
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Maj 2014, 11:37   

oba czujniki maja taką samą charakterystykę.
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 29 Maj 2014, 19:50   

Panowie nie wiem czy każdy sterownik ma te same ustawienia, ale coś mnie zaniepokoiło.

Moje pomiary już wcześniej Wam zaprezentowałem i zrobię to ponownie:

Chciałem zaznaczyć że Ori Webera ma wartości:
zielony-czerwony: 5,22kΩ(zamknięta przepustnica)- 1.03kΩ(otwarta na full przepustnica)
zielony-żółty: 36,5MΩ
czerwony - żółty: 36,5MΩ

Ale ostatnio dokopałem się do strony jednego z użytkowników a dokładnie jakrzeca/Jacka
U niego pomiary CPP wynosiły odwrotnie niż u mnie choć w tej samej skali tylko przy odwrotnych ustawieniach czujnika. Czy to może być powodem takich sputnikowych startów i oporów przy zapalaniu? Niżej daję linka:
http://jackrzec.republika...reanimacja.html
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Maj 2014, 20:58   

Pomierz napięcia, komputer nie czyta oporu tylko napięcia. Ma przetwornik A/C i po tym wie co się dzieje. Gówno go obchodzi ile omów ma czujnik.
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 29 Maj 2014, 23:49   

diodalodz napisał/a:
Pomierz napięcia, komputer nie czyta oporu tylko napięcia. Ma przetwornik A/C i po tym wie co się dzieje. Gówno go obchodzi ile omów ma czujnik.


Ale po coś jest wstawiona ta opornica w czujniku i po coś ma wyznaczony zakres oporności.
Przecież jak wiemy V=Ω×A, więc ten opór ma znaczenie, bo im wyższy opór tym wyższe napięcie jest podawane na kompa.
Więc komp musi wiedzieć na podstawie tej opornicy, kiedy jest otwarta przepustnica, a kiedy nie. W związku z czym musi wiedzieć czy jak na powrocie do kompa jest 2,5V to jest otwarta, czy jak na powrocie do kompa jest 12,5V to jest otwarta. Więc wydaje mi się że teraz już jakąś różnicę robi to ile jest omów w jakim położeniu czujnika :|
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2014, 10:13   

Robi, ale taki pomiar jest tylko orientacyjny. W komputerze masz scalony stabilizator napięcia na 5V. Z niego zasilany jest czujnik. Pomiar napięcia wykluczy zwarcia do masy i +12V gdzieś w wiązce. Pokarze także nieciągłości rezystora. Każdy układ inaczej pracuje bez prądu niż z prądem. Miernik przepuszcza przez te rezystory znikomy prąd. Po drugie na silniku czujnik dociśnięty jest do monowtrysku śrubami, do tego pojawiają się wibracje i temperatura. Tych zmian środowiska na biurku nie zrobisz . Najlepiej wpiąć się w sam komputer i wyprowadzić sobie 2 przewody do wnętrza pod woltomierz .
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 30 Maj 2014, 21:15   

Z moich obserwacji wynika , że diodalodz ma rację .
W moim aucie dwa czujniki mające prawie identyczne ( prawidłowe ) opory dawały róże efekty.
Czy może ktoś mi łopatologicznie wyjaśnić jak sprawdzić czy komp otrzymuje prawidłowe napięcie ?

Pozdrawiam.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2014, 22:00   

tak
Trzeba zmierzyć napięcie pomiędzy masą kompa a złączem na którym przychodzi sygnał
Pin 46 -MASA (brązowo czerwony)
Pin 47 - SYGNAŁ (brązowo zielony)
Kolory mogą się różnic.
Bez wciskania pedału od 0,2-1V
Przy pełnym wciśnięciu 4,8V
NO i warunek zachowania pełnej ciągłości podczas wciskania.
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 31 Maj 2014, 08:18   

Dziękuję .

Rozumiem , że sterownik nie otrzymuje minusa na kablu , tylko jest ten minus poprzez masę.
Powiedz proszę na jakich pinach i jak sprawdzić , czy ten sterownik ma zasilanie .
Jest może gdzieś jakaś rozpiska , jaki pin w sterowniku do czego jest podpięty ?
Chciałbym posprawdzać , bo w moim aucie coś jest nie tak .
Czujniki niby ok . a chodził dobrze dopiero jak odpiąłem vss.
Niestety samoczynnie po kilku dniach wróciło w wszystko do starej normy - czyli muł i spore spalanie .

Pozdrawiam.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 31 Maj 2014, 16:33   

schemat ukł. elektrycznego w CFI
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 31 Maj 2014, 19:11   

Dziękuję , ale ja tylko w żelastwie nie gubię się za bardzo .
Jak już są kabelki i schematy , to idzie mi kiepsko.
Dlatego w podobnych tematach potrzebuję wytłumaczenia podobnego do pierwszego postu na tej stronie .
Doszedłeś już do ładu ze swoim autem ?

Pozdrawiam.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 31 Maj 2014, 20:02   

nie nie doszedłem, bo siostra nią jeździ.

[ Dodano: Sob Sie 02, 2014 13:52 ]
Problem z zapalaniem jak rakieta już ujarzmiony. Okazało się że walnięty już do końca był dzień TPS. Teraz udało mi się go wydzwonić prawie nówkę Webera jakiś tydzień temu. Teraz zapala normalnie na 1500 obr i spada do jałowych.

Pomiary prawidłowo działającego TPS:
zielony-czerwony: 5,22kΩ(zamknięta przepustnica)- 1.03kΩ(otwarta na full przepustnica)
zielony-żółty: chyba w zasadzie brak bo one sąpołączone tak jakby razem na graficie
czerwony - żółty:1,26kΩ(zamknięta przepustnica)- 4,78kΩ(otwarta na full przepustnica)
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.